تاریخ انتشار: ۰۵:۰۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۹

با عجیب‌ترین دستگاه لاغری دنیا ۳۰ کیلو کم کنید؟!

دستگاه جدید لاغری به افراد چاق این امکان را می‌دهد که معده خود را شخصا شستشو داده و غذا‌های سنگین خورده شده را دور بریزند.
رویداد۲۴ اخیرا دستگاهی جدید طراحی شده است که ظرف چند ماه کاهش وزن را در اختیار مردم قرار می‌دهد بدون آن که نیاز به پیروی از یک رژیم غذایی خاص باشد. سیستم اسپایر اسیست ادعا می‌کند که می‌تواند به صد‌ها فرد چاق کمک کند و وزنی حدود ۳۰ کیلوگرم را کاهش دهد. با این حال منتقدینی نیز برای این ادعا وجود دارند.

گفته می‌شود در این سیستم کاهش وزن طی یک عمل ۱۵ دقیقه‌ای لوله‌ای را درون معده بیمار کار می‌گذارند که از طریق یک شکاف به شکم متصل می‌شود. پس از خوردن وعده غذایی فرد می‌تواند پمپی را به انتهای لوله وصل کند. این پمپ معده را از آب پرکرده و غذا‌های هضم نشده درون معده را شسته و به کیسه‌ای خارج از معده می‌ریزد.

این روش تکرار می‌شود و در صورت عدم استفاده، لوله داخل معده باقی می‌ماند و با در پوشی مخصوص بسته خواهد شد. بیمارانی که تصمیم دارند تا از این دستگاه استفاده کنند با پمپاژ کردن هر وعده غذایی می‌توانند از هضم یک سوم غذای مصرفی خودداری کنند.


سازنده اسپایر اسیست بیان می‌کند که به منظور جلوگیری از انسداد لوله باید غذا را بطور کامل جوید. نصب و استفاده این دستگاه خطرناک نیست و نتایج کاهش وزن آن تقریبا با عمل جراحی برابر است.

براساس یک نظریه اصل این سیستم درست برعکس تغذیه از طریق لوله پگ معده است بدان صورت که فرد بیمار که توانایی بلع از طریق دهان را ندارد توسط این لوله پگ تغذیه می‌کند، اما در واقع این دستگاه کاهش وزن چیزی غیر از استفراغ براساس تقاضا نمی‌باشد و سیگنال اشتباهی را درمعده وارد می‌کند.

با این حال فردی که از این دستگاه استفاده می‌کرد بیان کرد که اسپایر اسیست زندگی او را متحول کرده است، زیرا او ۱۴۲ کیلوگرم وزن داشته است و با رژیم‌های غذایی برخلاف تصورش افزایش وزن پیدا کرده بود، اما با این سیستم موفق شده بود ۲۵ کیلوگرم وزن خود را بدون دردسر از دست دهد.

سازنده این دستگاه مدعی شده است که این محصول می‌تواند فرد را ازچاقی نجات دهد و دیگر نیازی به عمل جراحی بای پس معده نخواهد داشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان