تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

کتاب «اصول طراحی شخصیت در انیمیشن» تجدید چاپ شد

کتاب «اصول طراحی شخصیت در انیمیشن» توسط انتشارات فرهنگسرای میردشتی تجدید چاپ شد. این کتاب که نوشته‌ی احسان سپهر است به آموزش طراحی کاراکتر‌های انیمیشنی و متحرک‌سازی می‌پردازد. نگارنده در این کتاب پا به پای هنرجو همراه می‌شود تا تکنیک‌ها و نکات آموزشی متعددی را به وی آموزش دهد؛ به نحوی که گرچه اساساً موضوعی تخصصی مطرح شده است، برای علاقه‌مندانی که اصول طراحی را بدانند کتابی بس شیرین و آموزنده به حساب می‌آید.

کتاب اصول طراحی شخصیت در انیمیشنرویداد۲۴ کتاب مصور «اصول طراحی شخصیت در انیمیشن» ابتدا با فصل «آناتومی» به سراغ آموزش نحوه‌ی طراحی استخوان‌بندی کاراکتر می‌رود و با بهره‌گیری از علم آناتومی انسان نکاتی ظریف را در مورد اصول طراحی کاراکتر به هنرجو می‌آموزد. سپس فصل «تصویر یک شخصیت»، که اصلی‌ترین بخش آن است، به خلق عناصر دیگر می‌پردازد که هنرجو را از بند کلیشه‌ها برهاند تا وی بتواند از جهان پیرامونش مضامین تازه‌تری را در ذهن پرورش دهد.

احسان سپهر در این فصل هنرجو را ترقیب می‌کند که ذهنش را آزاد بگذارد و هنگام طراحی جسارت داشته باشد. از جمله آموزه‌هایی که در فصل دوم ارائه شده می‌توان اشاره کرد به: «بزرگ‌نمایی در طراحی»، «حالت‌های چهره» و «حالت‌های طلایی».

آموزش‌های کتاب «اصول طراحی شخصیت در انیمیشن» با سه فصل دیگر تحت عناوین «برگه‌های شخصیت»، «طراحی آزاد» و «رنگ‌آمیزی» به پایان می‌رسد.

علاقه‌مندان به طراحی کاراکترهای انیمیشنی در کتاب مصور «اصول طراحی شخصیت در انیمیشن» با تمرین‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوند و می‌آموزند تا با دستکاری در اجزای مختلف بدن کاراکتر خود به حالات متفاوتی از کاراکتر دست یابند.

کتاب «اصول طراحی شخصیت در انیمیشن» در انتشارات فرهنگسرای میردشتی به چاپ دوم رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب ها: انیمیشن ، چاپ کتاب
نظرات شما
پیشخوان