تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره روز؛

مجلس تازه‌دامادها/ تخصص برادر داماد زاکانی در مرکز پژوهش‌ها چیست؟

مسعود فیاضی برادر داماد زاکانی اخیرا با حکم علیرضا زاکانی به عنوان معاون او منصوب شده است. برخی این سوال را مطرح کرده بودند که او با چه تخصصی در مرکز پژوهش‌های مجلس منصوب شده است. پیش از این در ماجرای بررسی اعتبارنامه تاجگردون نام یکی دیگر از دامادهای زاکانی مطرح شده بود.

مسعود فیاضی برادر داماد زاکانی

رویداد۲۴ هفته گذشته علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونت فرهنگی این نهاد را تغییر داد و مسعود فیاضی به جای سینا کلهر منصوب شد. مسعود فیاضی مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم و تهران دارای مدرک کارشناسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران و استادیار فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی است. مواردی همچون عضویت در هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیرعاملی کانون اندیشه جوان، ریاست مرکز پژوهش‌های جوان، ریاست کانون سپهر اندیشه، معاونت پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی بسیج، ریاست شواری راهبری مرکز پژوهش‌های جوان در سوابق او دیده می‌شود.

تغییری که عجیب نبود

سینا کلهر که زمان احمد توکلی وارد مرکز پژوهش‌ها شده بود، در دوره اخیر نامزد انتخابات مجلس بود و در فهرست اولیه اصولگرایان قرار داشت، اما نامش در فهرست نهایی قرار نگرفت و از ورود به خانه ملت بازماند. او ارتباط خوبی با بعضی اصولگرایان داشت و در چند فهرست فرعی هم نامش به عنوان نامزد معرفی شده بود. حتی در فهرستی که یک جریان نزدیک به مدیران احمدی نژاد منتشر کرده بود نام او دیده می‌شد، اما ائتلاف ایثارگران-قالیباف در نهایت او را در فهرست قرار نداد و حالا در اولین روز‌های فعالیت زاکانی، عذر او خواسته شد. البته سپهر تنها نیرویی نبود که عذرش خواسته شد. اصولگرایان از لاریجانی برای ریاست مجلس حمایت کردند و به خاطر همین حمایت نیرو‌های زیادی در قسمت‌های مختلف مجلس مسئولیت گرفتند و حالا با تغییر ریاست مجلس و مرکز پژوهش‌ها، افراد جدید به مجموعه پارلمان اضافه می‌شوند؛ یکی از مهمترین تغییر و تحولات، حضور مسعود فیاضی برادر داماد زاکانی به عنوان مدیر کل مرکز مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌ها است. 

زاکانی که خود یک بار به خاطر تغییر رشته در دوران دانشگاه، مورد انتقاد اصولگرایان احمدی نژادی قرار گرفته بود، حالا فردی را به عنوان معاون پژوهشی برگزیده که لیسانس عمران و دکترای فقه و اصول دارد. یکی از این اصولگرایان می‌نویسد «ادعای خویشاوندسالاری درباره این انتصاب کاملا نادرست است. آقای فیاضی از نیرو‌های قدیمی آقای زاکانی هستند و ازدواج برادر کوچک‌تر ایشان با دختر آقای زاکانی، پس از آن آشنایی و همکاری بوده است.»

نام مسعود فیاضی در بسیاری از نامه‌ها و بیانیه‌های حمایتی از زاکانی (در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری) دیده می‌شود. فیاضی گرچه عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نبود، اما ارتباط زیادی با این مجموعه‌های سیاسی دارد که برای بررسی آن باید سراغ شبه‌حزب‌های این افراد رفت؛ مثلا بنیاد خیریه وارثین کوثر یکی از نهاد‌هایی است که زاکانی در کنار حسن فدایی و محمد ابراهیم فدایی، در مدیریت آن حضور دارند. ایثارگران و رهپویان، دو حزب موثر و همسوی جریان اصولگرا بودند که توسط فدایی و زاکانی مدیریت می‌شدند.

ابراهیم فدایی اما در مرکز آموزش علمی کاربردی پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با مسعود فیاضی همکاری دارد.
فیاضی سال‌ها قبل مدیر کانون اندیشه جوان تهران بوده است اما سال ۸۹، محمد سرشار جانشین او شده است. (محمد سرشار هم مثل سینا کلهر از اصولگرایانی است که هنوز با حلقه احمدی نژاد ارتباط خوبی دارد)

سرشار که حالا مدیر یکی از شبکه‌های تلویزیون است در یادداشتی درباره این تغییرات می‌نویسد «این انتصاب، یک عقبگرد برای مرکز پژوهش‌های مجلس است. اعتراض به این انتصاب، نافی ویژگی‌های مثبت آقای فیاضی نیست و نباید به بهانه اعتراض، از دایره نقد منصفانه خارج شد یا توانایی‌های دیگر ایشان را زیر سوال برد. دغدغه حقیر در این مسأله، حفظ جایگاه بالای تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس در عرصه مطالعات فرهنگی است.»


بیشتر بخوانید: پاک کردن شیشه کثیف با دستمال کثیف/ پای دختر زاکانی چگونه به اعتبارنامه تاجگردون باز شد؟


به گزارش رویداد۲۴ جالب‌ترین قسمت فعالیت‌های مسعود فیاضی، حضور به عنوان مدیر مسئول مجلات رشد (مجلات وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان) است. سید امیر موسوی (سردبیر رشد جوان) می‌گوید سانسور فیاضی در این نشریات به حدی زیاد بود که حتی واژه خوانندگی و آهنگسازی را به سرود و تواشیح تغییر می‌داد و حتی در جدول کلمات متقاطع باید سوال مربوط به نت‌های موسیقی را تغییر می‌دادند. او در مطلبی بسیار تند، رفتار‌های فیاضی را ریاکارانه توصیف کرده است.

داماد زاکانی

داماد زاکانی

علیرضا زاکانی پیش از این نیز یکبار دیگر در ماجرای انتصاب‌های خانوادگی خبرساز شده بود؛ آنهم زمانی که ماجرای اعتبارنامه تاجگردون در میان بود. همان موقع تاجگردون در توییتی نوشت تاجگردون البته پاسخ داده «شاید من شیشه کثیف باشم ولی دستمال شما [معترضان به اعتبارنامه‌اش] تمیز نیست.»

حالا که ماجرای یک داماد دیگر مطرح شده، بار دیگر تاجگردون توییتی کرده و به زاکانی تاخته و نوشت ز«اکانی برادر داماد خودش را گذاشت معاونش. زمان بررسی اعتبارنامه در جلسه از من سوال کرد میلاد کرمی دایی‌زاده شماست و چرا در پتروشیمی کار می‌کند. گفتم پتروشیمی هزار نفر کار می‌کند اینم یکیش. مادر بزرگ پدر میلاد کرمی میشه دختر دایی من. گفت این یعنی رانت قضاوت با شما.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
4
4
اینا بدون رای مردم خودشان را نماینده کرده اند
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شما خودتو ناراحت نکن آقا آناهیتا!
سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
4
3
اگر دین ندارید و از قیامت نمی ترسید لااقل در دنیای خویش آزاده باشید (امام حسین (ع)). سابقه آشنایی ایشان و جناب دکتر مسعود فیاضی دوران دانشجویی در دانشگاه تهران می باشد. آن زمان دختر ایشان که همسر برادر آقای فیاضی است 4 یا 5 سال داشت. آقای فیاضی از دوران تحصیل در دبیرستان مفید همزمان در درس های حوزوی خصوصی حاج آقا امجد و آقا مجتبی تهرانی(ره) شرکت و در حد اجتهاد طبق شنیدن از زبان حاج اقا امجد تحصیل حوزوی دارند. با معدل عالی عمران دانشگاه تهران را فارغ التحصیل و بار اول در نظام مهندسی قبول شدند. بدلیل اعتقاد به مسائل دینی و مذهبی علیرغم تاپ بودن در رشته خویش، در زمینه فرهنگی فعال شدند. برادر شهید جانباز مهندس محمدباقر فیاضی می باشد(دانشجوی برق دانشگاه علم و صنعت). چندین سال قبل در آزمون دکترای حوزه نفر برتر و دکترای خویش را دریافت کردند. شدیدا به ولایت فقیه و شخص رهبری معتقد و پیرو می باشد. صاحب فکر و اندیشه و مورد اطمینان مسئولین رده بالای فرهنگی کشور می باشد. والله به عنوان کسی که وابسته به طیف خط امامی هستم و همیشه و در تمامی موارد سنگ این جناح را به سینه زده و مورد بی مهری طرفین قرار گرفته ام ، سالمتر از ایشان کمتر پیدا می شود. مدت 30 سال هست که داماد خانواده ایشان هستم و بر مبنای وظیفه "واذکر ان الذکری تنفع المومنین " خدایا شاهد باش بدون حب فامیلی موارد فوق را نوشتم تا ندانسته با آبروی کسی بازی نکنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
4
3
مجلس تازه‌دامادها/ تخصص برادر داماد زاکانی در مرکز پژوهش‌ها چیست؟
تخصص اش ... مالی است!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
باز به شما شرف داره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
2
2
سفره دورهمی است بشینید بچاپید احدی وارد این هزار خانواده و سر سفره نیاید ها ..... از امام و رهبری و ... تا می توانید خرج کنید قحط رجال است دیگر
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
2
1
زاکانی مرد است حسود باید بمیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
2
2
اینا از راه رسیدند بابا یک سفره ای پهن شده همه دارن میخورند اینهم روش
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
2
زاکانی ناعادلانه با تاج گردون رفتار کرد.مردم می دانند که زاکانی از محسن فتحی نماینده سنندج که ۴ مرحله رد صلاحیت شده حمایت می کند....برادر زاکانی اگر انقلابی دلسوز هستید چرا باید از کسی که در تمام مراحل بررسی صلاحیت ها رد صلاحیت شده و شورای نگهبان هم ایسان را رد صلاحیت قطعی و نهایی شده است حمایت کنید فکر نمی کنید که کار شما ناعادلانه است....واقعا آدم نمی داند چی بگه....
نماینده سنندج اقای محسن فتحی در
هیات اجرایی رد
هیات نظارت استان رد
هیات مرکزی نظارت رد
شورای نگهبان رد
ولی با حمایت زاکانی الان در مجلس حضور و مشغول قانونگذاری است و تاج گردون را اخراج کردند تا داماد زاکانی و دوست صمیمیش آقای محسن فتحی در مجلس حضور داشته باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
2
1
خدایا ما مردم گچساران و باشت از زاکانی شکایت داریم،به خون حسین و این ماه محرم در این دنیا و اون دنیا واگذارشون کردیم به تو
لعنت خدا بر زاکانی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
1
تا اینا هستن همین اش است و همین کاسه
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
2
0
سگ زرد برادر شغال است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
به قول دکتر هزاره سوم " اونجات میسوزه یه لیوان آب خنک بریز". ضمنا یکی از اصول عدم ثبت نظرات توهین آمیزه. تف بر وجدان شما مشارکتی های بی دین که اصول اولیه دین و اخلاق را هم قبول ندارید.
نظرات شما
پیشخوان