تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

مخالفت ۳ بازیکن سرشناس استقلال با کاهش قراردادها

رقم قراردادهایی که توسط مدیران پیشین باشگاه استقلال بسته شده افزایش بی رویه ای داشته که این موضوع مدیران کنونی را با چالش هایی مواجه کرده است.

قرارداد بازیکنان استقلال

رویداد۲۴ علاوه بر بازیکنان ذخیره و جوان استقلال که بی‌دلیل مبلغ قراردادشان چند برابر شد و احمد مددی مقابل این قضیه ایستاد، شنیدیم قرارداد چند بازیکن اصلی و سرشناس استقلال هم افزایش چشمگیری داشته و چند بازیکن جدید استقلال هم قراردادهای سنگینی بسته‌اند.

بعد از شاهین طاهرخانی، امثال سجاد آقایی و حسین پورحمیدی هم درصدد جدایی برآمدند چون هم قرار شد مبلغ قراردادشان کاهش پیدا کند و هم شانس بازی ندارند. ترافیک در درون دروازه استقلال و خط حمله این تیم به حدی هست که این بازیکنان مجاب به جدایی شوند اما قضیه ۳، ۴ بازیکن کلیدی استقلال متفاوت است.

یکی از این بازیکنان به تازگی راهی استقلال شده و مبلغ قراردادش آن‌قدر بالاست که حساسیت‌های زیادی را در نهادهای نظارتی ایجاد کرده است. از او خواسته شد تا مبلغ قراردادش را به طور توافقی کاهش دهد که مخالفت کرده و گفته اگر این‌طور باشد نمی‌مانم! نفر بعدی یکی از هافبک‌های استقلال است که گفته می‌شود در دوران مدیریت قبلی، مبلغ قرارداد او هم افزایش یافته و حالا باید حداقل ۱۰، ۲۰ درصد کم شود. ماجرای نفر سوم اما جالب‌تر از همه است.

قرارداد بازیکنی که پارسال  ۱٫۲ میلیارد بود امسال به ۱۳ میلیارد (البته ۲ ساله) رسید و حالا از او هم خواسته‌اند که مبلغ قراردادش کم شود که به طور طبیعی او هم مخالف است و باید دید در نهایت کار به کجا کشیده می‌شود؟


بیشتر بخوانید: راهکار باشگاه استقلال برای کسر قراردادهای بازیکنان


اینکه نهادهای نظارتی به ماجرا ورود کنند یک بحث است و بحث دیگر اینکه اگر رقم قراردادها این‌قدر بالا باشد (که هست) خود استقلال در دراز مدت دچار مشکل می‌شود. چرا؟ چون بازیکن یک میلیاردی می‌بیند که در پست او بازیکن ۷، ۸ میلیاردی گرفته‌اند که کیفیت او را هم ندارد! طبعاً این بزرگترین مشکل و چالش محمود فکری در فصل جاری است و باشگاه باید فکری به حال این مسئله بکند.

مسئله اینجاست که قراردادهایی که در استقلال بسته شده، منطق ندارد و این حرف خود استقلالی‌هاست. مثلاً خود مددی گفته بود قرارداد یک بازیکن ذخیره ۷۳۳ درصد افزایش داشته اما قرارداد قایدی هیچ افزایشی نداشته است! در حالی که به گفته تمام کارشناسان قایدی ستاره اول استقلال در فصل گذشته بود. یا در موردی دیگر قرارداد مسعود ریگی خیلی پایین‌تر از اکثر بازیکنان استقلال است که این هم منطقی نیست.

مدیران و مربیان فعلی استقلال در حالی سکان امور را در دست گرفتند که اکثر قراردادها بسته شده بود و حالا باید به آن تمکین کنند که البته معضل بزرگی است و در نهایت دودش به چشم خودشان می‌رود پس بهترین راه‌حل این است که همین امروز با بازیکنان تفاهم کنند که قراردادها تا حدی یکسان شود. البته طبیعی است هر بازیکنی قیمتی دارد و قرار نیست مثلاً هر ۲۵ بازیکن استقلال ۲ میلیارد بگیرند اما اینکه مثلاً قرارداد قایدی از ۱۲، ۱۳ نفر پایین‌تر است نه منطق فوتبالی دارد و نه منطق عقلی!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان