تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

وقتی اردوغان شعر را بر عکس می‌خواند/آن چهار بزرگوار نمی‌خواهند بیانیه بدهند؟

باید به بزرگواران و حضراتی که در استان‌های آذری زبان ما، در روز‌های جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آن نامه خاص و جانبدارانه را نوشتند، یادآور شد برای شیرین زبانی‌های این فرد نمی‌خواهند بیانیه مشترک بدهند؟

شعر خوانی اردوغان

رویداد۲۴ غلامرضا بنی اسدی: شعر را بر عکس می‌خوانید آقای اردوغان. اگر قرار باشد دو سوی ارس به هم پیوند خورند، ان نیمه رفته باید بازگردد به آغوش وطن. نقشه‌های قرن پیش، قواره‌ها و بایستگی‌های میهنی را نشان می‌دهد. نقشه‌ها و کتاب‌ها را به این رویاپیشه گزافه گو نشان دهید و تاریخ را برایش بخوانید تا چنین به جاده اشتباه، گام نگذارد. عرصه سیمرغ جایی برای وزوز نیست، به زحمت نمی‌اندازد که به خنده می‌اورد خلقی را این رویاخوانی اش. بگویید مردمان وطن ما به هر زبان و نژاد و مذهب، بر جغرافیای عزیز ایران عزت یافته اند. ایرانی عرب، ایرانی بلوچ، ایرانی آذری، ایرانی کرد، ایرانی فارس و هستند.
بیشتر بخوانید: سکوت ائمه جمعه تهران، مشهد و قم درمورد گستاخی اردوغان/ احمد خاتمی: مذاکره گره‌ای باز نمی‌کند
این تعلق به وطن، این ایرانی بودن آنقدر عمیق است که هیچ تیغ اختلافی نمی‌تواند ان را ببرد. قصه دلاوری ایرانیان عرب در برابر لشکر صدام را برای این رویاپیشه بخوانید تا بداند قبل از نام بردن از ایران و آذربایجان ایران باید دهانش را هزار بار بشوید. این نام دهان‌های نشسته را جر می‌دهد. این‌ها را برایش حرف به حرف به اندازه فهمش باید نوشت. باید بداند این گنگ خواب دیده که تعبیری برای رویاهایش هرگز وجود ندارد.

گذشته از این که حتما باید به او گفت به بزرگواران و حضراتی که در استان‌های آذری زبان ما، در روز‌های جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آن نامه خاص و جانبدارانه را نوشتند، یادآور شد برای شیرین زبانی‌های این فرد نمی‌خواهند بیانیه مشترک بدهند؟ نمی‌خواهند در تقبیح وقاحت‌های اردوغان، کاری بکنند؟ دیر می‌شود. هر ساعتی که بگذرد، دیرتر. بیایند و این بار برای دفاع از ایران، ایران شهیدان، ایران عزیزان بیانیه بدهند.

این اقدام قطعا ملی، زبانی، نژادی و صد البته انقلابی است. بیانیه بدهند و تصریح کنند، رویای سلطان بی تعبیر و حرف هایش البته بی معناست. بی معناتر از آنچه در خیال خام کودکان نورسته سیاسی بگنجد..

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
انسان
|
United States of America
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
رفی قجان ما ترکیم، هزار سالم بگذره ما ترکیم و ترکم باقی خواهیم موند شما تو روز روشن داری تاریخ و فرهنگ و زبان مارو تحریف میکنی بعد اونوقت از دیگران خورده میگیری؟؟ شما اول برادریتو ثابت کن بعد انتظار حمایت از طرف مردمو داشته باش
رضا موذنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
1
به استقبال اردوغان

نه شام لقمه چربی برای شام تو شد
نه درعراق قضا و قدر به کام تو شد

نه در سیادت اعراب نقشه تو گرفت
نه افتخار اروپا شدن به نام تو شد

نه در کمال ریا سنگ دین به سینه زدن
دلیل رونق بازار و احترام تو شد

دوام عزت ایرانیان خدادادی‌ست
اگرکه میکروفون پایه دوام تو شد

تو صید دام طمع گشته‌ای، برادر گل
کدام قمری و بلبل اسیر دام تو شد؟

عراق و شام و فلسطین کنام شیرانند
گمان مدار که هر بیشه‌ای کنام تو شد

اگر به فکر عراقی، چرا بریدن سر
ز شیعه باعث آرام و التیام تو شد؟

اگر که سوریه سرکوبگر بوَد، ز چه رو
به خون کشیدن بحرینیان به کام تو شد؟

اگر تو صادقی و پیرو دموکراسی
چرا چو زهر قیام یمن به جام تو شد؟

رفیق قافله‌ای و شریک دزد، ای دوست
گمان مبر که به این شیوه خلق خام تو شد

فقط به حرمت همسایگی‌ست اینکه قدم
به این دیار نهادن نصیب گام تو شد

فسانه گشت و کهن شدحدیث عثمانی
به خود بیا، که همای ظفر ز بام تو شد

نه غرب با تو وفا می‌کند نه اسرائیل
نه داعشی، که به دستور او غلام تو شد

تو میهمانی و شرط ادب نبود این شعر
حلال کن اگر این بیت‌ها حرام تو شد
.
آندرانیک اوزانیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
1
هر چند در کنار اسامی اقوام مختلف ایرانی ، عرب ، کرد و بلوچ و آذری متاسفانه اسمی از ارامنه برده نشد و با توجه به درگیری اخیر ارمنستان با آذربایجان ( ترکیه و اسرائیل) اسم نبردن از ایرانیان ارمنی کمی سوال بر انگیز است،( ایرانیان ارمنی همواره از انقلاب مشروطه و قبل از آن تا انقلاب ۵۷ و جنگ علیه صدام در کنار سایر ایرانیان بودند) با این حال اینبار نیز ما ارامنه در کنار سایر ایرانیان و دوشادوش آن ها در برابر زیاده خواهی های اردوغان خواهیم ایستاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
1
0
من موندم چرا عده ای در ایران اینقدر ساده هستند و زود جوگیر میشوند درحالیکه این شعر از دیرباز در نزد آذریهای ایران و آذریهای آذربایجان خونده شده و نشانگر جدا کردن دو آذربایجان از هم توسط روسیه هست اون کشوری که باید ناراحت میشد روسیه بود که بخاطر سیاستش سکوت کرد و اون کشوری که نباید بیانیه میداد ایران بود که بخاطر سادگیش در دام افتاد و روابط خودشو با ترکیه بخاطر یک سوتفاهم خراب کرد اصولا کشورهای عربی و امریکا و اروپا و اسرائیل و ارمنستان و قبرس بسیار خوشحال شدند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان