تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

چند روش آسان برای کوچک کردن شکم

۱۶ روش برای از بین بردن چربی شکم بدون ورزش کردن.

تناسب اندام و رژیم غذایی

رویداد۲۴ زنان شاغل، خانه‌دار، مادران و نوجوانان یک مشکل مشترک دارند و آن چیزی نیست به جز چربی شکم. داشتن شکم تخت، کار سختی نیست. مطمئناً، یک رژیم غذایی متعادل و انجام ورزش روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا شکمی صاف داشته باشید. شاید رفتن به باشگاه برایتان سخت باشد. نگران نباشید! ما به شما در این باره کمک می‌کنیم. در این مقاله، به بررسی ۱۶ روش برای از بین بردن چربی شکم بدون ورزش کردن می‌پردازیم.

در اینجا چند روش آسان برای کوچک کردن شکم آورده شده است:
۱- قند و شکر را حذف کنید
هر بار که آب میوه‌ی بسته‌بندی شده بنوشید، کالری بیشتری دریافت می‌کنید تا اینکه خود آن میوه را بخورید. گرچه ادعا می‌شود آب میوه‌های بسته‌بندی شده از خود میوه گرفته می‌شود، اما حاوی مقادیر زیادی شکر، طعم دهنده و رنگ افزودنی است. سعی کنید از مصرف آن‌ها بپرهیزید.
· تقریباً همه ما میل به خوردن شیرینی داریم و نمی‌توانیم از خوردن کیک و شیرینی صرفه‌نظر کنیم! با این وجود، می‌توانید کیک‌هایی که حاوی قند یا شکر مصنوعی کمتری هستند مانند شکلات‌ تیره و شیرینی‌های با کالری کمتر را میل کنید.

۲- مصرف ویتامین C را افزایش دهید
ویتامین سی به حفظ استرس اکسیداتیو و بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، لیموترش، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، کلم کیل، گریپ فروت و کیوی منابع خوبی از ویتامین C و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و روی هستند. ویتامین C به هضم و حفظ فشار خون کمک می‌کند. بهتر است که هر روز حداقل یک میوه که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است را میل کنید.

۳- خودتان را هیدراته کنید
نوشیدن آب، حداقل هشت لیوان بزرگ در روز، نه تنها شما را هیدراته می‌کند بلکه سموم اضافی بدنتان را از بین می‌برد و به شما کمک می‌کند تا وزنتان را کم کنید، به خصوص قسمت میانی بدنتان. نوشیدن مقدار کافی از مایعات، به کاهش نفخ قبل از قاعدگی کمک می‌کند.

· قبل از غذا آب بنوشید.
· بعد از اتمام ناهار یا شام و یا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از آن، آب بنوشید.
· اگر هدف‌تان شکم صاف است، توصیه می‌شود که از مصرف الکل اجتناب کنید. الکل، عملکرد سیستم بدنتان را به هم می‌زند و باعث کم آبی بدنتان می‌شود. هر چه آب بیشتری بنوشید، سموم اضافی بیشتری خارج می‌شود. این امر به بدن شما کمک می‌کند تا از سموم مضر خلاص شوید و به مرور زمان وزن بیشتری را کم کنید.

۴- پروتئین بیشتری بخورید
خوردن پروتئین با کیفیت بالا به کاهش چربی شکم کمک می‌کند، زیرا پروتئین‌ها به متابولیسم بدن کمک می‌کنند و اشتها را کاهش می‌دهند. ماهی پخته شده، خورش مرغ، سویا، عدس، جوانه و قارچ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۵- از غذاهای نشاسته‌ای اجتناب کنید
نان سفید، برنج، ماکارونی، نودل، ذرت، آرد ذرت، سیب زمینی و غیره همگی نشاسته زیادی دارند. نشاسته، در بدن تجزیه می‌شود. هنگامی که قند بیش از حد در بدن انباشته شود، به عنوان چربی ذخیره می‌شود. برای داشتن شکمی صاف، از مصرف غذاهای نشاسته‌ای خودداری کنید. روی گزینه‌های سالم‌تر مانند نان و برنج قهوه‌ای تمرکز کنید.

۶- بدن خود را پاکسازی کنید
نفخ و یبوست باید مورد توجه قرار گیرد. برای خلاص شدن از شر سموم، مصرف نوشیدنی‌های سم زدا و خوردن میوه‌ها ضروری است. بدن شما به حمام روزانه نیاز دارد. شما با انجام این کار می‌توانید به راحتی وزن کم کنید. با گذشت زمان، مغز شروع به نادیده گرفتن و جلوگیری از سیگنال‌های بدن می‌کند و شما احساس یبوست و در نتیجه نفخ می‌کنید.

· با نوشیدن یک لیوان بزرگ آب گرم به محض بیدار شدن می‌توانید بدنتان را تنظیم کنید. شما فورا متوجه افزایش فشار شدید در ناحیه شکم خواهید شد. همچنین می‌توانید روزه بگیرید و یا یک رژیم ۸ ساعته را امتحان کنید. یک رژیم غذایی بدون محدودیت، برای کاهش وزن خیلی بهتر عمل می‌کند.


بیشتر بخوانید: قوی‌ترین لاغر کننده دنیا را بشناسید




۷- کربوهیدرات سالم بخورید
لازم نیست که از خوردن کربوهیدرات‌ها به طور کامل خودداری کنید. کربوهیدرات‌ها، انرژی لازم را برایتان تامین می‌کنند و دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی هستند که برای بدنتان مفید است. منابع کربوهیدرات را هوشمندانه انتخاب کنید. برنج قهوه‌ای، بلغور آب پز (Couscous)، فیبر غلات، گندم بلغور و نان تیره می‌تواند به از دست دادن چربی شکم کمک کند. این غلات کامل، سرشار از فیبر هستند که باعث می‌شود احساس سیری کنید و در نتیجه اشتها را کاهش می‌دهد.

۸- روی پروبیوتیک‌ها تمرکز کنید
پروبیوتیک‌ها، شگفت انگیز هستند. آن‌ها از دستگاه گوارش شما حمایت می‌کنند و مطمئن می‌شوند که مواد غذایی به خوبی تجزیه شده‌اند، در نتیجه مشکلات دستگاه گوارشی را کاهش می‌دهد.
· بهترین راه مصرف پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های خوب در رژیم غذایی، مصرف ماست و کره است. حتی می‌توانید مکمل‌ها را نیز مصرف کنید. اما استفاده از روش‌های طبیعی همیشه بهتر است.

۹- پیاده‌روی کنید
در این مقاله، بهترین روش‌ها برای از دست دادن چربی شکم بدون ورزش کردن گردآوری شده است. یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای ایده خوبی برای افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی‌های اضافی دور کمر است. می‌توانید در خیابان و یا پارک پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی در اوقات فراغت قطعاً به عنوان ورزش محسوب نمی‌شود.

۱۰- وضعیت بدن خود را به درستی نگه دارید
اولین قدم برای داشتن شکم صاف، درست نگه داشتن وضعیت بدن است. اگر قوز کنید و یا شکم خود را جلو نگه دارید با گذشت زمان متوجه برجستگی شکم‌تان می‌شوید. صاف نشستن و درست راه رفتن، باعث می‌شود که شکمتان کوچک‌تر و عضلات آن محکم‌تر به نظر برسد.

· برای صاف ایستادن، تصور کنید که قسمت بالایی بدنتان (بخصوص شانه‌ها) را با طنابی که به سقف آویزان است می‌کشید. برای بهبود وضعیت خود در هنگام نشستن، مطمئن شوید که پاهای شما کف زمین را لمس می‌کند. همچنین می‌توانید یک بالش را در پشت خود قرار دهید تا مطمئن شوید که صاف روی صندلی نشسته‌اید.

۱۱- خواب کافی داشته باشید و استرس‌تان را کم کنید
آیا نگران کاهش چربی شکم بدون ورزش کردن هستید؟ نگران نباشید! وقتی نگران هستید و کار می‌کنید، بدن شما هورمون‌های استرس و استروئید تولید می‌کند که به طور مستقیم بر دستگاه گوارش شما تأثیر می‌گذارد و منجر به نفخ و یبوست می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان