تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۹۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره هفته؛

حامد کاشانی که می‌گوید «توحید توهم است» کیست؟/ روحانی نزدیک امام جمعه تهران و حجت جبهه پایداری +فیلم و عکس

حامد کاشانی روحانی جوان اصولگرا و پای ثابت برنامه‌های مذهبی صداوسیماست. او اخیرا در تلویزیون گفته توحید توهمی بیش نیست اگر ولایت وجود نداشته باشد. منتقدان گفته‌اند اینگونه سخنان تحریف مسائل دینی با زبان جدید است اما حامیان او معتقدند سخنان حامد کاشانی تقطیع شده است.

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست
رویداد۲۴ حامد کاشانی روحانی جوانی است که صحبت‌های او در برنامه سحرگاهی شبکه ۳ با انتقادات فراوانی مواجه شده است. او در برنامه‌ای صحبتی کرده بود با این مضمون که توحید بدون ولایت، ارزش ندارد. حتی شب بعد هم که برای توضیح این صحبت آمده بود گفت که توحید بدون ولایت اشکال دارد. این صحبت‌ها با انتقاد بعضی چهره‌ها در فضای مجازی مواجه شد.

واکنش‌ها آنقدر زیاد بود که خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان هم نیز تمام انتقادات را در یک گزارش منتشر کرد. حامد کاشانی شب بعد به تلویزیون دعوت شد و درباره سخنانش اینگونه توضیح داد که «آیا هر توحیدی مورد پسند خداوند است؟ آیا توحید به نبوت و امامت ربط دارد یا خیر؟ با توجه به آیات ۱۵۹ و ۱۶۰ سوره صافات، توحید بدین شکل نیست که هرکس از آن حرف بزند خداوند از او قبول می‌کند، زیرا هر کس به اندازه فهمش خداوند را درک می‌کند و خدا نیز از وصف ناقص ما مبرا است. پس چه کسانی حق وصف خداوند را دارند؟ کسانی که توحید را از مسیر درست به دست آورده‌اند یعنی از مسیر ولایت؛ در نتیجه باید ولی خدا را شناخت که در همین آیات به ولی خدا اشاره شده است که چه کسانی هستند؛ پیامبران و امامان (ع)، ولی خداوند و مخلَصین هستند، لذا در جمله‌ای که عرض کردیم توحید توهم است، منظور توحیدی است که به اندازه ذهن خودمان از خدا داریم که آن توحید را از مسیر انبیا و امامان بدست نیاوردیم.»

این آخرین صحبت‌های حامد کاشانی در تلویزیون بود و از شب بعد دیگر به تلویزیون دعوت نشد. این در حالی بود که او پای ثابت برنامه‌های مذهبی تلویزیون به ویژه شبکه افق بوده است. البته او طرفداران جوان زیادی در بین اصولگرایان جوان فضای مجازی دارد و به نظر می‌رسد بعضی گروه‌های سایبری هم به حمایت از او برخاستند و صد‌ها توییت در دفاع از او منتشر کردند و در سایت‌هایی که این فیلم را منتشر کردند، پیام‌های متعددی در پشتیبانی از کاشانی گذاشتند.

سخنان حامد کاشانی درباره توهم توحید که واکنش‌های زیادی برانگیخت

 

حامد کاشانی کیست؟

 

به گزارش رویداد۲۴ حامد کاشانی که فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت است و اصولگرایان اصرار دارند او یک روحانی جوان خوشفکر است که منبر پر طرفداری دارد و خوب صحبت می‌کند. شاید بسیاری هم این مسئله را بپذیرند اما ماجرا فراتر از یک «روحانی خوش‌صحبت پای منبر» است.

افرادی که اهل سیاست باشند، به یاد می‌آوردند زمانی اصولگرایان در اواخر بهمن امسال برای رسیدن به لیست واحد مشکلات جدی داشتند و در نهایت لیستی منتشر شد که ۷ نفر از جبهه پایداری و ۲۳ نفر از باند حدادعادل- قالیباف در آن حضور داشتند. این لیست مورد اعتراض طرفداران جبهه پایداری قرار گرفت. بعد از این اتفاقات، کانال جبهه پایداری یک فایل صوتی منتشر کرد که این «عقب‌نشینی تاکتیکی» را توجیه می‌کرد. سخنران این فایل صوتی، حامد کاشانی بود و به این ترتیب باید گفت اثرگذاری او بر جریان اصولگرایان تندرو بسیار بیشتر از سخنرانی مذهبی درباره توحید و ولایت و اصول و فروع دین است و کاشانی این قابلیت را برای آنها داشته که بتواند بخشی از بدنه اصولگرایان سیاسی را با تصمیم‌های مرکزی همراه کند.

کاشانی بعد از شیوع ویروس کرونا هم همچون دیگر همسلکان خود مثل منصور ارضی و علم الهدی و ... از تعطیلی مجالس عزاداری انتقاد کرده بود «روز گذشته یکی از بستگان ما از دنیا رفته بود، بهشت‌زهرا سلام الله علی‌ها خیلی خلوت و کم‌جمعیّت بود، توفیق شد و بر سر مزارِ شهدا رفتیم، دیدم چقدر شهید در این تهران است! زمانی کشور هر روز هشتاد شهید می‌داده است، میانگین هشت سال دفاع مقدّس تقریباً روزی هشتاد شهید است، کرونا نهایتاً می‌خواهد چکار کند؟ به روزی هشتاد شهید نرسیده است، آیا تا به‌حال دویست نفر کشته شده‌اند؟ نمی‌گویم کم است، جانِ یک نفر هم مهم است، قصد ندارم عرض کنم مهم نیست، ولی کرونا نهایتاً ما را می‌برد، ولی اگر عقایدِ ما درست نشده باشد آخرت خود را از دست می‌دهیم.»

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست

به گزارش رویداد۲۴ نام کاشانی پیش از این یکبار دیگر در جریان توجیه و تکذیب‌ها به میان آمده بود؛ وقتی خبر حضور کاظم صدیقی امام جمعه تهران برای افتتاح مسجد ایران مال منتشر شد، این حامد کاشانی بود که خبر حضور امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه مسجد جامع مرکز تجاری «ایران مال» را تکذیب کرد: «امروز ظهر ضمن صحبت و عرض تبریک ولادت حضرت حجت سلام الله علیه با حاج آقای صدیقی امام جمعه موقت تهران از ایشان پرسیدم، ظاهرا امروز برای افتتاح مسجد ایران مال تشریف می‌برید؟ فرمودند: نه، بنا ندارم بروم. گویا در همان ساعت برای معتکفین مسجد حوزه امام خمینی درس اخلاق دارند. گفتم: عجب پس این‌ها چه قدر تبلیغات کردند.»

البته رابطه کاشانی و صدیقی به این خاطر است که کاشانی استاد معاونت پژوهش حوزه امام خمینی (ره) با تولیت حجت الاسلام صدیقی است. مدرسه امام خمینی اُزگُل در سال ۱۳۸۲ تحت اشراف صدیقی امام جمعه کنونی تهران تأسیس شده و مؤسس تولیت مدرسه را نیز برعهده دارد. به جز سایت حامد کاشانی، سایت ثقلین هم که وابسته به این حوزه علمیه است صحبت‌های کاشانی را بازنشر می‌کند.

کاشانی همچنین از روحانیون تندرویی به شمار می‌رود که حتی با وجود حضور در صداوسیما، به صراحت از این رفتار خود دفاع می‌کند. او در مناظره‌ای با یک پژوهشگر دینی، از زیارت عاشورا دفاع می‌کند. در متن زیارت عاشورا عبارت‌هایی به کار رفته است که ظاهرا لعن به برخی صحابه پیامبر و بزرگان اهل سنت است.

در سایت حامد کاشانی تقریبا سخنرانی درباره همه چیز یافت می‌شود؛ از «شکل‌گیری داعش» و «تبیین وهابیت» و «اسلام اموی» تا «صلح امام حسن» و «نقد سخنان مولوی عبدالحمید»

عمده سخنرانی‌های او همان‌هایی هستند که معمولا در برنامه‌های مذهبی صدا و سیما جمهوری اسلامی پخش شده است. او هماکنون دروس «علوم حدیث»، «امامت شناسی»، «مقتل شناسی»، «عاشورا شناسی» و مواردی از این دست تدریس می‌کند، با این حال اعتبار او نه به خاطر تدریس این مسائل، که به خاطر حضور مداومش در برنامه‌های صداوسیما و داشتن تریبون ثابت رسمی است.

روحانیون و روایت‌های نو به جای نو اندیشی

در حالی که جریان اصولگرای سیاسی حوزه علمیه به شدت با روشنفکران دینی مخالف است، اما جریان نوینی در حوزه در حال شکل‌گیری است که بنا دارد تاریخ جدیدی از اسلام بر اساس مصلحت‌های جدید ارائه کند. از مداحی محمود کریمی تا سخنرانی حامد کاشانی و صحبت‌های صدیقی درباره رهبر انقلاب، همگی اصرار بر این دارند که اصول دین نه در متون مقدس قدیمی که نزد روحانیون با ولایتی است که از طریق خواب و مکاشفه به حقایق عمیق دست پیدا می‌کنند.

برخی از واکنش‌ها نسبت به سخنان حامد کاشانی را در ادامه ببینید:

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست

حامد کاشانی توحید توهمی بیش نیست

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۵
Maryam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
14
44
صحبت های ایشون حرف نداره.نمیدونم چرا به بعضی ها برخورده.خوب راس میگن بدون ولابت هیچ عملی قبول نیس.اگر اینگونه نبود پیامبر نمیفرمودند من کنت مولاه فهذا علی مولاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
تقطیع...
فقط همین...
اگر قرآن را هم تقطیع کنیم، میشه ازش برداشت‌های خلاف اسلام کرد، چه برسد به سخنرانی‌های یک شخص
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
در کتاب خدا
کلام باطل وجود ندارد
و هرکس دروغ خود را
به قرآن نسبت دهد خود را
ضایع کرده است
حرفی که غلط است
غلط کردن انسانها هست
برداشت غلط از آیات خدا
از جهل انسانها بوده است که
در صدا و سیما شاهد آن هستیم
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
32
8
قایون دین را هم عوض کردند!!
مانند دوران معاویه!!
پاسخ ها
معرفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
آقایون دین رو عوض نکردن ما عوضی دین رو فهمیدیم.اگر به جای چپ و راست بازی یه کم فکر کرده بودیم یا به جای شانتاژ کردن یه مقدار فکر و مطالعه می کردیم الان به جای اثبات امامت برای شیعه باید برای مسیحیا تشیع رو شرح می دادیم.
بزرگوار از چند جهت حرف ایشون درست و کامل است. اگر سختتون نیست بروید و کل بحث ایشون رو پی بگیرید اگر بدرد تون نخورد اون موقع بیاید این حرف هارو بزنید. بعد هم طبق احادیث صحیح از پیامبر داریم هر کس علی را سرپرست و مولای خود قرار دهد من را قرار داده و هر کس سرپرستی او را نپذیرد سرپرستی من را نپذیرفته.طبق این سخن نپذیرفتن علی نپذیرفتن پیامبر است و نپذیرفتن پیامبر هم خودتان بگید؟
اما دوستان از شما خواهش می کنم که خودتون رو درگیر این چپ و راست بازی ها قرار ندید و فقط به فکر دین و کشور خودتون باشید چرا که این مسائل جز عقب موندگی کشور چیزی در پی نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
21
یه عده مغرضانه دارن بحث میکنن. یکی از علمای بزرگ میگفت کلمات و الفاظ همه در باطن از یک اصل پدید آمده اند. هر کس به این اصل پی ببرد موحد میشود.
حالا مگه روایت نداریم که پیامبر ص شهر علمه و علی باب اون شهر. خوب پس ولی خداست که میتونه به باطن اون الفاظ پی ببره . پس او موحده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
39
شما کجاتون درد اومد که ناراحت شدین یه نفر حرف حق میزنه.واسه تهمتایی هم که زدین هیچ مدرکی ندارین.تمام دنیاتون شده جناحی گری و چپ و راست درست کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
6
37
شرف ندارید که اینطور متن می‌نویسید. حساب به قیامت. یاعلی ع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
3
41
"این آخرین صحبت‌های حامد کاشانی در تلویزیون بود و از شب بعد دیگر به تلویزیون دعوت نشد."
لااقل تلویزیون نگاه کنید!!!
سحرها می توانید آقای کاشانی را در شبکه سه ببینید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
38
فکر کردم سایتتون به درد بخوره اما متاسفانه مثل خیلی از سایتهای این روزهای اصلاح طلبان به جای اصلاح اشتباهات گذشته و ترمیم زیر بنایی اصلاح طلبی مثل کودکان شکست خورده در پی توبیخ و تحقیر و تقصیر دیگران هستین.
من که در کارها و حرفای این آقا تندروی ندیدم داره در قالب دین و کاملا مستند و اتفاقا از کتب اهل سنت از ولایت دفاع میکنه و اعلام موضع سیاسی هم داره خب اینا اسمش تندرویه؟
یه عمر من و امثال من رو فریب دادین با زده برچسب تندرو به مخالفینتون حیف از روزهای اول اصلاحات ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
پس شما هنوز جریان اصلاحات رو نشناختید ریشه های اعتقادیشون بر میگرده به شریعت سنگلجی و شیخ هادی نجم آبادی و میرزا یحیی دولت آبادی و نهایتا سید علی محمد باب معلومه در مورد این مسائل جبهه میگیرن
بهلولی عاقل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
47
بله وقتی ولایت امیرالمومنین نباشه میشه توحید داعشی. همین جمله رو داعش زیاد بکار میبره لااله الا الله.
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
44
6
متاسفانه این صدا سیمای ملی ما به هرکسی که دوسال رفته حوزه حالا درس خونده نخونده شده کارشناس اجازه صحبت میده در مرحلیه اول که چرندیات کفته در مرحله دوم بهش یاد میدن بابا جان اینجوری باید بگی این شده فلسفه صداو سیمای عزیز ما
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بله موافقم باهات
ماشالله مرزهای اصول دین و مذهب رو جابجا کردن حاج آقا
اصول قبل تو سو تفاهم بود ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
انسان باید احمق باشه کسی رو با 3 دقیقه فیلم و بدون اشراف به موضوع و مسلماً بدون مطالعه کافی در زمینه بحث (چون اگر داشتید اینجوری بحث نمی کردید) اینجوری بخواد تخریب کنه!!
اگر ملاک تخریب اینجوری باشه بنظرم هر انسانی رو میشه تخریب کرد. پس از شهادت امیرالمؤمنین (ع) گفتند" مگه علی نماز می خوند؟!" (العیاذ بالله)
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
2
24
سلام این همه روضه کی چی ؟؟
مثلاً اصولگرا بد است و اصلاح طلب خوب است؟؟
این ارتباط دادن مسائل به هم یعنی چه؟؟
شما مدافع دین و اسلام هستند یا مخالف آن؟؟؟
یا ماهی گیری از آب گل آلود نان و روزی شماست؟؟؟
کمی تامل کنید در این ماه رمضان که شیطان در غل و‌زنجیر هست نفس تان را در زنجیر کنید چرا در آن دنیا دیگر شیطانی نیست که به گردن او تمام این کارها را بیندازید
مت9
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
3
29
بابت آقا میری ببین چقد سوختن
میان به خیال خودشون تلافی کنن
آقا میری عنا آیات قرآن رو منکر می شه
اما حرفی که ایشون می زنه همان حقیقتی است که در روایات ذکر شده
ابلیس 6 هزار سال عبادت کرد ولی ووقتی ولایت آدم را نپذیرفت توحیدش رد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
2
26
وقتی بعد گذاشتن کلیپ اول فهمیدید اشتباه کردید برش داده شده بوده ولی دوباره با تیتری مغرضانه تر خبر رو می گذارید. هدفتون رو نشون میده. من حرفی ندارم طرف حسابتون خداست که سعی در تفرقه دارید این موضوع کاملا آشکار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
11
2
ما داریم کجا می ریم مملکت پوکیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
1
20
بوحمزه از حضرت امام باقر عليه السلام در معناي معرفت خدا پرسيد:

امام عليه السلام معرفت خدا را اين گونه توصيف فرمودند:

تصديق الله عز و جل و تصديق رسوله صلي الله عليه و آله و سلم و موالاه علي عليه السلام و الائتمام به و بائمه الهدي عليهم السلام و البرائه من عدوهم، هکذا يعرف الله عز و جل.

معرفت خدا عبارت است از تصديق خداي بزرگ و قبول نبوت حضرت پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم و اعتقاد به ولايت حضرت علي عليه السلام و پيروي از آن حضرت و از ديگر پيشوايان الهي عليهم السلام و بيزاري از دشمنان آنان، خدا اين گونه شناخته مي شود. [کافي180:1]
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
3
6
کپی داعش
نصیروند گرمی مغان م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
20
5
سلام.ایکاش اول فکر میکرد بعد حرف میزد و دیگر نیاز به توضیح نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
17
2
درهر لباسی چه روحانی چه عام روانی داریم که خودرا باگفتارش آشکار میسازد وووو
ابوذر
|
France
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
19
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد آل محمد وآخرتابع له علی ذلک
محسن اویسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
1
31
سلام
احساس میکنم که گفته های آقای کاشانی در امتداد حدیث سلسله الذهب باشد
طبق فرموده امام رضا ع اقرار به وحدانیت خدا بدون درک ولایت ارج و منزلتی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
سلام دقیقا همینه
مگه امام رضا ادامه حدیثشون نگفتن به شرطها و شروطها و انا من شروطها ..
خدا لعنت کنه اونایی که باعث نفاق میشن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
17
2
اولین بار که با گفته های این آخوند برخوردم متعجب شدم که چگونه به این نتیجه رسیده. وقتی فهمیدم که مهندس مکانیک است تردیم بر طرف شد چون این شخص کاملا با قوانین ترمودینامیک آشناست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
توخوبی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
3
11
خاک تو سر صدا سیما اسمش باس گداشت »صدای سیمان» که همه رو خفه میکنه
سخن ناب این طلبه رو هم عرضه نداری به مردم برسونی.
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
2
21
آقای کاشانی یک بحث علمی کرده و درست هم هست چون وقتی شیطان ولایت آدم رو قبول نکرد رانده شد و شیطان کافر نبود فقط ولایت را نپذیرفت یعنی توحید بدون ولایت که فرمان مستقیم خداست ارزشی ندارد. دین رو دستمایه ی فسادهای سیاسی و باندبازی نکنید و از خدا بترسید. کاش زمانی که معصومیت امام زمان عج توسط فلان شخص زیر سوال رفت یقه پاره میکردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
1
10
کاملا درسته توحید و خدا شناسی جز از ولایت ولی او ممکن نیست و اگر فقط بحث سر اینکه قائل به وجود خدا باشی و بگی من یکتا پرستم دیگر لزوم به امدن این همه پیامبر خدا نبود همون حضرت ادم به فرزنش می اموخت که بگوید خدا یک است و دو نیست و اعمال نماز و غیره و بگوید نسل به نسل برسانید و خدا حافظ ولی نه اینطور نیست باید خدا را شناخت به صفات و نه به ذات که کفر است و این شناخت تا قبر و برزخ و قیامت ادامه دارد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
17
2
ماشالله نسل جدید روحانیت با افکار و گرایشات و جریان جدید قصد دارند یه اسلام نو و اصول نو و فروع نو بریسند و احتمالا یه پیامبر جدید هم داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
آره..... درست مثل عبدالکریم سروش......که اصل نبوت و وحی الهی را.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
بزرگوار اگر یکم تحقیق کنی میبینی که اسلام نو نیست فقط تو صدا و سیما مطرح نشده بود تا حالا که امثال شما نشنیده بودید.
متاسفانه خیلیا به جای مطالعه در مورد دینشون، به چند تا برنامه صدا و سیما بسنده کردن!!
غلام علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
19
من کل آن برنامه را از شبکه ۳ دیدم. کاملا واضح است منظور سخنران محترم چیست. ایشان توحیدی که علی علیه السلام می فرماید را توحید درست دانسته.
زیرا ولایت الله یک پیکره واحد است.
تبلور ولایت الله در زمین، ولایت رسول الله و ولایت اوصیاء رسول الله علیهم السلام است.
این بحث درباره پیامبر هم مطرح است. توحید بدون پذیرش ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله توهم است.
من اطاع الرسول فقد اطاع الله
کسی پیرو خداست که از رسول خدا اطاعت کند
بله. اختلاف بین شیعه و سنی در ولایت حضرت علی علیه السلام است به همین دلیل فهم بحث در این باره با چالش بیشتری همراه است.
پس منظور این نیست که اصل توحید توهم باشد
توحیدی که از کانالی غیر از کانال ولایت الله دریافت شود توهم است.
منظور ایشان کاملا واضح است.
و ربطی به مسائل سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا ندارد.
تقریب مذاهب هم به معنای یکی شدن مذاهب نیست.
تقریب یعنی حفظ وحدت زیر پرچم اسلام.
غلام علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
2
11
من کل آن برنامه را از شبکه ۳ دیدم. کاملا واضح است منظور سخنران محترم چیست. ایشان توحیدی که علی علیه السلام می فرماید را توحید درست دانسته.
زیرا ولایت الله یک پیکره واحد است.
تبلور ولایت الله در زمین، ولایت رسول الله و ولایت اوصیاء رسول الله علیهم السلام است.
این بحث درباره پیامبر هم مطرح است. توحید بدون پذیرش ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله توهم است.
من اطاع الرسول فقد اطاع الله
کسی پیرو خداست که از رسول خدا اطاعت کند
بله. اختلاف بین شیعه و سنی در ولایت حضرت علی علیه السلام است به همین دلیل فهم بحث در این باره با چالش بیشتری همراه است.
پس منظور این نیست که اصل توحید توهم باشد
توحیدی که از کانالی غیر از کانال ولایت الله دریافت شود توهم است.
منظور ایشان کاملا واضح است.
و ربطی به مسائل سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا ندارد.
تقریب مذاهب هم به معنای یکی شدن مذاهب نیست.
تقریب یعنی حفظ وحدت زیر پرچم اسلام.
سیدعلی موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
10
الحق که در دروغ گویی ید طولایی دارید...تریبون و منبری ثابت صدا و سیما..!تندرو..! یعنی خجالت نمی کشید از این دروغ .؟کلا شاید چند ماه می شود که ایشان به برنامه سمت خدا دعوت شدند و اولین ماه مبارکی است که سخنران شده اند ...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
16
1
باسلام
یکی از شبهای ماه رمضان ایشان اعلام کردند قرآن را حضرت علی ع حفظ کرد وگرنه ازبین می رفت در صورتی که خدا در قرآن می فرماید ما قرآن را نازل و آن را خفظ می کنیم از آن شب به بعد من صحبتهای ایشان را گوش نکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
قیاس مع الفارق می کنی ، منظور ایشان این است که امام علی ع به عنوان حافظ و کاتب وحی ، انجام وظیفه و به تکلیف خود در امر الهی عمل کردند و به عنوان ولی خدا و وصی رسول خدا ، قرآن را صحیح وتمام و کمال نوشتند و از گزند معاندان حفظ کردند. وقتی خداوند در قرآن می فرماید ما قرآن را نازل و آن را حفظ کردیم یعنی آن را توسط جبرئیل امین به رسول اکرم ص وحی و توسط امام علی ع کتابت شد . این مصداق التزام مومنین به ایمان به خدا و همچنین ایمان به صداقت ملائکه الهی و رسالت نبی اکرم ص و پیروی از سیره اولی الامر یعنی امامان معصوم ع می باشد. کمی بصیرت در گفتار و شنیدن بد نیستها . در موردش کمی بیشتر فکر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
جناب
خداوند امور را با وسایل و اسبابش به غایت میرساند . چه کسی بهتر از امیرالمومنین برای تحقق وعده الهي؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
18
5
اصل را رها کردن چسبیدن به فرع
علی را از خدا بالاتر میدانید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
خداوند دلهای حقیقت جو را از تهمت و شک در دین دور کند. کسی علی ع را خدا نمی داند .این تهمتی آشکار است که در روز قیامت پاسخ آن را خواهید فهمید.آیه قرآن مجید را نشنیدی ؟ ،"اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم" تو را به خدا تا وقت هست بیشتر فکر کنید و با حرف خدا التجاج نکنید.
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
10
1
درقرآن کریم داریم که;خداوندبرای هرگروهی مکانی برای عبادت قرارداده,مامیدونیم که ازهزاران سال قبل ازاسلام انسانهای موحدوجود داشتند,یعنی خداپرست بودندودراون زمان از ولایت حضرت امیرهم خبری نبود,طبق حرف ایشون اونا همه به راه باطل بودند,درحالی که درقرآن چنین چیزی نداریم,بله خداوند درقران میفرماید که ;ولی شما خداورسول ومومنانی هستند که به هنگام رکوع زکات میدهند(یعنی علی ع),حتی ازاین جمله هم اینگونه برداشت نمیشود که;توحیدبدون ولایت توهم هست.
خدااین ملت روازدست آدمایی که افراط کارندویاتفریط کار حفظ بکنه ان شاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
آقا انصافاً اینقدر سطحی نگر نباشیم. به قول خود این بنده خدا هیچ طلبه ای توحید رو زیر سؤال نمیبره. ملاک توحید بدون پذیرش ولایت امیرالمؤمنین و دیگر اولیای خداوند هست. ما چه بخوایم چه نخوایم تو این دنیا با پذیرش ولایت زندگی میکنیم. این سنت خداونده. حالا ولایت خدا یا ولایت طاغوت. ولایت خدا رو پذیرفتن همون پذیرش ولایت علی و اولادش هست. اون موقع که موسی (ع) بود مصداق پذیرش ولایت حضرت موسی بود. این اصل بدیهیه.
یه جمله بدیهیه دیگه:
اگه هر جایی تو دنیا زندگی کنی، داری ولایت یکی رو می پذیری. ولایت فقهای عادل یا ولایت غیر فقهای عادل!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
آیا این حدیث متواتر پیامبر اکرم ص را نشنیدی که فرمودند ، (هر فردی که بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است.) کمی بصیرت خود را در شناخت مفاهیم قرآن و احادیث نبوی و ائمه اطهار افزایش دهید ،اما مصداق توحید بدون ولایت می شود (داعش)
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
11
سلام. لطفا مردمو بیسواد و احمق فرض نگیرید. با هر چیزی سیاسی برخورد کردن، و کل عالمو در چارچوب سیاست قرنطینه کردن با مذاق مردم جور در نمیاد. لطفا برید سیاست زدگی خودتونو درمان کنید. کاشانی هر کی هست و هر چی گفت حرفشو توجیه علمی (در چارچوب ادبیات دینی) کرد، اگه کسی نقدی داره باید علمی صحبت کنه. تا کی همه چیزو سیاسی میکنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
11
بنده به اصطلاح شما یک فرد اصلاح طلب هستم (اصلا اصول گرا نیستم) و در دو دوره گذشته به آقای روحانی رای دادم.
گزارش شما پر از دروغ است.
برنامه ماه من به صورت پیوسته با حضور آقای کاشانی در حال پخش است. امروز ۲۳ اردیبهشت برنامه با حضور ایشان پخش شد. این موضوع نشان میدهد که نویسنده متن حتی یک بارهم برنامه ایشان را ندیده و صلاحیت نقد سخنان ایشان را ندارد.
در مورد توحید و اصول اعتقادات هم باید مدنظر داشته باشید اصول دین ربطی به خط مشی سیاسی افراد ندارد.
اصول دین در روایات اهل بیت کاملا توضیح داده شده است.
حضرت علی صراحتا در نهج البلاغه فرمودند: التوحید ان لا تتوهمه: توحید یعنی اینکه خدا را در وهم و خیال نیاورید
و اگر دنبال حقیقت و اهل مطالعه باشید، در مورد توحید هم بهترین
منبع کتاب توحید شیخ صدوق میباشد.
سیدمسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
6
0
بسم الله
حرف این جوون اینه که تیرمحور چادر رو لازم نیست بفهمید نصاب براتون هرچه گفت رضای خداهست ، نوعی حقانیت بخشیدن به ولایت فقیه هست ، باید پرسید عزیز مگر خلیفه اول و دوم وسوم فقیه نبودند که مهرابطال بر آنها می زنید ، خوش تیپ ، سخن از انتخاب خداوند است ،
بنظر من اگر ملائک و روح بر فقیه نازل شده باشند ،مستند به آیات دوم وسوم سوره نحل حتما ولی الله خواهد بود واگر مشمول آن آیات نیست که رهبر ایشان هم نیست از باطل حمایت می کنند
والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
شما متأسفانه خیلی پرتی از بحث!!! (یا من حرفت رو نمی فهمم)
فکر می کنید در پس ذهنتون با قرآن احتجاج می کنید، من نمی فهمم کسی رو که حرف از فهم قرآن میزنه و درکی از حکومت فقیه عادل در زمان غیبت نداره!!!! و بیشتر تعجب خواهم کرد که شما بحث حکومت فقیه عادل رو قبول داشته باشی ولی در تشخیص مصداق دچار تردیدی!!!
درک آقایون روشن فکرنما از امثال شما خیلی خیلی آسون تره!!!
بترسیم از روزی که مصداق آیه شریفه "و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا" بشیم!!!
اگر واقعاً اهل مطاله‌اید پیشنهاد می کنم کتاب ولی فقیه امام رو بخونید و به طور کلی حتماً پایگاه معرفتی محکم تری برای خودتون دست و پا کنید.
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
3
9
باید پذیرای حقیقت باشیم تا بتونیم در وادی ایمان جولان بدهیم
دست مریزاد آقای کاشانی
Nm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
5
1
پدر ما مسلمان ها و خصوصا شیعیان را افراط وتفریط و پارامتری که در دهان است به نام ،،،زبان،،،، در اورده است
طرف وقتی همه چیزش براه باشد و ومریدی حاضر و طبعی خوش و،،،، شروع به افراط میکند تا حدی که بعدا وقتی فهمیده تر شد و احتمالا پخته تر ، بر گذشته خویش تاسف میخورد ولی .
....دیگر دیر شده ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
3
مثالی بزنم:
من اگر بگویم صداقت بسیار ارزشمند است، اما در عمل صادقانه رفتار نکنم نام صادق بر من دلالت نمی کند.
حالا اگر من از توحید حرف بزنم، اما فهمی از توحید در عمل من وجود نداشته باشد من موحد نیستم. موحد ناگزیر به رسیدن به ولایت و امامت و عدل و معاد است و الا در توحید خود می لنگد. اگر دروغ می گویم پس در توحید می لنگم. اگر ریا می کنم، ظلم می کنم، غیر منصفانه تقطیع یا تخریب می کنم، در توحید می لنگم. توحید اصل الاصول است اما حقیقت این است دنیای امروز دنیای شناسنامه ها است. مسلمان شناسنامه ای و مسیحی شناسنامه ای و .... باید این رو در زندگی باور کرد.
پی نوشت:
1. حالا چرا صداقت را مثال زدم؟ برای این که بعضی خبرگزاری ها حتی توحید را هم دستاویز سیاست غیر موحدانه خود می کنند. ملاک انقلابی گری است نه اصول گرایی و اصلاح طلبی. آینده از آن فرزندان موحد است (البته نه موحد شناسنامه ای مثل بنده حقیر).
2. سخنان ایشان راجع به حکومت امیرالمومنین و فضایل حضرت برای شناخت بهتر امام زمان (عج) در همین سحرگاه های ماه مبارک بسیار شنیدنی و شگفت انگیز هست. امیدوارم دوستان گوش کنند و بعد قضاوت کنند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
7
همین که غیرت دینی لامصبا رو تحریک کرده و یاد طرفداری از دین و توحید افتادن دمش گرررررم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
کمی فکر کن بعد پیام بگذار , اگر به قول تو لامصب ( لامذهب درست است ) هستند که دیگر غیرت دینی ندارند, ضمنا" پیامت خیلی ادیبات چاله میدانی دارد
Rgh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
9
اولا نگید حاج آقای کاشانی اصول گرا هستند وبی خودی ایشون و همه چیو حزبی و قاطی سیاست بازی هاتون نکنید .
ایشون کی گفته مک اصول گرا هستم ؟
اتفایا به هر دو حزب اشکالات وارده و ایشون اهل یک خزب تیستن بلکه انقلابی اند
بعدم
وای خیلی خنده داره که حرف به این واضحی رو متوجه نمیشید
جبرئیل
|
United States of America
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
15
2
هزاران بار متاسفیم برای این گونه تفکرات شرک آلود.
متاسفانه این گونه افراد می خواهند وحی را با عقاید التقاطی خود تحریف کنند .
اعتقاد به توحید خداوند ربطی به هیچ موضوع ثانویه ندارد و افاضات این چنین افرادی در مورد توحید چرت و پرت گویی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
مبنا پیدا کردن یک حرف به ادبیات زیبای اون حرف نیست. به مغز و میزان تعقل پشت حرف هست.
رسیدن از توحید به نبوت و امامت راهی برگشت ناپذیر هستش. پس اگر توحید رو پذیرفتی باید تا تهش بری و الا دچار شرکی. شرک امروز ما ابداً عبادت مقابل بت نیست. این اصلاً دور از تصور هست. شرک ما، شرک خفیه است. کسی که ولایت حضرت رو تحقیقاً نمی پذیره، به حقیقت توحید هم نمیرسه.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
15
0
ایشون تفکر داعشی داره هر نوع تندروی داعشی گونه است واقعا ترسناکه به دور ه ای رسید هایم که برخی حضرت علی را بالاتر از خدا می دانند و خدا را توهم می خوانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
مصداق بارز یه چیزی شنیدن و یه چیزی گفتنه حرف شما!!
الکی چند تا کلمه رو پشت سر هم ردیف نکنیم. بابت تک تکش پیش خداوند جواب باید پس بدیم. مثل تهمت‌های ناروای شما !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
معذرت میخوام دوست عزیز.اولا ایشون بهیچ وجه همچین منظوری نداشتن دومن داعشی گونه تفکریه که توحید رو بدون ولایت میدونه و راه به راه لا اله الا الله رو پرچم سیاه میزنه و سر میبره و هرگونه توسل و واسطه و...رو شرک میدونه.بهتره بدونین از دیدگاه اونا شمام مشکرین جناب محترم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
6
شما بهتره اول مودبانه نوشتن به عنوان یک رسانه رو یاد بگیری بعد ببینیم چیزایی که میگی اصلا ارزش خوندن دارن یا نه. روانی هم خودتی. رویداد24 روانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
8
لعنت به شما تحریف کنندگان! انشاالله خود امیرالمومنین جلوی شما رو بگیره که سخنان درست حامد کاشانی رو تقطیع میکنید. لعنت به زندگی جناحی‌تون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
8
جالبه!!!!!
افرادی دارن با اسم دین از این استاد بزرگوار حجه الاسلام و المسلمین حامد کاشانی انتقاد می کنند که نه دین را قبول دارند و نه مومن به دستورات آن هستند!!!!!!
از اینهمه تناقض اتفاقی واستون نیوفته جناب مدیر سایت!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
7
اگر کسی اهل مطالعه کتب شیعه باشه حتما متوجه میشه هیچ اشکالی در حرف این اقا نیست ایشون توحید ناب اهل بیت میکن وهیچ کس جز حجت خدا نمی تونه توحید معنی کنه توحید ال بیت یعنی لا اله الا الله؛ محمد رسول الله؛ علی ولی الله؛ هر کس به یکی از این سه مورد قبول نداشته باشه موحدنیست طبق فرمایشات اهل بیت علیه السلام که توحید برای ما معنی کردن لطفا توحید صدق مطالعه کنید بعد نظر بدید الهم عجل لولیک الفرج
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
5
با سلام ما اگر حرف خدا و رسولش رو که فرمودند باید ولایت رو بپذیریم اطاعت نکنیم و پیرو خواسته های خودمون باشیم پس داریم خدای تصورات خودمون رواطاعت می کنیم چرا از حقایق فرار میکنیم و انسا نهایی که حرف حق را میزنند توبیخ میکنیم درود بر شما آقای کاشانی
م.صفرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
5
واقعا در قدرت تعقل اون شخص باید شک کرد و یا شاید قدرتش رو در غرض‌ورزی داره استفاده میکنه...
یعنی این همه صحبت عالی و درجه یک رو از آقای کاشانی بشنوه و فقط به اون یک جمله‌ی "توحید توهم است" نگاه کنه؟ اون هم بدون در نظر گرفتن جمله‌های قبلی و بعدی ایشون که کاملا مفهوم جمله‌شون رو میرسونه؟!
عجیبه واقعا...
آدم دلش میخواد به صدا و سیما بگه بجای اینکه از اقای کاشانی توضیح و تفسیر بخواید، بهتره از مغرضین بخواین بیان تا با چهره‌های خبیثشون آشنا بشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
7
به نظرم نوشته هاوموضع نویسنده همسو با وهابیت بود در زمان حضرت امیر علیه السلام هم به ایشون تهمت زیاد زده شد حتی الآنم طاقت ندارید که کسی فضایل حضرت رو بیان کنه و همه جوره بهش تهمت میزنید تا به اهداف عبدالحمید و امثال اون برسید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
5
با سلام . زمانی که آقای کاشانی صحبت های مربوط به کلیپ " توهم توحید " را بیان میکردند بنده به صورت زنده مشغول تماشای صحبت های ایشون بودم و کاملا شنیدم که ایشون گفتند : توحید بدون ولایت امیرالمومنین علیه السلام توهمی بیش نیست .

این که صحبت های ایشون بلافاصله تقطیع شد و در شبکه های مجازی منتشر شد ، بی انصافی بیش نیست . به نظرم این اقدام ماحصل جریان معاند این صحبت ها مثل اهل سنت و ... بود .

این گونه اقدامات به نظرم تاثیر عکس گذاشته و حساسیت مطلب را بالا خواهد برد ( با توجه به توضیح خود ایشان در برنامه بعد )

خوب است که اگر صحبت های ایشان اشتباه است و ایراد علمی دارد به صورت علمی و متداول و منصافانه نقد علمی شود .
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
1
1
از حکمت ولایت همین بس که اگر نبود خیلی ها ادعا میکردند خدا را قبول دارند. همونایی که ادعای ایمان به خدا را دارند ولی فرمان او را اطاعت نمی‌کنند. اطیعوا الله و اطیعوا الرسول..
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
5
خوبه الان میفهمم که شما باحمایت از برخی معاندین صدر اسلام در حال عقده گشایی از شیوه دقیق، محترمانه و کارشناسی شده استاد کاشانی در تبیین امیر المومنین (ع) هستید به بهانه های مختلف .
دم خروس بیرونه منافق
فاطمه مروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
4
سلام و درود خدابر تمام ولایتمداران موحد!
صحبت های جناب حجه الاسلام حامد کاشانی هیچ شبهه ای نداشت فقط بیماردلان یا مغرضان یا جاهلان می تونن اینگونه برداشت کنند ...
بسیار شیرین و با تسلط و باسلیقه مطالب تاریخ حیات امام علی علیه السلام را بیان می کردند سال قبل هم سحرها بیننده برنامه ی ایشان درشبکه 3 بودیم .لطفا برخورد سباسی و جناحی با مبلغ دین که نیاز امروز جامعه ما و همه دنیاست نکنید!
دکتر فاطمه مروی مدرس دانشگاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
اگه حرفش اشتباهه ،کی به شما اجازه داده آبروش رو ببرید؟
این روش انتقاده؟
دقیقا شما دارید چیکار میکنید؟
کلامش رو اصلاح میکنید؟
روشنگری میکنید که دیگه کسی به حرفاش
گوش نده؟
مواظب حق الناس باشید.
سید مهدی مبارز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
3
بحرانی بودن اوضاع این سایت و اورژانسی بودن حال نویسنده مطالب اون جایی فهمیده میشه که، نویسنده مطالب بعد از اینکه از یک مدخل خبری رو متوجه میشه، به دنبال صحت اون خبر نیست و صرفا به دنبال حاشیه سازی و استفاده از اخبار برای رسیدن به هدف خودش است!
شما نویسنده عزیز بی تجربه و خام!
آیا تمام اخباری که به مخاطب میرسونید مثل این خبر بود؟:

از شب بعد دیگر به تلویزیون دعوت نشد. این در حالی بود که او پای ثابت برنامه‌های مذهبی تلویزیون به ویژه شبکه افق بوده است

؟؟؟؟؟ حداقل پا میشدی، تلویزیون رو نگاه میکردی!
از اون روز تا امروز هر روز برنامه داره!
فاطمه محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
3
حرفهای اقای کاشانی خیلی بجا وپرمغز بود اجرش با علی
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
خدا میگوید
مغز کافر
قلب جهل است
هرکس که در جهل است
یک کافر بی عقل است
و
مغز مومن
قلب عقل است
هرکس که با عقل و خردمند
یک با خدا هست
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
لسان صدق
کلام منافقانه نبوده و نیست
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
2
اگر متوجه خطوط در هم تنیده نمیشوید، معلوم است سواد خواندن ندارید، با سواد باشید و وجدان داشته باشید، اینطور تاخت نمیکنید، ما هم فقط سواد خواندن را داریم، ما شاء الله استادحامد کاشانی سواد نوشتن را هم فرا گرفته اند. ایدکم الله استاد حامد کاشانی
عاشق جمهوری اسلامی ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
2
نویسنده این مطلب و مدیر این سایت کاملا بیسواد هستند و مغرض و منافق ...
البته بدونید "عدو شود سبب خیر..." چون با عربده کشی های شما زوم میشه روی حرفهای ایشون و کسانی که اهل حق باشن راه براشون روشن تر میشه و کسانی که حلالزاده و حلال لقمه هستند حرف حق و تشخیص میدن
با این کارا دارید ریشه خودتون و میزنید منافقان داخل نظام
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
کسیکه
عاشق نیست جاهل است
عشق نیست جهل است
.................................
گرگ زخمی اگر جانباز حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
نویسنده زورش اومده به مولوی عبدالحمید نقد شده حالا داره تلافی می‌کنه معلومه طرفدار داعشو سلفی‌گیری هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
اونقدر آلوده به سیاسی بازی و چپ و راست شدین که هر چرندی رو مستمسک خودتون برای اهداف سیاسی قرار میدین.
من اهل منبر و سخنرانی افراد متعدد بوده و هستم. جناب آقای کاشانی از با سواد ترین منبری های به روز و کاملا ملا و محب امیرالمومنین است.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
حامد کاشانی چیزی نگفته،بیان امام رضا ع تو حدیث سلسله الذهب رو گفته.
کلمه لا اله الا الله حصنی،فمن دخل حصنی امن من عذابی.بشرطها و شروطها،و ان من شروطها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
1
1
«روانی جوان اصولگرا»!؟!؟!؟

آدم باش
شرف داشته باش

هر چند از امثال تون بعیده
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
متن بسیار به دور از ادب و متضمن تهمت بود.
در قیامت با جواب بدید...
موسوی ازاهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
2
0
آقای کاشانی عزیز بنده جناب عالی رو دوست میدارم،ولی جو گرفتنش چی بود که گفت توحید توهمی بیش نیس،قرآن همش از توحید گفته واز شرک براءت کرده،من خدمت این بزرگ وار عرض میکنم که دوباره قرآن رو بخونه
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
الان شما خودتون هم با تقطیع تیتر زدین!!!!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
با سلام
نگفته که توحید بی ولایت باطل و بیفایده س،.خب ۵اصول دین
اگه یکیشون نباشه،خب به کل ۵اصل خدشه وارد میشه دیگه،.،
خوب هم گفته
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
از این کاشانی بی ادب تر و کم عقل تر و بی سوادتر تا بحال ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
لایق خودته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
...
برو اینشبها توبه کن و از خدا بخواه نور ولایت رو به قلبت بتاباند تا هدایت شوی
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
نماز بى ولاى او عبادتى است بى وضو

به منکر على بگو نماز خود قضا کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
ادمها نتایج حرکات زبان را با گوش میشنوند و نتایج حرکات دست را با چشم میبینند کسانی که میفهمند قضاوت کنند ‌، چیزی که با چشم میبینید ممکن است درست باشد یا چیزی که با گوش میشنوید به نظر همه ی مردم کسی که سیستم پخش خودرو را میدزدد حتما تمام سخنانش دروغ است اما من میدانم چرا وقتی پای دین به میان میاید همه چیز در واقع همه چیز عکس میشود. دین و دانش. هر کس ثابت کند دانشمندی اشتباه کرده است بر گردنش مدال میاویزندو اگر کسی ثابت کند دینداری اشتباه کرده بر گردنش طناب دار. نقطه مقابل دانش به گمانم نادانی باشد. ریشه بدی وستم هم نادانیست. و اما اگر یه ادم معمولی اشتباه کند باید خود به تاوان گناهش مجازات شود ولی اگر یک استاد دین اشتباه کند حتما شیطان گولش زده است و قطعاً شیطان مجازات میشود نمیدانم چرا شیطان فقط اموزگاران دین را گول میزند و از گولزدن یک ادم معمولی عاجز است
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
همتون توهم زدیم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
لطفا یه ذره شرف داشته باشید.
چرا اینقدر یکطرفه مسائل رو نگاه می‌کنید؟
آقای کاشانی یکی از باسوادترین روحانیونی هست که در تا حالا دیدم،واقعا مسائل رو خوب تحلیل می‌کنن.
شنیدن حرف حق برای آدم هایی مثل شما تلخه
حیدر برسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
0
در آیه الکرسی که بزرگترین آیه قرآن هست و اسم اعظم گویند در این آیه هست اولین شرط ایمان را کفر به طاغوت دانسته و بعد طاغوت را معرفی کرده کسی که دروغ می گوید و ظلم می کند و اعدام می کند و....پس اولین قدم در راه شناخت توحید طبق خود قرآن کریم برائت از طاغوت است حالا هرکس خودش را سبک و سنگین کند ببیند با طاغوت هست یا نه ؟ این شناخت طاغوت بستگی به هوش و درایت هرکس دارد آیا شما با طاغوت هستی و یا نه ؟
نظرات شما
پیشخوان