تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

واکسن آنفلوآنزا ۲۵ روز است وارد شرکت‌ها پخش دارو شده است/ تحویل بخشی از واکسن‌ها به داروخانه مجلس

 دبیر انجمن پخش شرکت‌های دارو در مورد وضعیت توزیع واکسن انفولانزا در مجلس، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی توضیح داد.
واکسن آنفلوآنزا 25 روز است واردذ شرکت‌ها پخش دارو شده است/ تحویل بخشی از واکسن‌ها به داروخانه مجلس
رویداد۲۴محسن عبدالله زاده، دبیر انجمن پخش شرکت‌های دارو در گفتگو با درمانیاب اظهار داشت: ۲۵ روز است که واکسن آنفلوآنزا وارد انبار‌های شرکت‌های پخش دارو شده است اما براساس دستور وزیر بهداشت بنا شده تا واکسن‌ها تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه قرار بگیرد تا آن‌ها عرضه را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه این محموله از واکسن‌ها قرار نیست از طریق داروخانه‌های سراسر کشور توزیع شوند، ادامه داد: بلکه منتظر محموله‌های بعدی هستیم که به محض ورود به کشور، از طریق داروخانه‌ها توزیع خواهند شد.
البته تجربه ناموفق توزیع دارو‌ها در مراکز بهداشتی در سال‌های گذشته پیش روی ما است که گاهی اوقات شاهد بودیم دارو‌ها به جای اینکه مستقیم به دست مصرف کننده اصلی برسد، از مراکز توزیع غیرمجاز سر درآورده و با قیمت‌های سودجویانه عرضه شده است. بهمین دلیل ما در این خصوص هشدار‌های لازم را به مسئولین و سیاستگذاران ارائه کرده ایم.
بیشتر بخوانید: 
انجمن داروسازان: سهم هر داروخانه ۱۰ واکسن آنفلوآنزا است / قیمت واکسن با ارز نیمایی بالاتر از ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود


عبدالله زاده  در خصوص تحویل واکسن آنفولانزا به مجلس عنوان کرد: شرکت‌های واردکننده در خصوص توزیع این واکسن، سیاست گذار نیستند و درحال حاضر بخش ناچیزی از واکسن‌ها به دستور سازمان غذاو دارو تحویل داروخانه مجلس شده است
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان