تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته

میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۱۱۸ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.
تداوم آلودگی هوا
رویداد۲۴ بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده‌های هوا در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۱۱ قرار داشت و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بود.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبحگاه چهارشنبه (۱۷ دی ۹۹) عدم وزش باد مؤثر، انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با تداوم جو آرام در طی روز، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در شامگاه چهارشنبه نیز با افزایش حجم ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده شده و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: وقوع ۱۱ مرگ زودرس روزانه در تهران به دلیل آلودگی هوا
صبح روز پنج‌شنبه (۱۸ دی ۹۹) برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود که ناشی از حاکمیت جو پایدار و آرام همراه با آغاز تردد خودرو‌ها است. در طی روز با استمرار پایداری و سکون جو پیش‌بینی می‌شود تجمع آلاینده‌ها سبب کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق گردد. همچنین افزایش ترافیک شامگاهی وعدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنج‌شنبه، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت را به‌دنبال خواهد داشت.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان