تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

یلدا ۹۹ در کدام شهرهای ایران برف و باران می‌بارد؟

امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای نقاطی از هرمزگان کرمان، خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و گیلان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
هواشناسی
رویداد۲۴ این کارشناس هواشناسی گفت: چهارشنبه سامانه بارشی فعال از شمال غرب وارد کشور می‌شود تا اواخر وقت چهارشنبه و به عبارتی نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر را هم تاثیر قرار می‌دهد. این سامانه بارشی پنجشنبه نیمه غربی و بخش‌هایی از شمال و شمال شرق را در بر خواهد گرفت.

وی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا چهارشنبه پایداری و سکون نسبی هوا همراه با سکون نسبی جو و انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها را در شهر‌های بزرگ و صنعتی و کلانشهر‌ها ایجاد می‌کند. انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت هوا و شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است و در صورت عدم کاهش منابع آلوده‌کننده مثل تردد وسایل نقلیه امکان افزایش شاخص آلودگی ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

نقشینه بیان کرد: جمعه فعالیت این سامانه ادامه دارد. در شمال و شمال شرق افزوده می‌شود، برای کل کشور بجز سیستان بارندگی خواهیم داشت. شنبه این سامانه بارشی در شرق سواحی دریای خزر و یکشنبه از مرز‌های شمال شرق کشور گذر خواهد کرد. پیامد این سامانه باراشی از روز یکشنبه تا چهارشنبه برف و باران و برای مناطق کوهستانی برف و کولاک و برای مناطق جنوبی بصورت باران و رگبار و وزش باد خواهد بود.

وی تاکید کرد: خلیج فارس مواج، متلاطم و طول موج به یک متر می‌رسد، امروز هوای تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی فردا و پس فردا غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و شرایط هوای تهران ناسالم است. بیشینه دمای تهران ۹ درجه خواهد بود و کمینه دما یک درجه تا دو درجه زیر صفر خواهد بود. اردبیل با ۱۳ درجه زیر صفر و همدان با ۹ درجه زیر صفر سردترین استان‌ها و بندرعباس با دمای ۲۶ درجه گرم‌ترین استان است.
منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان