تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۹

کنایه خباز به اصولگرایان: می‌گویند مذاکره اشکالی ندارد فقط اصلاح‌طلبان مذاکره نکنند

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی گفته بود مذاکره اشکالی ندارد فقط اصلاح‌طلبان مذاکره نکنند! کشور که دست شما بود در زمان مذاکره شما شش قطعنامه بر علیه ایران تصویب شد.
مذاکره ایران و آمریکا
رویداد۲۴  محمدرضا خباز، چهره سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با اتهام زنی‌های اخیر برخی تندرو‌ها به اصلاح طلبان به خصوص در زمینه مذاکرات گفت: من چندی پیش با خودم فکر می‌کردم چگونه انسانی که اعتقاد به خدا دارد، از قیامت می‌ترسد و عقیده دارد هر حرفی که از دهان در می‌آید بنا به فرموده قران آن را می‌نویسند، این طور اتهام زنی می‌کند که به هیچ وجه من الوجوه واقعیت ندارد. از آنجاییکه اصلاح طلبان دفاع و شکایت نمی‌کنند دهان این‌ها بیشتر باز می‌شود تا اینکه دیدم یکی از علما به یک روایت جعلی و واحد اتکا کرده و در کتاب خود نوشته است که اگر کسی در دین بدعت گذاشت، شما می‌توانید به او اتهام بزنید و اتهام مالی و اتهام جاسوسی و یکی پا را فراتر گذاشته و گفته بود حتی اتهام جنسی هم می‌توان زد تا از چشم مردم بیافتد.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: چرا یک عالم به یک خبر واحد توجه و آن را بیان می‌کند که امروز دستاویز مخالفین اصلاحات شده است. من احساس کردم که این‌ها پشتوانه‌ای برای خود پیدا کرده اند. این‌ها می‌گویند اصلاح طلبان قصد بدعت در دین را دارند در حالیکه قصد اصلاح طلبی اصلاح امور مملکت است. قصد اصلاح طلبان رسیدگی بهتر به حقوق مردم و دفاع از مردم است و برای آن هزینه‌های سنگینی در چهل سال داده اند.

بیشتر بخوانید: چرا اصولگرایان، اصلاح‌طلبان را متهم به سازش با آمریکا می‌کنند؟
خباز یادآور شد: یکی از آقایان اتهام می‌زد و می‌گفت برای این‌ها از اسرائیل و آمریکا چمدان‌های دلار می‌آید. مگر مملکت اینقدر بی حساب و کتاب است که وزارت اطلاعات، سپاه و اینهمه نیرو از این موضوع بی خبر هستند. شما چطور چنین ادعایی می‌کنید و چگونه می‌شود شب اول قبر به این اتهامات پاسخ داد. در این بین عده‌ای ناآگاه خود را اصولگرا می‌دانند، ولی بدانند اصول اولیه، راست گویی است. دوم مبارزه با ریاکاری است. افراد ریاکار دروغگو، چون حرفی برای گفتن ندارند شروع می‌کنند به اهانت به اصلاح طلبان و بیان حرف‌های بی اساس. من زمینه این دروغ پردازی‌ها و دروغ گویی‌ها را همان روایت جعلی و واحدی می‌دانم که آن آقا در کتابش نوشته بود.

او اضافه کرد: آقایی در اصفهان گفته بود فقط اتهامات جنسی نزنید بقیه اتهامات اشکالی ندارد. نتیجه این می‌شود که به اسم اسلام، دین و مقدسات برای اینکه رقیب خود را از صحنه خارج کنند به یک روایت جعلی و واحد رجوع می‌کنند. عرض من این است که هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم متاسفانه حرف‌های آدم‌های بی تقوا بیشتر می‌شود. از یک طرف رهبری می‌گویند حتی اگر شده یک روز زودتر باید تحریم‌ها را بشکنیم. از طرف دیگر آمریکا اعلام کرده است من حاضرم به پنج به به اضافه یک برگردم و این‌ها می‌دانند در این صورت، آرامشی در کشور بوجود می‌آید و دلار و ارز اینچنین رشد نمی‌کند و سودجویان زمینه پر کردن جیب خود را از دست می‌دهند و از این رو به توهین و اتهام زنی دست می‌زنند تا مذاکره، به دست دولت روحانی نیفتد.

خباز تاکید کرد: یکی گفته بود مذاکره اشکالی ندارد فقط اصلاح طلبان مذاکره نکنند. کشور که دست شما بود در زمان مذاکره شما شش قطعنامه بر علیه ایران تصویب شد این آقایان گمان می‌کنند مردم ایران به آلزایمر مبتلا شده اند. تحریم‌ها شرایط بدی را برای مردم بوجود آورده است. این افراد تعصب ایرانی بودن خود را از دست داده اند و نمی‌فهمند چقدر به طبقات محروم جامعه سخت می‌گذرد. وقتی ترامپ رای نیاورد این طیف زانوی غم به بغل گرفتند، چون می‌دانستند، نفر بعدی ادامه دهنده راه ترامپ نخواهد بود. هر چه به انتخابات نزدیک‌تر شویم از این حرف‌های بی اهمیت بیشتر زده خواهد شد.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان