تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
وزارت بهداشت:

امسال به لطف کرونا درگیر آنفلوانزا نشدیم/ وضعیت بیماری در ۱۴۰۰

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: کرونا باعث شد امسال شیوع آنفلوانزا را نداشته باشیم.

زمان پایان ویروس کرونا

رویداد۲۴ قاسم جان بابایی، با حضور در برنامه طبیب شبکه سه سیما، به دستاوردهای کرونا اشاره کرد و افزود: این دستاوردها مدیون توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به آثار مثبت پروتکل‌های بهداشتی در زندگی مردم، گفت: ما نباید به آسانی از کنار این دستاوردها عبور کنیم، چون این دستاوردها به آسانی به دست نیامده است.

جان بابایی ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها باعث شده تا امسال در این فصل پیک دوم آنفلوانزا را نبینیم.

وی افزود: هر سال در این ایام شاهد پیک دوم آنفلوانزا بودیم، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد تا شاهد شیوع این بیماری در سال جاری نباشیم.


بیشتر بخوانید: جزئیات تولید مشترک واکسن کرونا در ایران با یک کشور دیگر


معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: پیک اول آنفلوانزا در آبان بروز می‌کند و پیک دوم هم در این فصل از سال مشاهده می‌شد که امسال با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیک دوم را نداشتیم.

وی در ادامه به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: اگر همین شرایط را در ماه‌های پایانی سریال داشته باشیم، می‌توان امیدوار بود نوروز ۱۴۰۰ شاهد بهتر شدن شرایط کرونایی بود.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت مطلوب کشور در تأمین کیت‌های تشخیص کرونا، گفت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، شرایط برای انجام تست، دشوار و سخت بود. اما، امروز می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ مشکلی در انجام تست‌های تشخیصی نداریم.

وی با اشاره به رایگان بودن تست کرونا در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: هموطنان باید نسبت به علائم این بیماری حساس باشند و تست بدهند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان