تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۹

۳ گزینه برای جانشینی آقایی در بازی با سپاهان

سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه جاری در حالی دیدار عقب افتاده دو تیم پرسپولیس و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر برگزار می‌شود که یحیی گل‌محمدی یکی از بازیکنان کلیدی خود را در اختیار ندارد.

جانشین سعید آقایی برای بازی با سپاهان

رویداد۲۴ سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه جاری در حالی دیدار عقب افتاده دو تیم پرسپولیس و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر برگزار می‌شود که یحیی گل‌محمدی یکی از بازیکنان کلیدی خود را در اختیار ندارد. سعید آقایی، دفاع چپ سرخپوشان به دلیل درگیری با عبدالله حسینی در دقیقه ۸۹ بازی با ذوب‌آهن اصفهان، با کارت قرمز مستقیم بیژن حیدری از زمین اخراج شد تا به این ترتیب بازی بعدی سرخپوشان با سپاهان را از دست بدهد. سرمربی پرسپولیس در حال حاضر ۳ گزینه برای جانشینی سعید آقایی در بازی با سپاهان اصفهان در اختیار دارد که عبارتند از:

۱- محمد انصاری‌؛ گرچه کارت بازی محمد انصاری به تازگی صادر شده اما این بازیکن چپ‌پا و باتجربه مدت‌هاست در بازی‌های رسمی به میدان نرفته است. انصاری رباط صلیبی زانویش را جراحی کرده و پس از طی کردن دوران نقاهت و فیزیوتراپی مدت زیادی نیست که به تمرینات گروهی بازگشته است.

استفاده از بازیکنی که در شرایط بازی قرار ندارد، ریسک بسیار بزرگی است. احتمال کمی وجود دارد که یحیی گل‌محمدی از محمد انصاری در بازی با سپاهان استفاده کند. معمولاً مربیان از بازیکنانی که رباط صلیبی خود را جراحی کرده و به تمرینات گروهی بازگشته‌اند، آرام‌آرام استفاده می‌کنند. از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه بازی در مسابقات رسمی آغاز می‌کنند تا آن بازیکن به شرایط لازم برای حضور در ترکیب اصلی برسد. به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی نیز چنین برنامه‌ای برای محمد انصاری داشته باشد مگر آنکه...


بیشتر بخوانید: تهمت‌های عجیب و غریب به سعید آقایی، دفاع چپ پرسپولیس!


۲- وحید امیری‌؛ اگر پرسپولیس همچون لیگ نوزدهم علی علیپور یا مهاجم آماده‌ای در اختیار داشت، حتم بدانید وحید امیری در دیدار با سپاهان اصفهان جانشین سعید آقایی می‌شد اما یحیی گل‌محمدی به این بازیکن در خط حمله بیشتر از دفاع نیاز دارد. وحید امیری باتجربه، بازیکن دونده‌ای است که پرس از جلو را خیلی خوب انجام داده و مدافعان تیم مقابل را تحت فشار قرار می‌دهد.

او ویژگی‌هایی دارد که نه مهدی عبدی از آن برخوردار است و نه آرمان رمضانی! بنابراین احتمال استفاده از وحید امیری در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس برابر سپاهان اصفهان بسیار اندک است. پیش‌بینی می‌شود شماره ۱۹ ملی‌پوش پرسپولیس در جدال با شاگردان محرم نویدکیا باز هم مهاجم باشد.

۳- علی شجاعی‌؛ بازیکن شماره ۲۳ و چپ‌پای پرسپولیس در دیدار با نساجی مازندران به‌عنوان هافبک و دفاع چپ عملکرد خوبی از خود نشان داد اما در بازی با ذوب‌آهن فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. شاید جدی‌ترین گزینه برای جانشینی سعید آقایی همین علی شجاعی باشد.

او در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا و بازی هفته ششم تیمش برابر نساجی مازندران دقایقی در نقش دفاع چپ پرسپولیس ظاهر شد و نمایش قابل قبولی هم ارائه داد. احتمال بازی کردن علی شجاعی در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس در دیدار حساس با سپاهان اصفهان بیشتر از وحید امیری و محمد انصاری است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان