تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
هشدار به آذربایجان و ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه: هرگونه تعرض به خاک ایران غیرقابل تحمل است

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به تداوم تعرضات انجام شده به خاک ایران هشدار داد و تاکید کرد: به همه طرف‌ها در زمینه مراقبت لازم در این خصوص هشدار جدی می‌دهیم.
سخنگوی وزارت خارجه
رویداد۲۴ به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص گزارش‌های برخی تعرضات انجام شده به خاک ایران در جریان درگیری‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان گفت: تحرکات در مناطق مرزی کشورمان به طور جدی و با حساسیت تمام از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال رصد بوده است.

وی ادامه داد: در این ارتباط ضمن اعلام غیر قابل تحمل بودن هر گونه تعرض از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک ایران، به همه طرف‌ها در زمینه مراقبت لازم در این خصوص هشدار جدی می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر بر لزوم احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، رعایت اصل عدم تعرض به غیرنظامیان، توقف درگیری‌ها و آغاز گفتگو‌های جدی و زمان دار تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک به نیل به این اهداف را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: جزئیات اصابت ۵خمپاره جنگ قره‌باغ به خاک ایران/اصابت خونین موشک به کودک ایرانی در مرز! +عکس
طی روز‌های اخیر درگیری‌های میان آذربایجان و ارمنستان منجر به اصابت تعدادی راکت و موشک‌های طرفین منازعه در تعدادی از روستا‌ها و مناطق همجوار با مرز این دو کشور در ایران شده است.

براین اساس، اصابت این راکت‌ها و موشک‌ها منجر به مجروح شدن یک کودک پنج ساله و ایجاد وحشت در منطقه شده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان