تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

راهکارهایی برای گذراندن دوران قرنطینه خانگی/ در دوران قرنطینه از چه روش‌های برای مبارزه با تنهایی کرونایی استفاده کنیم؟

از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون بسیاری از افراد در شرایط فشار روانی و اضطراب قرار گرفته‌اند اما برای مبارزه با این فشار روانی چه باید کرد؟

راهکارهایی برای گذراندن دوران قرنطینه خانگی

رویداد۲۴ از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون بسیاری از افراد در شرایط فشار روانی و اضطراب قرار گرفته‌اند اما برای مبارزه با  این فشار روانی چه باید کرد؟ به نظر می‌رسد راه‌هایی برای مبارزه با مشکلات سلامت روان در دوران شیوع ویروس کرونا وجود دارد. بر اساس آمار‌ها از هر 10 نفر، یک نفر در سراسر جهان از یک اختلال سلامت روان رنج می‌برد. در شرایط عالم گیری کرونا نیز افراد زیادی درگیر یک اضطراب مبهم هستند که این بیماری چه زمانی به پایان می‌رسد.

با توجه به این که افراد زیادی، مدت‌ها در داخل خانه گیر افتاده اند، نگرانی و اضطراب باعث کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود و حتی اضطراب یکی از افراد خانواده به دیگر افراد خانواده نیز منتقل می‌شود. اکنون سازمان بهداشت انگلیس برای مبارزه با کرونا ۱۴ توصیه را مطرح کرده است که عبارتند از:

1- افزایش ارتباط با دیگران: نحوه ارتباط با دیگران را انتخاب کرده و توسعه دهید تماس‌های ویدیویی با دوستان و خانواده می‌تواند به کاهش انزوا کمک کند.

2- راهنمایی و پشتیبانی از دیگران:  به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به اطرافیان کمک کنید. این می‌تواند تفاوت بزرگی برای آن‌ها ایجاد کند و باعث می‌شود شما نیز احساس بهتری داشته باشید.

3- در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید: به یاد داشته باشید که این زمانی دشوار برای همه است و به اشتراک گذاشتن احساس و کار‌هایی که برای حمایت از خانواده و دوستان انجام می‌دهید می‌تواند به آن‌ها نیز کمک کند.


بیشتر بخوانید:هشدار متخصصان چینی: قرنطینه‌های شما غلط است


4- مراقب سلامتی جسمی خود باشید: سعی کنید وعده‌های غذایی سالم و متعادل بخورید، به مقدار کافی آب بنوشید، ورزش کنید. فاصله اجتماعی حداقل ۲ متری از دیگران را رعایت کنید.

5- مراقب خوابتان باشید: سعی کنید الگو‌های خواب منظم خود را حفظ کنید و اقدامات بهداشتی را انجام دهید. مانند اجتناب از  مشاهده صفحه نمایش قبل از خواب، قطع کردن کافئین و ایجاد محیطی آرامش بخش.

6- سعی کنید احساسات منفی را مدیریت کنید: سعی کنید روی چیز‌هایی که می‌توانید کنترل کنید تمرکز کنید و از مسائل غیرقابل کنترل نیز اجتناب کنید. اگر لازم است، از یک مشاور آنلاین کمک بگیرید

7- مدیریت مصرف رسانه و اطلاعات: بررسی اخبار ۲۴ ساعته و به روزرسانی مداوم شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شما را نگران‌تر کند. بنابراین بهتر است به بررسی اخبار در مواقع معین بپردازید.

8- در پی کشف واقعیات باشید: اطلاعات باکیفیتی را جمع آوری کنید که به شما کمک می‌کند ریسک ابتلا به ویروس کرونا  را کاهش دهد یا باعث شود خطر قرار گرفتنتان در برابر ویروس کمتر شود.

9- در مورد کارهای روزمره جدید خود فکر کنید: در مورد چگونگی سازگاری و ایجاد روال‌های مثبت جدید فکر کنید. سعی کنید در فعالیت‌های مفید (نظیر تمیز کردن، پخت‌وپز یا ورزش) یا فعالیت‌های معنی‌دار (مانند خواندن یا تماس با دوستان خود) شرکت کنید. نوشتن برنامه‌ای برای روز یا هفته نیز می‌تواند مفید باشد.

10- کارهایی را انجام دهید که از آن‌ها لذت می‌برید: اگر نمی توانید کارهایی را انجام دهید که به طور عادی از آنها لذت می برید سعی کنید در مورد چگونگی تطبیق آنها فکر کنید یا چیز جدیدی را امتحان کنید. بسیاری از آموزش ها و دوره های رایگان به صورت آنلاین وجود دارد

11- اهداف را تعیین کنید: تعیین اهداف و دست‌یابی به آن‌ها احساس کنترل و هدف را به شما می‌دهد. در مورد کارهایی که می‌خواهید یا باید انجام دهید فکر کنید.

12- ذهن خود را فعال نگه دارید: بخوانید، بنویسید، بازی کنید، پازل‌های متقاطع، سودوکو، نقاشی و روش‌های مختلف دیگر برای فعال نگه داشتن ذهن شما بسیار مفیدند.

13- وقت خود را برای استراحت و تمرکز بر زمان حال بگذرانید: تکنیک‌های آرامش بخش به برخی افراد کمک می‌کند تا با احساس اضطراب کنار بیایند.

14- اگر می توانید، روزی یک بار به بیرون بروید:گذراندن وقت در فضاهای سبز می‌تواند به نفع روحیه و جسم شما باشد. اگر نمی توانید خارج شوید، می توانید با گذراندن زمان در کنار پنجره ها، اثراتی مثبت را به دست آورید.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان