تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
حجت نظری خبر داد:

احتمال طرح سوال از شهردار تهران قوت گرفت

عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه کمتر از هفت ماه تا پایان عمر شورای پنجم شهر تهران باقی مانده است گفت: شورا در طول این مدت تمام تلاش خود را به کار بست تا شهرداری را به مسیر قوانین و مقررات برگرداند، اما در پیچ و خم تذکرات و پاسخ‌های تکراری شهردار تهران گرفتار ماند.
شهردار تهران
رویداد۲۴ حجت نظری در نشست امروز شورای شهر تهران افزود: بهمن‌‎ماه ۹۸ نسبت به غیرقانونونی بودن حکم سرپرستی بیش از چهارماه، تذکر دادم و تیرماه سال ۹۹ مجددا شهرداری را از این رویه غیرقانونی برحذر داشتم.

نظری ادامه داد: «آقای رسولی (عضو دیگر شورا) نیز طی تذکری جداگانه بر ضرورت انتصاب معاون منابع انسانی شهرداری تهران تاکید کردند.»

وی ببا بیان اینکه، رسولی، در نامه‌ای عطف به یکی از تذکرات بنده، بر لزوم رسیدگی به انتصاب غیرقانونی سرپرستان توسط شهردار تهران در صحن شورا، اذعان کرد، گفت: پاسخ شهرداری به اینجانب چیزی جز بیان کلیاتی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مقررات در این حوزه نبود و هیچ‌گاه گام‌های عملی و ملموس در اجرای مقررات برداشته نشد.

وی گفت: فقط بخش کوچکی از انتصابات مدیران انتصابی به عنوان سرپرست که بیش از زمان مجاز در این سمت باقی مانده‌اند و در سامانه شفافیت قابل رویت هستند.

نظری تاکید کرد: قطعا تعداد انتصاب‌هایی به عنوان سرپرست در جایگاه‌های مختلف، بسیار بیشتر از این تعداد است.

بیشتر بخوانید: شهرداری تهران به چه کسی می‌رسد؟
وی افزود: این موضوع هم جای تعجب دارد که چرا دسترسی‌هایی از این دست، باید صرفا در اختیار شهرداری باشد و نهاد ناظر که باید بر آن نظارت کند، طلب دسترسی کند و همچنان دسترسی به منابعی که برای نظارت ضروری است، به اعضا ارائه نشود؛ من دلیلی جز نظارت‌ناپذیری و فرار از پاسخگویی نمی‌یابم.

وی تاکید کرد: چنانچه شهردار طی روز‌های آینده، اقدامات مناسب در راستای اجرای مقررات فوق را انجام ندهد، به همراه همکارانم در جلسه بعدی صحن طرح سوال از شهردار را به جریان خواهیم انداخت.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان