تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

طرز تهیه کباب بره + نکته های کلیدی

کباب بره یکی از لذیذترین و مجلسی‌ترین کباب‌های ایرانی است که به خاطر طعم فوق العاده خوبش طرفداران بسیاری دارد. این کباب به دلیل استفاده از گوشت بره بسیار لذیذ است و از گران قیمت‌ترین کباب‌های ایرانی محسوب می‌شود.

کباب بره

رویداد۲۴با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر کباب بره تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقداری کمتر یا بیشتری کباب بره تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب بره با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مواد لازم کباب بره

گوشت بره ۶۰۰ گرم
سیر ۳ حبه
پیاز متوسط ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
سرکه سفید ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت
طرز تهیه کباب بره

ابتدا گوشت را بشویید و پس از آبکشی به اندازه قطعات کباب چنجه خرد کنید. یک کاسه مناسب انتخاب کنید و گوشت بره را پس از خرد کردن داخل آن بریزید. یکی از پیاز‌ها را رنده کنید و به کاسه حاوی گوشت اضافه کنید.
بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب بناب + نکته های کلیدی
در ادامه سیر‌ها را خرد کنید و به همراه روغن زیتون، سرکه سفید، فلفل سیاه و مقداری نمک به کاسه اضافه کنید. مواد را با دست زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند و تمام نقاط گوشت بره را پوشش داده و طعم دار کنند.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید روی درب کاسه را با سلفون بوشانید و آنرا به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت نرم و طعم دار شود. پس از گذشت دو ساعت کاسه حاوی گوشت را از یخچال خارج کنید.

قبل از سیخ کردن، حتما خرده‌های سیر و پیاز را از روی قطعات گوشت جدا کنید، زیرا در هنگام کباب کردن، خیلی سریع می‌سوزند و باعث بد طعم شدن کباب می‌شوند. پیاز باقیمانده را برای قرار دادن بین قطعات گوشت به صورت تکه‌ای خرد کنید.

در بین هر دو قطعه گوشت یک قطعه پیاز سیخ کنید. پس از اینکه سیخ کردن گوشت به پایان رسید منقل ذغال را آماده کنید. توجه داشته باشید حتما تمام دغال‌ها به صورت یکدست روشن شده باشند، زیرا دی اکسید کربن موجود در ذغال‌های خام برای بدن مضرر است.

ضمن اینکه ذغال‌های خام باعث می‌شوند کباب شما بوی دود بگیرد. سیخ‌ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا کباب‌ها به صورت یکدست بپزند. در صورت تمایل می‌توانید مقداری کره هم آب کنید و روی کباب‌ها بمالید.

در ادامه گوجه فرنگی‌ها را از وسط نصف کنید، سپس به سیخ بکشید و روی منقل کباب کنید. در کنار کباب بره می‌توانید از فلفل کبابی هم استفاده کنید. در پایان پس از اینکه کباب بره آماده شد، آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.
 
منبع: پارسی دی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آشپزی ایرانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
4
بابا خدا کباب بیامرزد گوشتش باشه خودمون از شما بهتر کباب میکنیم شما قوقرمه یا گوشت خیکی خوردید بلدید
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
8
میشه کباب بره بدون گوشت یاد بدین ؟ ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
ضمن سلام قرارشده دولت امیدبهمون وام بدن وقتی دادن میشه چندکیلوگوشت بره خریداری کنیم بعدکباب بره یعنی خدایی میشه
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
1
بابا تور رو خدا این غذا هارو این طور نذارید یه عده ندارن دلشون میخواد
اواره تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
اقا هر غذایی که به هویج درست میشه اموزش بدین خواهشن چون توان خرید گوشت بره ومرغ وماهی را ندارم این غذاهای گوشتی ماله از ما بهترونه
نظرات شما
پیشخوان