تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

جگر کبابی + خواص جگر

پختن جگر کار سختی نیس و قطعا همه شما استادین فقط جگر رو کمى نمک و فلفل سیاه بزنید و روی آتیش بذارید و کباب کنید.

جگر کبابی

رویداد۲۴ مواد لازم
۴ نفر

۱ کیلو گرم جگر
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم
۱ عدد لیمو تازه
۳ عدد گوجه فرنگى


 جگرکی‌ها چند تکنیک دارن که توى کباب کردن به شما کمک میکنه مثلا اگر سیخ هاى روی آتیش به هم چسبید با سیخ چند ضربه آروم به منقل می‌زنن تا از هم جدا شن و کنار جگر خام نمونه
بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب بختیاری + نکته های کلیدی


یا ىک روش دیگه برای چرب و خوش طعم‌تر شدن جگر، اینه که در کنارش چند سیخ خوش گوشت می‌پزن و وقتی جگر آماده شد با سیخ‌های خوش گوشت چند ضربه آروم روی جگر می‌زنن تا چرب بشن.

در کنار جگر کبابی ریحون و فلفل سبز و لیمو میچسبه. لیمو هم که از نظر غذایی اصلا مکمل دل و جگر محسوب می‌شه، برخی هم روغن زیتون رو کنار جگر ترجیح میدن
 
خواص جگر گوسفندی

یکی از بخش‌های پرطرفدار، خوشمزه و مفید گوسفند جگر آن است که خود غذایی کامل محسوب می‌شود و در ایران چه در خانه‌ها و چه در رستوران‌ها به وفور کباب می‌شود. این غذای محبوب دارای خواص بسیاری نیز هست که در این مطلب شما را با این خواص آشنا می‌کنیم.


جگر سیاه گوسفند دارای ویتامین‌های حیاتی A، E، D، ویتامین‌های گروه B مانند B۱,B۲,B۶,B۱۲ می‌باشد و همچنین سرشار از املاحی، چون آهن، اسید فولیک و روی و پروتئین است. جگر سیاه گوسفند که در واقع همان کبد گوسفند است برای بیماران دارای کلسترول بالا توصیه نمی‌شود، اما در صورت عدم ابتلا به این بیماری کسانی که کم خونی یا فقر آهن دارند می‌توانند هفته‌ای دو بار جگر میل کنند. چربی جگر سیاه نصف گوشت قرمز است.

به قسمت ریه یا شش گوسفند جگر سفید گفته می‌شود که دارای پروتئین بسیاری می‌باشد که از این نظر حائز اهمیت است. پروتئین موجود در جگر سفید به رشد بدن و عضلات کمک زیادی می‌کند و چربی کمتری نسبت به جگر سیاه دارد. ارزش غذایی جگر سفید کمتر از جگر سیاه است و کالری کمتری دارد.
خواص درمانی جگر سیاه گوسفند:

سرشاز از آهن و ویتامین B۱۲ که برای درمان کم خونی بسیار موثر است.
دارای ویتامین A که برای درمان و جلوگیری از خشکی پوست خشکی چشم و شب کوری مفید است.
حاوی روی است که برای رشد کودکان حیاتی می‌باشد.
جگر سیاه دارای ویتامین‌های E و D نیز هستکه برای رشد استخوان و درمان پوکی استخوان مفید است.

مضرات جگر گوسفندی

مصرف بیش از حد جگر سیاه گوسفندی می‌تواند خطرناک باشد، زیرا ممکن است موجب جذب کلسترول بیش از نیاز طبیعی و بالا رفتن آن در بدن شخص شود. همچنین ممکن است بر اثر مصرف بیش از حد جگر سیاه، آهن در بافت کبد و کلیه بیش از حد تجمع یافته که باعث آسیب به این اندام‌ها می‌شود. آقایان از این نظر بیشتر در خطر هستند و مصرف زیادی جگر ممکن است باعث بالا رفتن موسیستئین در بدن آن‌ها شود که ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی را افزایش می‌دهد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آشپزی ایرانی
نظرات شما
پیشخوان