تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

سونامی ایدز در آفریقای ۱۹۹۷

روز جهانی بهداشت مقارن هفتم آوریل (۱۸ فروردین) است که تحت حمایت سازمان بهداشت جهانی قرار دارد و همه ساله در این روز تحت نظارت مجمع بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌های مرتبط جشن گرفته می‌شود. در تصاویر روز عکس‌هایی از آفریقایی‌های مبتلا به ویروس ایدز را که مربوط به ۱ ژانویه ۱۹۹۷ می‌باشد را ببینید.
رویداد۲۴ در سال ۱۹۴۸، سازمان بهداشت جهانی اولین مجمع جهانی بهداشت را برگزار کرد، مجمع تصمیم گرفت که از سال ۱۹۵۰ به بعد، هفتم آوریل هر سال به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری و تعیین شود. روز جهانی بهداشت همراه با روز جهانی سل، هفته جهانی ایمن‌سازی، روز جهانی مالاریا، روز جهانی علیه توتون و تنباکو، روز جهانی ایدز، روز جهانی اهدای خون، و روز جهانی هپاتیت، یکی از هشت کمپین رسمی سازمان بهداشت جهانی WHO است. مجمع جهانی بهداشت سال ۲۰۲۰ را به عنوان سال جهانی پرستار و ماما تعیین کرده است.
 
همچنین شعار روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۰ را به پشتیبانی از این گروه اختصاص داده است و عنوان شعار سال را "Support Nurses and Midwives" یا "پشتیبان و قدردان تلاش‌های پرستاران و ماما‌ها باشیم" تعیین کرده است.. بر طبق سازمان بهداشت جهانی، حدود ۳۰ میلیون نفر از مردم به بیماری ایدز مبتلا شده‌اند که نزدیک به دو سوم آن‌ها آفریقایی هستند و در صحرای بزرگ آفریقا زندگی می‌کنند.
روز جهانی سلامت
فردی مبتلا به ویروس ایدز
روز جهانی سلامت
کودکان یتیمی که در جریان شیوع بیماری ایدز در آفریقا از یکدیگر مراقبت می‌کنند
روز جهانی سلامت
1 ژانویه 1997، انجمن ضد بیماری ایدز به مناسبت روز جهانی سلامت نمایش آموزنده‌ای را در راستای آگاه‌سازی عموم مردم از ویروس بیماری ایدز اجرا می‌کنند
روز جهانی سلامت
گروه تئاتر بومی محلی نمایشی درباره ایدز اجرا می‌کنند
روز جهانی سلامت
زنی در جریان ویروس کرونا اقلام مورد نیاز را به خانه می‌برد
روز جهانی سلامت
مادری فرزندش را که مبتلا به ویروس ایدز شده روی دستانش می‌برد
روز جهانی سلامت
یکی از قربانیان ویروس ایدز در کنار اعضای خاواده‌اش در بیمارستان
روز جهانی سلامت
بیمار مبتلا به بیماری ایدز
روز جهانی سلامت
کودکانی که بیمارستان سیار را دنبال می‌کنند
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان