تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

تنبیه و مجازات کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از احتمال برخورد تنبیهی و در نظر گرفتن قوانین مجازاتی در آذربایجان شرقی با کسانی که ماسک نمی‌زنند، خبر داد.

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

رویداد۲۴ عباسعلی درستی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: سیاستگذاران کشور برای احترام به مردم تاکنون تنبیه و مجازاتی برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در نظر نگرفته و تنها به گفتن اینکه «استفاده از ماسک اجباری بوده» اکتفا شده است.

وی متذکر شد: اگر شرایط ادامه پیدا کند، ممکن است روزهای آتی اخباری در مورد در نظر گرفتن تنبیه، مجازات و آیتم‌های جریمه‌ای بشنویم که امیدواریم کار به آنجا نرسد.

وی گفت: افرادی که به وظیفه ملی و همگانی توجه نمی‌کنند، نه تنها سلامتی خودشان، بلکه با رفتارشان سلامتی دیگران را هم به خطر می‌اندازند.


بیشتر بخوانید: فروش ماسک‌های جمع‌آوری شده از سطل زباله! + فیلم


درستی خاطرنشان کرد: سهل‌انگاری برخی هم استانی‌ها باعث شد تا بیماری کووید19 در آذربایجان شرقی بیش از سایر استان‌ها باشد و این بسیار خطرناک است.

وی در خاتمه از افزایش تعداد مبتلایان بستری جوان در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: کووید19 تمامی مشاغل و تمامی سنین اعم از کودک و نوجوان را گرفتار می‌کند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان