تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹

حواشی انتشار اخبار فوتبالیست‌های کرونایی/ از ابهام در نتایج آزمایش تا ادعای شیطنت!

خبر ابتلای نزدیک به ۱۰ نفر از اعضای تیم گل گهر سیرجان شروع این، اما و اگر‌ها برای شروع دوباره لیگ و آغاز تمرینات آماده سازی بود.
لیگ برتر
رویداد۲۴ در حالی که همه هواداران فوتبال و بازیکنان در ایران منتظر اجازه ستاد ملی کرونا بودند تا تمرینات را برای شروع دوباره لیگ استارت بزنند، تجسم این که این پیگیری‌ها و اشتیاق به یکباره فاز جدیدی از این بیماری شود، بسیار عجیب بود؛ آنهم در شرایطی که تیم‌ها از آخرین تجهیزات خود برای اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی در تمرینات رونمایی کردند.

با این حال اجرای تست‌های کرونا برای کسب مجوز شروع تمرینات به یکباره همان طور که گفتیم این شروع را وارد فاز جدیدی کرد وقتی که یکسری از اعضای تیم‌ها خبر رسید به ویروس کرونا مبتلا هستند. وضعیتی که به یکباره، اما و اگر‌های زیادی را برای شروع لیگ دوباره به میان آورد، تا دوباره آغاز رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. هرچند که سازمان لیگ بلافاصله به این مساله واکنش نشان داد و از آخرین تصمیم گیری‌ها برای وضعیت به وجود آمده صحبت کرد.

داستان را سیرجانی‌ها استارت زدند

خبر ابتلای نزدیک به ۱۰ نفر از اعضای تیم گل گهر سیرجان شروع این، اما و اگر‌ها برای شروع دوباره لیگ و آغاز تمرینات آماده سازی بود. اتفاقی که سروصدای زیادی به پا کرد و باعث شد خیلی از خبرنگاران در رسانه‌های مختلف به دنبال معلوم شدن نام این نفرات باشند. در نهایت هم اسم‌ها معلوم شد، اما به رسم امانتداری و حفظ شأن این بازیکنان و اعضای کادرفنی گل گهر اسمی از آن‌ها منتشر نشد. اما نکته جالب در مورد این اتفاق در تیم گل گهر سیرجان که باعث شد نام مبتلایان منتشر شود این بود که بازیکنان در جمع خودشان بابت اینکه مشخص شود چه کسی مبتلاست تا با خیال راحت کارش را دنبال کند از کادرفنی و به خصوص مجید جلالی خواستند که نام مبتلایان را اعلام تا بقیه بازیکنان شرایط مناسبی برای ادامه کار داشته باشند. مساله‌ای که جلالی پذیرفت و با اعلام نام نفرات بنا شد اسمی از آن‌ها برده نشود. به هرحال این شروعی بود تا به یکباره بقیه تیم‌ها هم آمارشان به نحوی منتشر یا اخباری در مورد وجود مبتلا با کوید ۱۹ در بین بازیکنان، کادرفنی و تدارکات شان منتشر شود.

تراکتوری‌ها هم بودند

یکی از تیم‌هایی که بعد گل گهر خبر رسید که مورد مثبت به ویروس کوید ۱۹ در بین آن‌ها دیده شده، تراکتور بود. تیمی که یکی از مخالفان جدی شروع لیگ بود و حتی مدیرعامل این تیم درپیشنهادی جالب که باعث ایجاد فضایی فان در فضای مجازی شد و در این پیشنهاد خواستار برگزاری لیگ به صورت کامپیوتری شده بود. به هرحال تراکتور نگران که نمی‌خواست لیگ شروع شود و ساکت الهامی از ترس بازیکنانش برای حضور در تمرینات حرف به میان آورد خبر رسید که سه بازیکن این تیم یعنی دو هافبک و یک مدافع آزمایش آن‌ها مثبت شده است. موضوعی که شاید در ادامه فشار تراکتور را در صورت بالا رفتن آمار برای تایید ادعای خودشان برای شروع نشدن لیگ و پایان یافتن آن را دوچندان کند.

پرسپولیس با یک مورد تا شایعه کرونا گرفتن علیپور

بعد انتشار ماجرای مبتلا شدن چند نفر از اعضای تیم گل گهر سیرجان به کرونا، پرسپولیسی‌ها هم از این اتفاق مصون نماند و بلافاصله اخباری مبنی بر مبتلای چند بازیکن این تیم از جمله علی علیپور به بیرون درز کرد. خبری که می‌توانست یک شوک برای پرسپولیسی‌های مدعی قهرمانی باشد که به شدت خواستار شروع لیگ بودند، اما این خبر خیلی زود تکذیب شد. در نهایت طبق اعلام پزشک سرخ‌ها تنها دو نفر از پرسپولیسی‌ها که مشخصا از اعضای کادر تدارکات تیم بودند به این بیماری مبتلا شدند تا قرمز‌ها ادعا‌های جدیدی را برسر این موضوع مطرح کنند.

چون گران بود نخواستند آزمایش اصلی را بدهند

بلافاصله بعد از انتشار اخبار ابتلای بازیکنان برخی تیم‌های لیگ برتری به کرونا با انجام آزمایشات تعیین شده، اما و اگر‌هایی برسر نتیجه به دست آمده به وجود آمد. جایی که تیمی مثل گل گهر سیرجان مدعی بود از بهترین و گرانترین کیت‌های موجود در بازار برای مشخص شدن وضعیت مثبت یا منفی بودن کرونای بازیکنان بهره برده، اما یکسری دیگر از افراد در این زمینه نظر دیگری داشتند. شک کنندگان به نتایج تست کرونای این تیم‌ها معتقد بودند با توجه به گران بودن این کیت ها، از ارزانترین مسیر برای مشخص شدن وضعیت یعنی آزمایش خون استفاده شده است. مساله‌ای که خیلی زود از سوی عوامل این تیم‌ها رد شد، اما این کشمکش فضا را به سمتی برد که باید دوباره تست‌ها برطبق اصول و پروتکل‌های وزارت بهداشت گرفته شود تا در نهایت تکلیف روشن شود.

بیشتر بخوانید: گل‌محمدی پاسخ مجیدی را داد/ برخی آقایان دنبال «زرنگ بازی» هستند!
این بازی جدید است

انتشار اخبار مبتلایان به ویروس کرونا در تیم‌های لیگ برتری و به خصوص مطرح شدن برخی از اسم‌ها در پرسپولیس، حسابی نوک انتقاد مخالفان شروع لیگ را به سمت قرمزپوشان چرخاند. مساله‌ای که باعث شد پرسپولیسی‌ها نسبت به این مساله واکنش نشان دهند و آن را یک بازی جدید برای سنگ اندازی در مسیر قهرمانی این تیم بدانند. به نظر بازیکنان پرسپولیس که معتقدند اعلام خبر ابتلای علی علیپور به کرونا شروع این شیطنت است، این حرف‌ها بهانه گیری‌های جدید است تا بازهم شروع لیگ را با چالش مواجه کنند و به اهدافی که پیش از این دنبال می‌کردند، دست پیدا کرده و در نهایت موفق شوند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان