تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

فرمانده مقابله با ویروس کرونا در تهران: مردم در ماه مبارک رمضان از غذایی که در منزل طبخ می‌کنند استفاده کنند

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید براینکه مردم ار تردد در مکان‌های شلوغ اجتماب کنند، گفت: در ماه مبارک رمضان توصیه ما این است که برای سحر و افطار از غذا‌هایی که در داخل منزل طبخ می‌شود استفاده کنند. کما فی السابق توصیه ما عدم عرضه غذا در رستوران‌ها به صورت جمعی و حضوری است و پیشنهاد می‌دهیم رستوران‌ها از غذای بیرون بر استفاده کنند.

ویروس کرونا

رویداد۲۴   علیرضا زالی (فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران) درباره تمهیدات این ستاد در خصوص بازگشایی بازار‌ها و همچنین فعالیت اغذیه فروشی‌ها تا سحر در ماه مبارک رمضان گفت: همچنان کما فی السابق ازدحام‌های پرتردد و پرجمعیت می‌تواند یکی از کانون‌های انتشار بیماری باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم همچنان جدیت لازم را به خرج نمی‌دهند، ادامه داد: برخی از خیابان‌های پرترافیک و پرتردد که محل تجمع برای فروش برخی از اقلام است و می‌تواند در حالت عادی با اختلالات بهداشتی مواجه باشد، طبیعی است در شرایط اپیدمی هم می‌تواند خطرات جدی‌تر داشته باشد.
بیشتر بخوانید: نمکی: سیستم درمانی ایران در منطقه بی‌نظیر است
فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: بهترین کار این است که مردم از تردد در این مکان‌ها اجتناب کنند و به ویژه از مکان‌هایی که دستفروشی می‌شود به دلیل اینکه امکان رعایت موارد بهداشتی بسیار اندک است، اجتناب شود.

زالی با اشاره به تغییر ساعت کار رستوران‌ها گفت: در ماه مبارک رمضان توصیه ما این است که برای سحر و افطار از غذا‌هایی که در داخل منزل طبخ می‌شود استفاده کنند. کما فی السابق توصیه ما عدم عرضه غذا در رستوران‌ها به صورت جمعی و حضوری است و پیشنهاد می‌دهیم رستوران‌ها از غذای بیرون بر استفاده کنند. معاونین بهداشتی دانشگاه‌ها در ستاد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با پروتکل‌های مختلف نظارت بیشتری بر این مکان‌ها داشته باشیم.

با پروتکلی که طبق سال‌های گذشته اعمال خواهد شد اقدام به نظارت بیشتری به صورت ادواری خواهیم داشت.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان