تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

۱۱۰ میلیارد پول بازیکن می‌دهند اما VAR نداریم

در لیگ بیستم حداقل ۶ تیم هزینه‌های گزافی کرده اند و ۱۰ تیم دیگر هم حداقل ۱۰۰ میلیارد هزینه دارند. حالا سؤال اینجاست که وقتی این همه پول در چرخه فوتبال مملکت خرج می‌شود، چرا سیستم VAR را نمی‌آورند؟

فدراسیون فوتبال ایران

رویداد۲۴ رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفته قیمت ساخت هر متر مسکن با بهترین مصالح نهایتاً ۴ میلیون تومان می‌شود؛ چرا باید ۸۰ میلیون به فروش برسد؟!

این چرا، چرای بسیار مهمی است که نه تنها در بحث املاک که در خیلی مسائل دیگر هم وجود دارد، مثلاً در فوتبال باید پرسید با چه متر و معیاری قرارداد ۵/۱ میلیاردی یک بازیکن معمولی ۹ میلیارد تومان شده است و این پول‌ها به طور کلی از کجا می‌آید؟! یکی از مدیران باشگاه‌ها می‌گفت امسال فقط ۱۱۰ میلیارد تومان باید پول بازیکن و مربی بدهیم حالا هزینه‌های جاری را هم که چند برابر شده به آن اضافه کنید تا متوجه شوید امسال حداقل به ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم!

در لیگ بیستم حداقل ۶ تیم چنین هزینه‌هایی دارند و ۱۰ تیم دیگر هم حداقل ۱۰۰ میلیارد هزینه دارند. حالا سؤال اینجاست که وقتی این همه پول در چرخه فوتبال مملکت خرج می‌شود، چرا سیستم VAR را نمی‌آورند؟ مگر VAR چقدر هزینه دارد و چند بار قرار است برای آن هزینه شود؟ این نمی‌شود که یک تیم ۱۷۰ میلیارد خرج کند و بعد با یک اشتباه داوری تمام زحمات یک‌ساله‌اش هدر برود.

اصلاً خود تیم‌ها می‌توانند هزینه کنند و VAR بیاورند. فدراسیون و سازمان لیگ هم مسلماً پولدار هستند وگرنه ویلموتس را با آن همه پول نمی‌آوردند. با پول ویلموتس می‌شد چند تا سیستم VAR آورد ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم و یک روز کمک‌داور پشت دروازه می‌گذاریم و روز دیگر آن را برمی‌داریم! در چند مورد هم داور و کمک‌داور به جای سیستم VAR با هم مشورت کردند! و خلاصه کلی صرفه‌جویی شد اما اگر به ضریب اشتباهات داوری توجه کنید می‌بینید که آوردن سیستم VAR از نان شب هم برای فوتبال ایران واجب‌تر است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان