تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

۲ میلیون فقیر تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند/ تا پایان برنامه هفتم نباید هیچ فقیری در کشور داشته باشیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: باید تعداد افرادی که در زیر خط فقر هستند و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند را حداقل تا ۲ میلیون نفر در نظر بگیریم.
۲ میلیون فقیر تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند
رویداد۲۴  علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که به گفته رییس کمیته امداد ۵۰۰ هزار خانوار نیازمند شناسایی شده‌اند که تحت پوشش هیچ نهاد و سازمان حمایتی نیستند، مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی و حمایت از این افراد چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: یکی از برنامه‌های مجلس در این دوره این است که با استفاده از هدفمندی یارانه‌ها و ساماندهی یارانه‌های پنهان و یارانه‌های آشکار برنامه مدون برای اقشار ضعیف جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار خانوار کمیته امداد شناسایی کرده و قطعا بهزیستی هم آمار خود را درباره شناسایی مددجویان جدید دارد، از همین رو من فکر می‌کنم که آمار بیش از این ۵۰۰ هزار خانوار باشد.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ما باید تعداد افرادی که در زیر خط فقر هستند و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند را حداقل تا ۲ میلیون نفر در نظر بگیریم و باید کاری کنیم که از تمام مزایای مادی و معنوی از طرف دولت و حاکمیت بهره‌مند شده و با قانون به آن مزایا نیز مشروعیت ببخشیم. به هیچ کسی در این مملکت نباید با دید تکدی‌گری نگاه کرد و حتما باید با دید انسانی و محترمانه مردم را مدنظر قرار دارد. مجلس باید تا پایان برنامه هفتم توسعه اقداماتی را انجام دهد که باعث ایجاد رضایت‌مندی در این بخش شود و این یکی از دغدغه‌های مجلس یازدهم است.

بابایی کارنامه خاطرنشان کرد: دولت نیز باید در این خصوص لایحه‌ای ارائه دهد و ما از دولت می‌خواهیم، سریعا لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه دهد تا ما ان‌شاءالله تا پایان برنامه هفتم هیچ فقیری در کشور نداشته باشیم و اگر دولت چنین اقدامی نکند، مجلس از ابزار نظارتی خود قطعا استفاده می‌کند و دولت را متقاعد می‌کند تا برای اقشار ضعیف جامعه اقدامات مثبتی انجام دهد.

وی در واکنش به اینکه در هر دوره برنامه‌هایی اعلام و مصوباتی تصویب می‌شود، اما همچنان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم، تصریح کرد: مجلس یازدهم با کسی شوخی ندارد و همه باید بدانند که فقرای جامعه حق شهروندی دارند و از همین‌رو دولت باید به زودی لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه دهد، در غیراینصورت ما به زودی اقداماتی را انجام خواهیم داد.
بیشتر بخوانید: مصباحی‌مقدم: دو سومِ مردم زیر خط فقر رفته‌اند
تحویل جنازه در ازای پول/ ماجرای غرق شدن دختر نوجوان عراقی در رود کارون چه بود؟

این نماینده مجلس درباره برنامه‌های مجلس برای افزایش کیفیت زندگی مرز‌نشینان گفت: آن‌ها هم در همین گروه دیده می‌شوند. مرزنشینان سنگرگاه امنیت ملی کشور هستند و باید به این افراد بیشتر توجه شود. یعنی آن‌ها یک شاخص شهروندی و یک شاخص نگهبانی از مملکت را دارند و باید توجه بهتر و بیشتری به آن‌ها شود و در همین قالب ان‌شاءالله ما در کمیسیون اجتماعی مجلس طرح جامع حمایت و خدمات اجتماعی در جامعه را پیگیری می‌کند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خط فقر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
نباید داشته باشید ? زر مفت مزن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان