تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

سرپرست وزارت صمت: با گرانی مواجه هستیم نه گران‌فروشی!

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با تاکید بر برخورد با گران‌فروشان، تصریح کرد که در حال حاضر کالا به وفور وجود دارد و تغییرات قیمت کالا‌ها ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است و نه گران‌فروشی.
سرپرست وزارت صمت
رویداد۲۴ حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه بازار در حال حاضر با کمبود و گرانی مواجه نیست، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کالا‌ها تحت تاثیر شاخص‌های کلان اقتصاد مثل نرخ ارز، نرخ تورم و دستمزد هستند، ضمن اینکه وفور و فراوانی کالا هم وجود دارد؛ بنابراین افزایش قیمتی که در حال حاضر در همه کالا‌ها شاهد هستیم متاثر از شاخص‌های کلان اقتصادی است و اگر جلو تغییرات طبیعی قیمت متاثر از افزایش قیمت عوامل تولید را بگیریم و دستوری برخورد کنیم، یعنی در سال جهش تولید جلو تولید را می‌گیریم.

وی افزود: البته در این شرایط عده‌ای هم سوء استفاده می‌کنند، بنابراین اگر گران‌فروشی ناشی از احتکار و امتناع اتفاق افتاده باشد و نه تغییرات قیمت و گرانی، به شدت برخورد می‌کنیم.

بررسی وضعیت تورم در تیر ماه در آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که هزینه خانوار‌ها نسبت به خرداد امسال و تیر ماه سال گذشته افزایش داشته است؛ به طوری که تورم ماهانه رشد ۴.۴ درصدی داشت و تورم نقطه به نقطه (تیر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل) نیز با رشد ۴.۴ درصدی به ۲۶.۹ درصد رسیده بود که این تغییر در قیمت کالا‌های خوراکی ملموس است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان