تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

رشد ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعف ارزش دلار که نگرانیها نسبت به تهدید رییس جمهور آمریکا برای عدم امضای بسته کمک مالی کرونایی را تحت الشعاع قرار داد، اندکی افزایش یافت.

افزایش  قیمت طلا

رویداد۲۴ بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۶۵ دلار و یک سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۶۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۷۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۱ درصد کاهش یافت و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد.

به گفته مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید، از آنجا که بازار روی ابهامات مربوط به پاندمی و بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا حساب کرده است، طلا در هفته های آینده برای صعود به عوامل جدیدی نیاز خواهد داشت.

شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس که کشورهای دیگر را وادار کرده است مرزهایشان را به روی این کشور ببندند و تلاش داروسازان برای آزمایش واکسنشان در برابر این نوع جدید، نگرانیها نسبت به روند احیای اقتصادی جهانی را افزایش داده است.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳ دی ۹۹


بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر اقدامات محرک مالی گسترده برای حمایت از اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین بالا رفتن انتظارات تورمی به دلیل سیاستهای پولی تسهیلی، ۲۲.۹ درصد رشد قیمت داشته است.

کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکتس اظهار کرد: طلا رابطه تاریخی خود با بازده واقعی را بهبود خواهد بخشید و بازده واقعی احتمالا کاهش پیدا می کند و بنابراین دلیلی وجود ندارد که تصور نکنیم طلا در سال آینده بار دیگر صعود دیگری به ۲۰۰۰ دلار صعود می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۳۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۰۰۲ دلار و ۸۶ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۲۳۱۸ دلار و ۲۳ سنت ایستاد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا
نظرات شما
پیشخوان