تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

ویروس کرونای انگلیسی کشنده‌تر است؟

دانشمندان انگلیسی در جدیدترین مطالعات خود به قدرت کشندگی ویروس جهش یافته جدید کرونا پرداختند.

ویروس کرونای انگلیسی کُشنده‌تر است؟

رویداد۲۴ همزمان با یک سالگی همه گیری کووید ۱۹ در جهان، محققان انگلیسی یک نوع جهش یافته از ویروس کرونا را در این کشور کشف کردند که قابلیت سرایت بیشتری نسبت به نسخه پیشین دارد. همین موضوع باعث ایجاد موجی از نگرانی در کشور‌های مختلف شده است. با این حال، تحقیقات جدید علمی نشان می‌دهد دلیل زیادی برای نگرانی درباره این موضوع وجود ندارد.

بر این اساس، تحقیقات دانشمندان در آمریکا، انگلیس، و دیگر نقاط جهان نشان داده است ویروس کرونای جدید باعث ایجاد علائم شدید در بیماران نمی‌شود. تحقیقات دانشمندان انگلیسی بر روی بیش از یک هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نشان می‌دهد هیچ ارتباط معناداری میان ابتلا به نوع جهش یافته ویروس و افزایش نرخ مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد.

در این مطالعات ۴۲ بیمار در بیمارستان بستری شدند که از این میان ۲۶ مورد به کرونای جهش یافته و ۱۶ مورد به کووید ۱۹ معمولی مبتلا شده بودند. همچنین ۱۲ بیمار مبتلا به کرونای معمولی جان خود را از دست دادند که این آمار درباره کرونای جهش یافته تنها ۱۰ مورد بود.


بیشتر بخوانید: هشدار دانشمندان به همه‌گیری‌های مرگبارتر/ ویروس کرونا بدترین اتفاق ممکن برای جهان بود؟


دانشمندان می‌گویند این موضوع نشان می‌دهد میزان کشندگی ویروس جهش یافته جدید و ویروس کرونا تفاوتی با یکدیگر ندارند. همچنین هر دو ویروس تقریباً به یک اندازه می‌توانند باعث علائم شدید بیماری در فرد و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان شود.

با این حال، محققان می‌گویند ویروس کرونای جهش یافته جدید قابلیت سرایت بیشتری دارد و همین موضوع می‌تواند شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد در انگلیس نسبت افرادی که به ویروس کرونای جهش یافته مبتلا شده اند نسبت به کسانی که به ویروس کرونا معمولی آلوده شده اند، در حال افزایش است.

این نسخه جهش یافته کووید ۱۹ که برای نخستین بار در ماه سپتامبر در انگلیس مشاهده شد، تاکنون در دستکم ۱۸ کشور مختلف از جمله ژاپن، سوئد، آلمان، فرانسه و کانادا پخش شده است. روز سه شنبه مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند نخستین مورد از ابتلا به این ویروس در کلرادو مشاهده شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان