تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

خوراکی‌های ضروری که خانم‌ها باید مصرف کنند

نوع مواد غذایی مصرفی و متنوع بودن آنها نقش تعیین کننده‌ای در وضعیت سلامت بدن دارد و به همین دلیل همواره مصرف خوراکی‌های سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مغذی از سوی متخصصان تغذیه توصیه می‌شود.

تناسب اندام و رژیم غذایی

رویداد۲۴ همچنین در انتخاب نوع مواد غذایی مصرفی برای زنان و مردان باید تفاوت‌هایی در نظر گرفت چرا که مردان نسبت به زنان از توده عضلانی بیشتری برخوردارند و میزان سوخت و ساز بدن آنان در مقایسه با زنان بالاتر است. از طرفی دیگر زنان در سال‌های مختلف زندگی خود شرایط جسمی متفاوتی را تجربه می‌کنند که لازم است آنان مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری دریافت نمایند.

ماهی چرب:برای زنان مصرف ماهی‌های چرب از قبیل سالمون یا ساردین حداقل یکبار در هفته اهمیت دارد چرا که این نوع ماده غذایی سرشار از آهن و امگا-۳ است و به بدن کمک می‌کند تا در برابر مشکلات جسمی متعدد مقاومت داشته باشد. علاوه بر این، امگا-۳ در پیشگیری از افسردگی، فشار خون بالا، درد مفاصل و حتی مشکلات قلبی کمک کننده است.

شیر و ماست: یکی از نگرانی‌های اصلی در حوزه سلامت زنان کمبود کلسیم است. بنابراین زنان نباید شیر و ماست را از رژیم غذایی خود حذف کنند چرا که این دو ماده غذاییِ سرشار از کلسیم به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین ماست برای سلامت روده و هضم صحیح مواد غذایی مفید است. این ماده غذایی در عین حال حاوی میزان قابل قبولی از پتاسیم و منیزیم است که در تنظیم فشار خون و حتی پیشگیری از افزایش قند خون تاثیرگذار است.

لوبیا سیاه:این نوع از حبوبات سرشار از ترکیب‌هایی است که به پیشگیری از سرطان و دیگر انواع بیماری‌ها کمک می‌کند و همچنین از آنجاییکه لوبیا در تنظیم هورمون‌ها نقش دارد، وجود آن در رژیم غذایی زنان ضروری است. همچنین لوبیا سیاه منبع خوبی از پروتئین و فیبر به حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید: غذا خوردن در این زمان چاق‌تان می‌کند



تخم کتان: تخم کتان منبع خوبی از امگا-۳ است. مصرف مرتب تخم کتان به تنظیم دوره قاعدگی و تسکین عوارض آن کمک می‌کند.

گوجه فرنگی: این ماده خوراکی سرشار از لیکوپن است که می‌تواند به پیشگیری از سرطان پستان در زنان کمک کند. همچنین وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این خوراکی از استرس اکسیداتیو پیشگیری کرده و باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر آید.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان