تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

زلزله بزرگ در فوتبال/ دلال‌ها، مربیان و مدیران متخلف زیر تیغ محرومیت

شنیده می‌شود، یک مربی لیگ برتری و سه مربی لیگ دسته اول در آستانه محرومیت سنگین قرار دارند که به زودی آرای این افراد اعلام خواهد شد.

فساد در فوتبال ایران

رویداد۲۴  پس از انتشار خبر احتمال برخورد جدی دستگاه های نظارتی با جریان دلالیسم در ورزش به ویژه فوتبال، این باور نزد افکارعمومی به وجود آمد که ماجرا به دست فراموشی سپرده شده است اما بر خلاف انتظار نه تنها این عامل فراموش نشد بلکه این پرونده وارد فاز جدیدی شده است.

گفته می شود سرشاخه اصلی جریان دلالیسم چند شرکت به اصطلاح کارگزاری و دلالی است که در قالب فعالیت های نقل و انتقالاتی سهم بسیار زیادی در بالارفتن نرخ فوتبالیست های کشور ایفا کردند. یکی از این شرکت ها که در حال حاضر با چهار دلال سرشناس مشغول فعالیت بوده است بخش عمده ای از بازیکنان فوتبال را با قراردادهای محضری در اختیار خود داشته به همین دلیل هر باشگاه و مدیری قصد استخدام آنها را داشتند با رقم های هنگفت این مجموعه رو به رو می شدند.


بیشتر بخوانید: ورود وزارت ورزش به مبالغ نجومی فوتبالیست‌ها/ پای مدیران وسط آمد!


نکته قابل تامل اینجاست که در این فرایند موضوع یک یا دو باشگاه نیست بلکه ماجرا فراتر از بحث آبی و قرمز است! جریان دلالیسم با نفوذ بسیار گسترده با مربیان ، سرپرستان و بعضا مدیران عامل نیز در ارتباط هستند که پرونده این افراد نیز در آستانه صدور رای است.در همین رابطه شنیده می شود، یک مربی لیگ برتری و سه مربی لیگ دسته اول در آستانه محرومیت سنگین قرار دارند که به زودی آرای این افراد اعلام خواهد شد.

این جریان دلالی که در حال حاضر بسیاری از بازیکنان استقلال، پرسپولیس، سپاهان، شهرخودرو، گل گهر، نساجی، صنایع اراک، مس رفسنجان و دیگر تیم های لیگ برتری با آنها قرارداد دارند به صورت کاملا سیستماتیک رقم بازیکنان را با یک چرخه کاملا غیر واقعی از سیصد میلیون و چهارصد میلیون به عددهای سرسام آور سه میلیارد و چهار میلیارد تغییر می دادند.

از طرفی دیگر دلایل هتل نشینی برخی باشگاه ها در شمال تهران در جریان نقل و انتقالات لیگ بیستم هم حسابی سر و صدا به راه انداخته است که نهادهای نظارتی روی این مسئله نیز به شدت حساس شدند که چرا برخی باشگاه ها به این شکل فرایند نقل و انتقالات خود را انجام داده اند. در این ارتباط شنیده می شود یک باشگاه تهرانی و دو باشگاه شهرستانی در این ارتباط به شدت زیر ذره بین هستند و به زودی جزئیات بیشتری در خصوص تخلفات مدیران این باشگاه ها منتشر خواهد شد.

منبع: دانشجو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان