تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

افشای مکالمه ترامپ با مقام ایالتی جورجیا: برایم ۱۱ هزار رای پیدا کنید

انتشار فایل صوتی مکالمه دونالد ترامپ با برد رفنسپرگر ممکن است بر نتیجه انتخابات مجلس سنای این ایالت که قرار است روز سه شنبه برگزار شود تاثیر بگذارد.
افشای مکالمه ترامپ
رویداد۲۴ فایلی صوتی از مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با یک مقام ارشد ایالت جورجیا منتشر شده است که در جریان آن دونالد ترامپ خواستار کشف بیش از ۱۱ هزار رای به سود خود می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به این فایل صوتی که در ابتدا روز یکشنبه از سوی روزنامه «واشنگتن پست» منتشر شد دسترسی پیدا کرده است. در این فایل صوتی صدای رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده شنیده می‌شود که با تکرار ادعا‌های خود مبنی بر وقوع «تقلب» در جریان رای گیری از برد رفنسپرگر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای با نام او «پیدا» کند.

دونالد ترامپ در جریان انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) با اختلاف ۱۱ هزار و ۷۷۹ رای از جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ایالت جورجیا شکست خورد. جو بایدن به دلیل کسب آرای بیشتر در این ایالت جنوبی ۱۶ رای الکترال آن را در جریان رای گیری در کالج الکترال به دست آورد.

فایل صوتی از مکالمه رئیس جمهوری کنونی آمریکا با مسئول برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا در حالی منتشر می‌شود که کنگره ایالات متحده قرار است روز چهارشنبه جلسه‌ای برای تائید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تشکیل دهد. شماری از اعضای جمهوریخواه کنگره از جمله بیش از ۱۰ سناتور این حزب اعلام کرده اند که در جلسه روز چهارشنبه به نتیجه انتخابات اعتراض خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: تماس ترامپ با ۵۰ قانون‌گذار برای رد پیروزی بایدن در جلسه کنگره
از سوی دیگر انتشار فایل صوتی مکالمه دونالد ترامپ با برد رفنسپرگر ممکن است بر نتیجه انتخابات مجلس سنای این ایالت که قرار است روز سه شنبه برگزار شود تاثیر بگذارد. رای دهندگان در این ایالت قرار است تکلیف دو کرسی جورجیا در مجلس سنا را در رای گیری روز سه شنبه مشخص کنند. بنا به نظرسنجی‌ها رقابت تنگاتنگی بین دو سناتور فعلی این ایالت از حزب جمهوریخواه با رقبای دموکرات شان جریان دارد. در صورت پیروزی هر دو نامزد دموکرات در انتخابات روز سه شنبه کنترل مجلس سنای آمریکا از دست حزب جمهوریخواه خارج خواهد شد.

کاخ سفید، دفتر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا و کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ تاکنون به انتشار فایل صوتی از مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با برد رفنسپرگر واکنشی نشان نداده اند. با این حال وزیر امور داخلی ایالت جورجیا روز یکشنبه با انتشار توئیتی نوشت: «جسارتا رئیس جمهوری ترامپ آنچه شما می‌گویید درست نیست. حقیقت مشخص خواهد شد.»

تنش بین دونالد ترامپ و مقام‌های ایالتی جورجیا در حالی با وجود گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد که همه مقام‌های کلیدی این ایالت از جمله فرماندار و وزیر امور داخلی از حزب جمهوریخواه هستند.
 
منبع: یورونیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان