تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

پورمختار :رسید 17 پرونده گم شده کمیسیون اصل 90 را تحویل دهید

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم گفت: بنده شنیده‌ام آقای نوروزی حقوقدان است از این رو انتظار می‌رود اگر به مسائل حقوقی اشرافی دارند براساس مستندات ادعای خود را مطرح کنند زیرا از یک حقوقدان توقع بیشتری است که نسبت به ارائه اطلاعات و مستندات درباره اظهارات خود دقت‌نظر بیشتری را اتخاذ کند.
رویداد۲۴- رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم گفت: بنده شنیده‌ام آقای نوروزی حقوقدان است از این رو انتظار می‌رود اگر به مسائل حقوقی اشرافی دارند براساس مستندات ادعای خود را مطرح کنند زیرا از یک حقوقدان توقع بیشتری است که نسبت به ارائه اطلاعات و مستندات درباره اظهارات خود دقت‌نظر بیشتری را اتخاذ کند.

پورمختار: کمیسیون اصل نود جایی نیست که در آن پرونده گم شود زیرا قابلیت نقل و انتقال پرونده‌ها به هیچ وجه در این کمیسیون وجود ندارد از این رو طرح اینگونه مباحث بدون ارائه ادله و مستندات بی‌پایه است." این بخشی از واکنش محمدعلی پورمختار  رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس نهم به اظهارات حسن نوروزی است که گفته بود: "موضوع 17 پرونده گمشده در کمیسیون اصل نود مجلس را پیگیری می کنم، باید مشخص شود که این 17 پرونده گمشده، اکنون کجاست؟"

پورمختار ادعای نوروزی را بی اساس می داند  می گوید: "آقای نوروزی ادعایی را مطرح کردند که هیچ‌گونه اساس و پایه‌ای ندارد از این رو انتظار می‌رود در رویه و نظر خود تغییر اساسی را اتخاذ کند."

محمدعلی پورمختار سال 1341 در شهرستان بهار از توابع استان همدان متولد شد، وی نمایندهٔ دورهٔ نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس نهم  از حوزهٔ انتخابیهٔ بهار و کبودرآهنگ در استان همدان است، پورمختار دارای فوق لیسانس حقوق جزاوجرم‌شناسی، فوق لیسانس حقوق خصوصی و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی است، پورمختار در مجلس دهم به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رفت، خوانندگان محترم خبرگزاری میزان می توانند مصاحبه این نماینده مجلس با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان را در ادامه بخوانند.

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم  پیرامون اظهارات حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس مبنی بر گم شدن برخی از پرونده‌های کمیسیون اصل نود مجلس هشتم اظهار کرد: آقای نوروزی ادعایی را مطرح کردند که هیچ‌گونه اساس و پایه‌ای ندارد از این رو انتظار می‌رود در رویه و نظر خود تغییر اساسی را اتخاذ کند.

وی افزود: بنده شنیده‌ام وی حقوقدان است از این رو انتظار می‌رود اگر به مسائل حقوقی اشرافی دارند براساس مستندات ادعای خود را مطرح کنند زیرا از یک حقوقدان توقع بیشتری است که نسبت به ارائه اطلاعات و مستندات درباره اظهارات خود دقت‌نظر بیشتری را اتخاذ کند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم با اشاره به اینکه آقای نوروزی تأکید دارند که 17 پرونده که به کمیسیون اصل نود مجلس هشتم ارائه داده شده بود مفقود شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این اظهارات از وی در ابتدای کار مجلس دهم مطرح شده است اما تا به امروز و تا به این  لحظه آقای نوروزی به کمیسیون اصل نود مجلس دهم مراجعه نکرده است.

پورمختار تأکید کرد: آقای نوروزی بهتر است با حضور در کمیسیون اصل نود صراحتا بگویند که این 17 پرونده‌ای که تأکید دارند گم شده است با چه موضوعاتی بوده و رسید این پرونده‌ها را به کمیسیون تحویل دهند تا اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته و یا پرونده‌ای مفقود شده از سوی مجلس این موضوع پیگیری شود.

وی تصریح کرد: آقای نوروزی باید براساس مستندات قانونی و شفاف بگویند که چه زمانی این پرونده‌ها را به کمیسیون اصل نود ارائه داده‌اند و برای اظهارات خود مدارک قانونی ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم حرفی که آقای نوروزی مطرح کرده درست نبوده و اساسا آن را غیرواقعی می‌دانم.

پورمختار تأکید کرد: کمیسیون اصل نود جایی نیست که در آن پرونده گم شود زیرا قابلیت نقل و انتقال پرونده‌ها به هیچ وجه در این کمیسیون وجود ندارد از این رو طرح اینگونه مباحث بدون ارائه ادله و مستندات بی‌پایه است.

وی خاطرنشان کرد: آقای نوروزی با ارائه مستندات به طورحتم می‌تواند نسبت به طرح موضوعی که در مجلس آن را مطرح کردند پیگیر باشند در غیر این صورت این موضوع از اساس با واقعیت مطابقت ندارد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم در ادامه پیرامون عملکرد این کمیسیون افزود: در کمیسیون اصل نود مجلس نهم خوشبختانه نمایندگان عضو پرونده‌های زیادی را مورد بررسی قرار داده‌اند که این روند وجه تمایز بسیاری را نسبت به هشت دوره قبلی مجلس در اختیار خود داشت.

پورمختار تأکید کرد: در کمیسیون اصل نود مجلس اعضا توانستند در موضوعات مختلفی ورود پیدا کنند و در این راستا با همیاری و همکاری دستگاه‌هایی همچون قوه‌قضائیه رویکرد موثری را از خود نشان داده‌اند که بعضا اتخاذ اینگونه تصمیمات تأثیر مهمی را در جامعه در پی داشت.

وی افزود: در مجموع اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی حدود 65 مورد و پرونده را در موضوعات ریز و درشت و نوعا پراهمیت در کمیسیون مورد بررسی قرار دادند و تصمیمات لازم را درباره آن اتخاذ کردند که خوشبختانه شاهد بودیم که روند این تصمیمات در کشور به خوبی و با کمک قوه‌مجریه و قضائیه اجرایی شد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده بورسیه‌ها در مجلس نهم خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل نود در قضیه بورسیه‌ها ورود جدی را داشت به گونه‌ای که شاهد بودیم که با ورود کمیسیون اصل نود زوایای مربوط به این پرونده مشخص شد و مقام معظم رهبری نیز درباره روند پیگیری این موضوع موضع مشخصی را ا تخاذ کردند.

پورمختار با اشاره به برخورد جدی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با موضوع زمین‌خواری تأکید کرد: ما با کمک دستگاه‌های مربوطه توانستیم با جدیت در راستای مبارزه با مسئله زمین‌خواری وارد عمل شویم که خوشبختانه در این مسیر با ورود قوه‌قضائیه و همکاری این قوه با مجلس کارها به سرعت بیشتری به جلو رفت و در حال حاضر شرایط مناسبی در این حوزه حاکم است.

وی با اشاره به پیگیری موضوع قاچاق کالا در مجلس نهم اظهار کرد: موضوع قاچاق کالا از دیگر موارد مهمی بود که در مجلس نهم و از سوی کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت اما با توجه به اینکه زوایای این پرونده بسیار گسترده بود ما نتوانستیم به یک جمع‌بندی کامل در این راستا دست پیدا کنیم که امیدواریم این رویه در مجلس دهم ادامه پیدا کند و پرونده رسیدگی به موضوع قاچاق کالا نیز تکمیل شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم خاطرنشان کرد: ورود کمیسیون اصل نود به پرونده بابک زنجانی از دیگر نکات قوت کمیسیون اصل نود در مجلس گذشته بود که این موضوع درنوع خود بی‌نظیر بود.

پورمختار با اشاره به بررسی پرونده حقوق‌های نجومی درکمیسیون اصل نود مجلس نهم گفت: در باب پرونده حقوق‌های غیرمتعارف نیز کمیسیون اصل نود در سال 93 با پرونده تأمین اجتماعی به این موضوع ورود پیدا کرد که خوشبختانه شاهد بودیم که بخشی از این پرونده در همان سال اصلاح شد و سازمان تامین اجتماعی تغییرات اعمال شده در این موضوع را در همان مقطع به کمیسیون اصل نود اعلام کرد.

وی تأکید کرد: البته اتفاقاتی در شرایط فعلی نسبت به پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف نیز رخ داده است که در مجلس دهم بدون شک باید از سوی کمیسیون اصل نود مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم با اشاره به تهیه گزارشی درباره روند تنظیم کار این مجلس در کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: مقدماتی را برای تهیه این گزارش شروع کردیم اما عمر مجلس نهم به تکمیل این پرونده قد نداد که امیداریم این روند در مجلس فعلی مورد پیگیری قرار گیرد زیرا نمایندگان مجلس نسبت به ساختار سیستماتیک مجلس و کارآیی آن اعتراضاتی را دارند که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

پورمختار خاطرنشان کرد: این پرونده تا حدی جلو رفته ولی هنوز به پایان نرسیده است که امیدواریم این روند در مجلس دهم ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: بدون شک باید به این نکته اشاره کنم که کمیسیون اصل نود مجلس نهم کارنامه بسیار خوب و شایسته‌ای را از خود در باب بررسی شکایات و رسیدگی به مشکلات جامعه و مردم از خود به جای گذاشته است که این رویه بدون شک در مجلس دهم و از سوی اعضای کمیسیون اصل نود باید مورد پیگیری قرار گیرد تا مطالبات مردم از نمایندگان‌شان به شکل عملی و عینی محقق شود.


منبع: میزان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان