تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
ناصر شهنازی، سرمربی تیم ملی «ب» والیبال در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

حضور بانوان در استادیوم باعث خوشحالی است

در این روزهای گرم تابستان تب داغ والیبال گرمای دیگری به خانه‌ها آورده البته گرمایی لذتبخش که توأم با شادی و خوشحالی است. بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی وارد هفته سوم شده که با میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی در حال برگزاری است. اولین بازی هم برای آسمانخراشهای والیبال کشورمان با پیروزی دلچسب مقابل صدرنشین جدول یعنی صربستان همراه بود که موجی از خوشحالی را به همراه داشت.
رویداد۲۴- در این روزهای گرم تابستان تب داغ والیبال گرمای دیگری به خانه‌ها آورده البته گرمایی لذتبخش که توأم با شادی و خوشحالی است. بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی وارد هفته سوم شده که با میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی در حال برگزاری است. اولین بازی هم برای آسمانخراشهای والیبال کشورمان با پیروزی دلچسب مقابل صدرنشین جدول یعنی صربستان همراه بود که موجی از خوشحالی را به همراه داشت. لیگ جهانی و این پیروزی، بهانه‌ای شد برای همصحبتی با ناصر شهنازی، کار‌شناس و سرمربی تیم ملی «ب» بزرگسالان والیبال که از افتخارآفرینی والیبالیست‌ها بگوید.

*از لیگ جهانی برایمان بگویید و پیروزی دلچسب تیم ایران مقابل صرب‌ها. حتما خوشحالی از این نتیجه؟
صددرصد. در ابتدا تبریک می‌گویم برد در بازی صربستان را که باعث شادی دل مردم کشورم شد. صرب‌ها صدرنشین لیگ جهانی در سطح یک هستند و تیمی قدرتمند و شاید به همین خاطر ما دو ست اول را واگذار کردیم ولی با تلاش بچه‌ها در ‌‌نهایت ۳-۲ پیروز شدیم که این نشان از تلاش و قدرت والیبالیست های ما داشت.

*فکر می‌کنید در بازی با صرب‌ها، تیم ما قوی بود یا چون حریف صعودش قطعی بود در پایان کم رمق‌تر از قبل ظاهر شد؟
به هیچ وجه صعود صرب‌ها در بازیشان تاثیر نداشت، چون در آن صورت دو ست اول هم خوب بازی نمی‌کردند، آن‌ها حتی از آتاناسوویچ هم بازی گرفتند که در صربستان بازی نکرده بود و تمام هدفشان برد بود. آن‌ها چون به المپیک نرفتند تمام برنامه‌شان را برای لیگ جهانی گذاشته‌اند. در بازی با ما هم با تمام قدرت ظاهر شدند مخصوصا با سرویسهای وحشتناکشان که ۲ - صفر هم جلو افتادند ولی تعویض های خوب ما و همچنین حمایت پرشور مردم باعث شد که از ست سوم به بازی برگردیم و در ‌‌نهایت در ست پنجم بازی را ببریم.

*به نظر شما نتایج تا اینجا راضی کننده بوده؟
در این موضوع شک نکنید. اگر برگردیم به گذشته می‌بینیم که اهداف تعریف شده فدراسیون والیبال اول صعود به المپیک بوده که بعد از ۵۲ سال این رویا با تلاش بچه‌ها به واقعیت تبدیل شد. این مهم‌ترین هدف بود. با توجه به اینکه در سال المپیک قرار داریم و همچنین تغییر و تحولات لیگ جهانی، بعداز بازی‌های انتخابی المپیک در ژاپن، ما با حداقل زمان از آسیا به آمریکای جنوبی رفتیم و ۳ بازی برگزار کردیم. به دو تیم بزرگ برزیل و آمریکا باختیم ولی آرژانتین را بردیم. بعد بلافاصله از آنجا راهی اروپا شدیم و ۳ بازی هم آنجا داشتیم که دو باخت و یک پیروزی مقابل بلغارستان متحول شده به دست آوردیم. مجددا از اروپا راهی آسیا و ایران شدیم. شما اگر به بعد مسافت‌های طی شده دقت کنید، می‌بینید که بچه‌ها سختی راه زیادی را متحمل شدند ولی با توجه به این سفر‌ها، توانستند بر صرب‌ها غلبه کرده و افتخارآفرینی کنند. حال شاید برخی بگویند بعد مسافت و این قبیل مسایل در دنیای ورزش مساله‌ای حل شده است و جایی برای بهانه و اعتراض ندارد ولی این موضوع برای تیم ما که نسبت به بقیه تیم‌ها نوپا‌تر است کمی مشکل آفرین بوده، ضمن اینکه برنامه‌های ما برای المپیک بود و با توجه به همه این شرایط، این نتایج قابل پیش بینی بود. در هر صورت من نتایج کسب شده را مثبت ارزیابی می‌کنم.

*در آخر می‌خواهیم نظرتان را در مورد ورود خانم‌ها به سالن مسابقات مخصوصا والیبال بدانیم.
من با این حرکت بسیار موافقم. ما از افرادی هستیم که اعتقاد داریم بانوان حتما باید در سالن‌های ورزشی حضور داشته باشند. البته معذوراتی هست که مربوط به شرایطی است که وجود دارد و ما نمی‌توانیم در مورد آن نظر بدهیم و بگوییم مثلا چرا بانوان نیستند و نباید باشند و از اینجور مسائل. ولی بطور کلی اینکه جمعه شب آن‌ها در سالن بودند و تیم ایران را تشویق می‌کردند جای بسی خوشالی است و امیدوارم موانع حضور بانوان در تمام سالن‌های ورزشی برداشته شود تا شاهد حضور بانوان خوب کشورمان در این سالن‌ها باشیم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان