تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
پیروز قربانی، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

منصوریان بهترین گزینه برای استقلال بود

من فکر می‌کنم منصوریان بهترین گزینه برای استقلال بود و حتی پارسال هم می توانست مربی باشد که بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد. حال چیزی که خیلی مهم است اینکه هواداران باید صبور باشند و حوصله به خرج دهند و زود واکنش نشان ندهند.
رویداد۲۴- شرایط این روزهای استقلال باعث شد برای اطلاع از وضعیت این تیم و اوضاع و احوال حاکم بر آن با یکی از پیشکسوتان جوان استقلال هم کلام شویم. مدافع سابق استقلال که در حال گذراندن کلاسهای مربیگری است، در فکر این است که امسال کارش را با مربیگری آغاز کند البته از لیگی بجز لیگ برتر. پیروز قربانی می گوید: «به احتمال بسیار زیاد امسال کارم را با مربیگری در لیگ‌های پایین تر آغاز می کنم البته در لیگ برتر هم می توانم به عنوان کمک مربی شروع کنم ولی ترجیح می دهم بطور مستقل کار کنم به همین دلیل لیگی بجز لیگ برتر در اولویتم است.» در ادامه، نظرات مدافع سابق آبی پوشان را در مورد این تیم و نقل و انتقالات آن می خوانیم:

*در مورد شرایط استقلال و نتایجش در فصلی که گذشت صحبت کنید. آیا فکر می کردید استقلال بعد از چندین هفته صدرنشینی سوم شود و حتی سهمیه آسیایی اش منوط به بازی پلی آف باشد؟

 ببینید بنظر من استقلال در فصل پانزدهم نتایج خوبی گرفت البته این نظر شخصی من است. با توجه به مربی و بازیکنانی که تیم داشت و امکاناتی که در اختیار تیم بود، نتایج خوب بود. استقلال فصل پیش از نظر بازیکن در وضعیت خیلی عالی قرار نداشت و نسبت به امکانات نتایجش بد نبود چون هم به فینال جام حذفی رسید و هم تا روز آخر در کورس قهرمانی بود. البته به دلیل اینکه هفته های زیادی در صدر جدول قرار داشت، توقعات را کمی بالا برده بود و شاید به همین دلیل نتایجش از نظر برخی قانع کننده نبود.

*تغییر مربی و رفتن پرویز مظلومی و آمدن علیرضا منصوریان را چطور می بینید؟ آیا منصوریان می تواند مانند نفت در استقلال هم موفق باشد؟

در مورد تغییر و انتخاب مربی و تصمیمات از این دست، هیات مدیره مسوول و صاحب اختیار است و حتما طرح و فکری پشت این تغییرات بوده و من نظر خاصی در این مورد ندارم ولی امیدوارم این آمدن ها و رفتن ها در نهایت به نفع استقلال باشد. البته من فکر می‌کنم منصوریان بهترین گزینه برای استقلال بود و حتی پارسال هم می توانست مربی باشد که بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد. حال چیزی که خیلی مهم است اینکه هواداران باید صبور باشند و حوصله به خرج دهند و زود واکنش نشان ندهند. باید صبر کنند تا خون تازه ای در رگ های استقلال جاری شود و ساختار تیم ترمیم پیدا کند تا بتواند نتایجی بهتر از سال گذشته کسب کند.

*در مورد نقل و انتقالات چه نظری دارید؟ آیا تصمیم گیری ها در مورد جدا شده ها و جذب شده های استقلال در نهایت به سود این تیم خواهد بود؟

در مورد بازیکنانی که از تیم کنار گذاشته شدند ابتدا باید بگویم که فوتبال حرفه ای همین است و اگر ما مدعی داشتن فوتبال حرفه ای هستیم باید این مسائل را بپذیریم. اما نوع کنار گذاشتن این بازیکنان می‌توانست با احترام بیشتری همراه باشد. مخصوصا در مورد وحید طالب لو و آرش برهانی که سالها در این تیم زحمت کشیده بودند و محبوبیت و سابقه ای طولانی در استقلال داشتند می شد در محفلی خصوصی حرف ها را بزنند و بین خودشان مسائل را حل کنند و با احترام بیشتری از تیم خارج شوند. بازیکنان جذب شده هم بنظر من خوب هستند مخصوصا بختیار رحمانی، فرشید باقری و وریا غفوری که در تیم های خودشان هم بازیکنان قابلی بودند. البته بقیه بازیکنان مثل هندوانه دربسته می مانند که باید طی بازی های لیگ در مورد آنها قضاوت کرد. چیزی که بدیهی است اینکه این بازیکنان بر اساس نیازهای تیم جذب شده اند و باید منتظر ماند و در بازی های لیگ توانایی های آنها را ارزیابی کرد.

*از اردوی رقیب و نقل و انتقالات پرسپولیس خبری دارید؟

دورادور از طریق رسانه ها از نقل و انتقالات باخبر هستم. بنظر من پرسپولیس هم بازیکنان خوبی گرفته. آنها هم بر اساس نیازشان در پستهای مختلف اقدام به یارگیری کرده اند که تا اینجا موفق هم بوده اند.

*بازی های جام ملت های اروپا را حتما دنبال می کنید! بازی کدام تیم را می پسندید و آیا پیش بینی در مورد قهرمان این جام دارید؟

بازی های مرحله گروهی را کم و بیش دیدم، البته ترجیح می دهم از دور دوم بازی ها را جدی تر دنبال کنم. من بیشتر طرفدار مربیان هستم تا بازیکنان و تیم ها. بنظر من اسپانیا، آلمان، فرانسه میزبان و حتی کرواسی تیم های خوبی بوده اند ولی باید ببینیم در دور بعد چطور تیم ها وارد میدان می شوند. چیزی قابل پیش بینی نیست اما در دور دوم به بعد بازی ها بهتر و جذاب تر خواهند شد.

*و حرف پایانی؟

چیزی که باید در کل درباره فوتبال ایران بگویم این است که فوتبال ما باید از لحاظ فنی و تاکتیکی پیشرفت کند تا بتواند در آسیا هم جایگاه در خور شأنی داشته باشد. امسال لیگ ما از نظر تماشاچی و نظم برگزاری مسابقات، فصل خوبی را پشت سر گذاشت ولی صرف این موارد به ما در داشتن جایگاه خوب در آسیا کمک چندانی نمی کند بلکه باید بیش از پیش روی تاکتیک تیم هایمان کار کنیم تا شاهد بهتر شدن کیفیت لیگ برتر و بیشتر شدن سهمیه های لیگ قهرمانان باشیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان