تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

هشدار؛ اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌ها را نصب نکنید

رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: یکی از شگردهای مجرمان برای دستیابی به اطلاعات بانکی افراد، طراحی نرم‌افزارهای بانکی جعلی است.

اپلیکیشن‌ بانک‌ها

رویداد۲۴ سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: انتشار نرم‌افزارهای جعلی بانکی در فضای مجازی یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد است که ضروری است شهروندان برای دانلود و نصب نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌های بانکی حتماً از سایت بانک مربوطه اقدام کنند.

وی افزود: کاربران برای این‌که بتوانند با آسودگی خاطر از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند باید به مواردی از قبیل دریافت نرم‌افزار همراه بانک از وب‌سایت اصلی بانک، عدم قرار دادن رمز ورود سامانه‌های همراه بانک در اختیار دیگران و تغییر رمزعبور سامانه‌ها در فواصل زمانی «حداقل هر سه ماه» و خودداری از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس نظیر سال تولد، شماره شناسنامه و غیره توجه داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان ادامه داد: رعایت نکاتی چون مجهز کردن تلفن‌ همراه خود به نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر و به‌روزرسانی مستمر آن، به‌روزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم‌افزارهای منصوب روی گوشی تلفن همراه، فعال‌سازی قفل امنیتی تلفن‌همراه و نرم‌افزارهای بانکی، عدم ذخیره اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، ۲ CVV و تاریخ انقضای کارت بر روی گوشی تلفن‌ همراه موجب بالا بردن ضریب امنیتی استفاده از همراه بانک خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سطح آگاهی کاربران درباره موضوعات مختلف فضای مجازی در پیشگیری از سوءاستفاده‌های سایبری گفت: ساده‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمان سایبری، بالا بردن اطلاعات عمومی در این حوزه است و این مهم جز با احساس مسئولیت، برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

فرهودی در پایان توضیح داد: کاربران در صورت وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.
 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پلیس فتا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان