تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

فتح‌الله‌زاده: پرسپولیس را به آذری جهرمی بدهند اداره‌اش کند!

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: اگر الان پرسپولیس را به دست آذری جهرمی بدهند که آنقدر پرسپولیسی است می‌تواند تیم را اداره کند و مشکلی نیز پیش نمی‌آید.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس

رویداد۲۴ علی فتح الله زاده مدیر عامل سابق استقلال در خصوص وضعیت جاری باشگاه استقلال و انتخاب مددی با رادیون ایران به گفت و گو پرداخت. او در بخش های زیادی از مصاحبه به وزارت ورزش در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه و نحوه انتخابش نقد می کند: 

* حسن روشن هفته قبل اعلام کرد که بازی‌های استقلال را دنبال نمی‌کند تا در جواب خبرنگاران تکلیفی بر دوش او نباشد، آیا شما بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟

حسن روشن از اسطوره‌های باشگاه استقلال هستند و حتما دلیل نگاه نکردن بازی‌های استقلال از جانب ایشان ناراحت شدن از نتایج و نحوه بازی استقلال است که به او حق می دهم اما به شخصه استقلالی هستم و چه اول شود چه آخر دوست‌دار این تیم هستم و بازی‌ها را دنبال می‌کنم البته که من هم زیاد راضی نیستم و ناراحت می‌شوم و هرچه که به ذهنم برسد به محمود فکری منتقل می‌کنم. تیم های بزرگ وقتی حاشیه برایشان درست می شود این حواشی تبدیل به طوفان می شود و باید مراقب باشند تیم‌های استقلال و پرسپولیس به حاشیه نروند چون جمع کردن آن ها سخت و دشوار است.


بیشتر بخوانید: واکنش پرسپولیس به حواشی اخیر


* استقلال با محمود فکری می‌تواند موفق باشد یا خیر؟

استراماچونی وقتی به استقلال آمد، ما هیچ یک از بازیکنان را نمی‌شناختیم و همه اذعان داشتند که تیم خوبی بسته نشده است اما استراماچونی بجای پرداختن به حواشی تمام تمرکز خود را بر روی تیم گذاشت و نتیجه اش را هم همه دیدیم، و از مهدی قائدی همه دیدند که چه ستاره ای ساخت.

مربی فوتبال مثل کارگردان سینما است اگر کارگردان از یک بازیگر بازی خوبی بگیرد همه او را تحسین می‌کنند و این مقوله در فوتبال نیز صدق می‌کند و بستگی به سرمربی دارد که از بازیکن چگونه بازی بگیرد. محمود فکری در شرایط بد به استقلال آمده است و تیم همدل نیست و در باشگاه استقلال همه باهم همدل نیستند و دلیل آن این است که آدم هایی که یک سری اختیار دارند یا اجازه نمی دهند از اختیاراتشان استفاده کنند یا نمی‌توانند استفاده کنند.

شما دیدید که دو هفته قبل سه تن از اعضای هیئت مدیره استقلال گفتند اگر فلان کس انتخاب شود ما استعفا می‌دهیم آیا شما استعفایی دیدید؟ کدام یک ار آن‌ها استعفا داد؟

*این درست است که وزیر ورزش مخالف انتخاب مددی به عنوان مدیر عامل بوده است و او با فشار علی‌نژاد به این سمت رسیده است؟ این مسئله تعجب بزرگان استقلال را هم در پی داشته است؟

من 6 سال دور از استقلال بودم و تلاش کردم که وقتی به استقلال برگردم که بتوانم ستاره ی سوم را برای استقلال به ارمغان بیاورم، بعد از 6 سال که برگشتم دیدم اصلا اوضاع مساعد نیست، یعنی من نمی‌توانم افرادم را خودم انتخاب کنم، در حالی که جواب هوادار را من باید می‌دادم و به این نتیجه رسیدم که اینجا جای من نیست و آدم های اطراف وزارتخانه، ای کاش آدم های سطح بالایی بودند، جالب است آدم های معمولی وزارت ورزش از من انتظار داشتند که افراد خودشان را به من تحمیل کنند ومن حرف آن ها را گوش نکردم تا اینکه دیدم زورم به آن ها نمی‌رسد و به هر قیمتی حاضر به ماندن و مدیرعاملی در استقلال نشدم. من که تصمیم گیرنده در باشگاه نبودم و با حکمی من را انتخاب و با حکمی برکنار می کردند.

*اشکال کار دقیقا کجاست؟

آن کسی که این اختیارات را به یک فرد می‌دهد مقصر است، آن یک فرد در سطح وزیر و معاون وزیر نبوده بلکه بالاتر از این‌ها بوده است، و این نکته را یادآور شوم وقتی رییس جمهور کسی را به عنوان وزیر انتخاب می کند نمی شود دوتا تیم را که باهم رقیب هستند، یک رقیب را به عنوان وزیر برگزیند و عملا تیم مقابل نتواند کاری از پیش بردارد و این کار اشتباه است که تمام اختیارات و مالکیت دو تیم را به یک شخص و به یک وزارتخانه دهند، الان این خلاف قانون است که یک نفر رییس مجمع دو باشگاه باشد، بهتر بود یکی از تیم ها را به یک وزیر دیگری می‌سپردند آیا اشکالی بوجود می آمد؟ مثلا اگر الان پرسپولیس را به دست آذری جهرمی بدهند که آنقدر پرسپولیسی است می‌تواند تیم را اداره کند و مشکلی نیز پیش نمی آید، و ما نمی‌توانیم سرنوشت دو تیم را به یک نفر دهیم که احیانا تعلقات رنگی هم داشته باشند.

* در حال حاضر مددی این توانایی را دارد امورات باشگاه استقلال را بگذراند یا خیر ؟

با توجه به اینکه اختیار انتخاب مدیر عامل با هیات مدیره است آیا هیات مدیره تشخیص نمی دهد که این فرد می تواند یا نمی‌تواند؟ اگر نمی تواند چرا انتخابش کردند؟ مشکل بزرگ اینجاست که مدیرعامل استقلال را هیات مدیره انتخاب نکرده است و او را معاون وزیر پیشنهاد داده است و آن ها مجبور شده اند که آن حکم را بپذیرند و چون از روی اجبار حکم را پذیرفته اند پس طبیعتا همسو نیستند و خود احمد مددی برای این سطح از مدیریت باشگاه استقلال ضعف دارد و این موضوع را هم اضافه کنید که هیات مدیره با او مخالف باشند و ببینید که چه اتفاقی می افتد و با این فرمانی که استقلال در پیش گرفته است سخت بتواند امسال مقام خوبی را کسب کند.

منبع: دانشجو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
1
به شرطی که ...ستقلال رو به تو و محمود و نوبخت و دوستانش بدن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
1
آذری جهرمی کیه؟ هم چیز رو واعظی اداره میکنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
متاسفانه لومپنهایی مثل شما تیم رو به این روز انداخته که شخصیت قهرمانی هم نداره، شماها هم فقط دنبال حرکات پوپولیستی خودتون هستید
نظرات شما
پیشخوان