تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

موافقت وزیر ورزش با برگزاری مسابقات مشترک کشتی یادبود تختی و دانکلوف

وزیر ورزش و جوانان ایران در دیدار با سفیر بلغارستان با برگزاری مسابقات مشترک کشتی یادبود تختی و دانکلوف موافقت کرد.

وزیر ورزش و جوانان ایران در دیدار با سفیر بلغارستان با برگزاری مسابقات مشترک کشتی یادبود تختی و دانکلوف موافقت کرد.

 وزارت ورزش و جوانان، در دیدار سفیر بلغارستان و وزیر ورزش و جوانان که امروز (سه شنبه) برگزار شد، محمود گودرزی با اشاره به روابط قدیمی ایران و بلغارستان به تعمیق رابطه دو کشور در زمینه فرهنگی ورزشی و امور جوانان تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه هایی که بین دو کشور امضا شده موجب تعمیق این روابط شود.

وزیر ورزش وجوانان ایران ظرفیت های ورزشی بلغارستان را مطلوب توصیف و از مربیان این کشور در رشته های مختلف ورزشی از جمله کشتی و وزنه برداری به نیکی یاد کرد و از خدمات ایوانف سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری که منشا خدمات خوبی بود به نیکی نامبرد.

او افزود: رشد مجدد وزنه برداری ایران در عرصه جهانی در ایران با حضور ایوانف بلغارستانی رقم خورد هرچند که در کشتی هم این کشور پیشینه خوبی دارد که البته چند سالی است از جرگه مدعیان فاصله گرفته اند که امیدوارم دوباره به سطح اول بازگردند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وی‍ژگی ورزش که موجب رویارویی و آشنایی ورزشکاران کشورهای مختلف می شود ابراز امیدواری کرد سطح روابط را بیش از مناسبت رسمی، دوستانه تر و اجرایی کنیم.

وی همچنین با اشاره به سفری که نخست وزیر بلغارستان در ایران پیش رو دارد به تفاهم نامه دو کشور در زمینه امور جوانان نیز تاکید کرد تا در موقع آن سفر امضا و ارتباط خوب و منطقی بین جوانان دو کشور برای آشنایی بیشتر با فرهنگ ها صورت گیرد.

گودرزی حمایت دو کشور در زمینه کرسی های بین المللی را از نمایندگان یکدیگر در مجامع جهانی از جمله برقراری ارتباط منطقی بین دو کشور برای رشد و توسعه ورزش ایران و بلغارستان مهم تلقی کرد.

«پولنداکف» سفیر بلغارستان نیز با ابراز خرسندی از جایگاه ورزش ایران، اظهار داشت: موفقیت های اخیر ورزش ایران به خصوص در کشتی و والیبال را از طرف ورزشکاران و مردم بلغارستان به ورزشکاران و مردم ایران تبریک می گویم.

او موفقیت های ورزش ایران را حاصل مدیریت خوب وزارت ورزش و جوانان که پتانسیل بالای ورزش در این کشور را ساماندهی می کند، دانست.
سفیر بلغارستان، رویارویی ورزشکاران و تیم های ورزشی ایران و بلغارستان در میادین بین المللی را حامل پیام صلح، دوستی و برادری نامید و در ادامه با اشاره به رشته هایی چون وزنه برداری، کشتی و فوتبال که در هردو کشور فعالند به ارتباط قویتر دو کشور در حوزه ورزش تاکید کرد.

«پولنداکف » با اشاره به قهرمانان صاحب نامی چون تختی و دانکلف در کشتی دو کشور گفت: چهره های ورزشی دو کشور ایران و بلغارستان که در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بودند به نسل جوان دو کشور نشان می دهند که چطور باید رقابت کنند تا ورزشکار واقعی باشند.

سفیر بلغارستان، رقابت های بین المللی مشترکی با یادبود قهرمانان ارزنده دو کشور از جمله تختی و دانکلوف را پیشنهاد داد که برگزاری آن در دو کشور با حضور کشتی گیران مطرح همراه با تصاویر آنها به شایستگی موجبات یک رویداد فرهنگی ورزشی را در راستای صلح و دوستی رقم بزند.

وی همچنین برگزاری دیدارهای دوستانه در رشته های مختلف ورزشی را از جمله دیگر برنامه های ورزشی دو کشور در آینده عنوان کرد.
در ادامه، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با برگزاری مسابقات مشترک کشتی تحت عنوان یادبود تختی و دانکلوف موافقت کرد.

در این دیدار«عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش همچنین «برانوش نیک بین »سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان