تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
در گفتگو با رویداد۲۴ و با تشریح اهداف پویش «بد سرپرست، تنها‌تر است» مطرح شد

مهناز افشار: امروز در نامه‌ای به سران قوا کودکان بد سرپرست را معرفی می‌کنیم

سخنگوی پویش"بد سرپرست، تنها تر است" گفت:هدف مهمتر ما این است که بتوانیم با همراهی مردم، هنرمندان و ورزشکاران این خواسته را از مجلس دهم داشته باشیم تا لایحه ای را اضافه و یا کامل کنند که نگاه جدید و جدی تری را در مقابله با آسیبی که امروزه به علت وضعیت کودکان بد سرپرست بوجود آمده است، داشته باشد.

رویداد۲۴- تربیت صحیح کودکان در مهم‌ترین جایگاه اجتماعی آنان یعنی خانواده همواره مورد تاکید و بحث بسیاری از متخصصان بوده و خواهد بود؛ این روز‌ها کمپینی به نام «بد سرپرست، تنها‌تر است» تشکیل شده است که موضوع تربیت ناصحیح کودکان در برخی خانواده‌ها را دنبال می‌کند. 

در این کمپین که تاکنون حدود ۱۵۰ هنرمند، ورزشکار و فعال اجتماعی به آن پیوسته‌اند، از کودکانی گفته می‌شود که توسط والدین خود مورد شکنجه و آزار جسمی و روحی قرار می‌گیرند، کودکانی که نه تنها امکان ادامه تحصیل ندارند بلکه برای کسب درآمد تن به فعالیت‌های سخت و دور از سن خود می‌دهند، حتی در برخی موارد هم به اجبار پدر و مادر درگیر اعتیاد، ناگزیر به خرید و فروش مواد مخدر می‌شوند و شاید در آینده همین کودکان که توسط والدین بی‌صلاحیت تربیت شده‌اند به گروه‌های مافیایی قاچاق و تکدی‌گری نیز اجاره داده می‌شوند. 

مهناز افشار هنرمند باسابقه سینمای ایران در گفتگو با رویداد۲۴ در رابطه با شرکت در این پویش گفت: فکر می‌کنم همهٔ ما، چه کسانی که همچون بنده در هنر بازیگری فعالیت می‌کنیم و مسئولیت بیشتری بواسطه شغلمان داریم و چه همهٔ مردم از گذشته تاکنون دغدغه کودکان را داشته و داریم. 

او ادامه داد: بدون شک فعالیت‌های خیرخواهانه بسیاری توسط افراد مختلف انجام شده است، اما شرکت من در این موضوع خاص از جایی شروع شد که یک خبری را خواندم مبنی بر کودکان بد سرپرست که نام من و دو همکار دیگر در آن بواسطه فعالیت‌های گذشته‌مان در رابطه با این موضوع در آن ذکر شده بود و من فکر کردم اینکه نام من و امضا من در اینجا وجود دارد یک تلنگری است تا فعالیت‌های جدی تری در رابطه با این موضوع داشته باشم. 

این بازیگر سینما و تلویزیون ضمن تاکید بر اینکه امروزه هر حرکت و عمل مثبتی شکل شعار به خود گرفته است، افزود: یک سری از اتفاقات را نمی‌توانیم به سادگی از آن‌ها بگذریم و به دعای خیر و آرزوی خوشبختی بسنده کنیم؛ همین موضوع باعث شد تا من به صورت داوطلبانه به این پویش بپیوندم و با پیشنهاد دوستان بعنوان سخنگوی آن مشغول به فعالیت جدی‌تر و مفید‌تر در مورد این کودکان شوم. 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش‌های این پویش برای برطرف کردن فقر فرهنگی کودکان، بیان کرد: از جایی که من به این گروه پیوستم، فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند و توانسته‌اند کودکان بدسرپرست بسیاری را شناسایی کرده و حتی به بهزیستی معرفی کنند علاوه برآن توانسته‌اند تا مصوبه‌های قانونی بسیاری را در رابطه با این موارد پیدا کنند که در مجموع به نوعی می‌توان گفت فعالیت بسیار مفیدی داشته‌اند. 

افشار ادامه داد: صحبت من این بود، فقر مالی که باعث بوجود آمدن مشکلات فراوانی می‌شود به جای خود، من به شخصه شاهد خانواده‌هایی بوده‌ام که به هیچ وجه دچار فقر مالی نبوده‌اند اما فرزندشان هیچگونه محبت و عاطفه‌ای از والدین خود نمی‌دید و صرفا یک کودکی بود که از لحاظ فیزیکی باید بزرگ می‌شد. 

این بازیگر سینما تاکید کرد: از نگاه من بخشی که به آن فقر فرهنگی می‌گوییم و متاسفانه در جامعه ما بسیار افزایش پیدا کرده است، امروزه در رفتار‌های اجتماعی و کودکانمان نمایان شده است و ما شاهد آن هستیم؛ اما به راستی در رسانه ملی و تلویزیون ما چه اندازه به این موضوع پرداخته شده است که بخش عاطفه، محبت و انسانیت را به کودکانمان چه در خانواده و چه در جامعه آموزش دهیم؟ 

او ادامه داد: به نظر من این بخش فرهنگی بسیار مهم است و می‌توان بیشتر بر آن تمرکز کرد و فکر می‌کنم این دغدغه‌ای است که امروز همهٔ مردم به آن دچار هستند و برای حل آن تلاش می‌کنند. 

افشار افزود: یکی از اهداف این پویش همین موضوع است، اما هدف مهم‌تر ما این است که بتوانیم با همراهی مردم، هنرمندان و ورزشکاران این خواسته را از مجلس دهم داشته باشیم تا لایحه‌ای را اضافه و یا کامل کنند که نگاه جدید و جدی تری را در مقابله با آسیبی که امروزه به علت وضعیت کودکان بد سرپرست بوجود آمده است، داشته باشد. 

این بازیگر سینما اضافه کرد: وقتی ما در خیابانی می‌بینیم که پدر و مادری با فرزند خود بدرفتاری می‌کنند، قانونی اجازه دخالت و کمک به آن کودک را به ما نمی‌دهد، زیرا والدین خودرا صاحب فرزندشان می‌دانند؛ درست است، من هم همین احساس را دارم اما‌ ایکاش این فرهنگ به گونه‌ای شکل بگیرد که کودکان بتوانند جدا از خانواده خود زیر پوشش حمایت قانونی قرار بگیرند یا به معنای دیگر اگر خانواده‌ای به فرزند خود ظلم می‌کند، آن فرزند یک حامی مهمتری در جامعه خود داشته باشد. 

او ادامه داد: من امیدوارم بتوانیم قدم بسیار مهمتری برداریم و نتیجه آن را ببینیم، نتیجه‌ای که اگر روزی شاهد بی‌محبتی به یک کودک در خیابان بودیم، به راحتی با شماره‌ای تماس بگیریم و این موضوع را به آن‌ها گزارش دهیم تا افرادی به آن خانواده نحوه صحیح تربیت را آموزش دهند و هیچگاه شاهد این اتفاقات نباشیم. 

مهناز افشار در پایان با اشاره به نامه‌ای که توسط هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی در ارتباط با این موضوع خطاب به قوای سه گانه نوشته شده است، افزود: این نامه را قرار است امروز (۶ تیرماه) در مراسمی که توسط جمیعت امام علی (ع) برگزار می‌شود، بنده قرائت کنم؛ این نامه شامل تمام صحبت‌هایی است که من آن ها را بیان کردم و هدف اصلی آن در ابتدا معرفی کودکان بد سرپرست است یا به بیانی دیگر اینکه به چه کودکی بد سرپرست می‌گویند، و پس از آن درخواستی است که از قانون در رابطه با این کودکان خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهناز افشار ، افشار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
حمید عامری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
2
خانم افشار،دلواپس کودکان بدسرپرستند!
اجازه دارم در مورد پرونده اختلاف حساب میلیاردی همسرش از هلال احمر ایران ، که رسانه ای شد پرسش کنم؟؟؟!
مهندس برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
خانم افشار حرف زدن کاری نداره ..خرجی نداره....درعمل و پشت پرده بایست دید چه خبره...
خانم افشار ،چرا اینقدر علاقه دارین در رسانه حرف بزنین......خانم کتایون ریاحی که یک موسسه خیریه دارند اینقدر مثل شما ،خودش رو رسانه ای نمیکنه...م بپرسم پرونده اختلاف حساب میلیاردی همسرتان از بودجه هلال احمر ایران چه شدو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان