تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

آخرین اخبار از اعتراضات آمریکا؛ خروج ترامپ از واشنگتن

جلسه کنگره برای رای گیری الکترال ادامه دارد و با اینکه بامداد پنجشنبه است جو نسبتا ارام است اما در برخی دیگر ایالت ها گزارشها حاکی از تجمع حامیان ترامپ است.

شورش در آمریکا

رویداد۲۴ سرخط تازه‌ترین اخبار آمریکا را می خوانیم:

عد از ورود حامیان رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، نیروهای امنیتی به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند.جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا امروز چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ» توانستند وارد ساختمان کنگره شوند.معترضان با ورود به دفتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، با انداختن پرچم آمریکا و به هم‌ریختن وسایل این دفتر، مشغول خواندن اسناد و ایمیل‌های او هستند.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه تکزاس که رهبری اعتراض به آرای الکتورال در کنگره را بر عهده گرفته‌است، با صدور بیانیه‌ای حمله به ساختمان کنگره را «یک اقدام مطرود تروریستی» و «حمله به ارزش‌های دموکراتیک ایالات متحده» توصیف کرد و تاکید کرد باور دارد انتقال قدرت در کشورش به صورت مسالمت آمیز انجام خواهد شد.

 فاش شده است که این «مایک پنس» بوده است نه «ترامپ» که دستور فراخوانی گارد ملی را داده است.

ظاهرا ترامپ با هدف توسعه شورش اجازه ورود گارد ملی را جلوی ساختمان کنگره نداده و معاونش این کار را کرده است.

ممکن است این تصمیم بعد از ریاست جمهوری ترامپ، برای وی از لحاظ حقوقی دردسرساز شود.

ممانعت ترامپ از ورود رئیس کارکنان پنس به کاخ سفید؛سی‌ان‌ان خبر داد که ترامپ به اطرافیان  خود گفته ورود «مارک شورت» رئیس کارکنان پنس به کاخ سفید را ممنوع کرده است.

 به دنبال حمایت بعضی از سران جمهوری خواه (وابسته به گلوبالیزم و Establishment) از ریاست جمهوری جو بایدن، بسیاری از کاربران آمریکایی در توییتر اعلام کردند که از حزب جمهوری خواه جدا میشوند. آنها در روز ٦ ژانویه ٢٠٢١ را تاریخ مرگ حزب جمهوری خواه عنوان کردند.


بیشتر بخوانید: حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا


هدف آنها تشکیل حزب جدیدی به رهبری دونالد ترامپ به نام American Patriots (میهن پرستان آمریکایی) با شمایل عقاب سرسفید آمریکایی میباشد.

‏طبق خبرهای که به گوش میرسد ترامپ از واشنگتن خارج به تگزاس رفته است و هواپیمای مرکز فرماندهی ارتش در تگزاس به زمین نشسته است.باید ببینیم ترامپ چه فکری در سر خود دارد.

سیدنی پاول نیز گفته است: آقای رئیس جمهور ، مهمترین کار شما محافظت از  جمهوری وقانون اساسی است.شما باید همین الان به آن وظیفه مقدس قیام کنیددر این انتخابات دخالت خارجی وجود داشت.تمام اختیاراتی که شما نیاز داریددر EO 13848 است.ازآن استفاده کنید.ما بایدحقیقت راداشته باشیم. آنتیفا را نیز لغو کنید.

یک سخنگوی توییتر به خبرنگار بلومبرگ گفت دونالد ترامپ چند توییت خلاف مقررات توییتر را پاک کرده است. به این ترتیب تعلیق حساب او پس از ۱۲ ساعت به پایان می‌رسد و او می‌تواند حساب کاربری‌اش را پس بگیرد.

اف بی آی در پی شورشیان هوادار ترامپ:هر گونه اطلاعات درباره خشونت‌طلبان را بفرستید.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در بحبوحه اعتراضات، در نامه‌ای به مایک پنس از او خواستند با استفاده از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای حذف دونالد ترامپ از قدرت اقدام کند.

موریل بوزر، شهردار واشنگتن از اعلام حالت فوق‌العاده در واشنگتن تا روز تحلیف بایدن خبر داد و گفت:"امروز خیلی‌ها با هدف خشونت و تخریب به دی‌سی آمدند و دست به خشونت و تخریب زدند. آنها مواد آزارنده، آجر، شیشه نوشابه پرتاب کرده اند و سلاح کشیده‌اند. و برای ادامه این کار انگیزه دارند.

لین وود در توییتی نوشت: مدارک و اسناد نشان می دهد این نیروهای آنتیفا بودند که به مجلس حمله کردند؛ طرفداران ترامپ اهل خشونت نیستند.اکانت لین وود کلا مسدود و از دسترس خارج شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان