تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۹

بحران درخط حمله پرسپولیس؛ دغدغه اصلی یحیی در دربی

پرسپولیس در خط حمله اوضاع جالبی ندارد و این دغدغه اصلی سرمربی این تیم در شهراورد پایتخت است.
یحیی گل‌محمدی
رویداد۲۴  پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی این روز‌ها شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و سه تساوی پیاپی پس از شکست مقابل اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد اوضاع این تیم چیزی که مورد انتظار هواداران این تیم باشد نیست و نشانی از تیم مقتدر قهرمان ۴ فصل اخیر دیده نمی‌شود و در این شرایط سرخپوشان باید روز دوشنبه حساس‌ترین دیدار فصل خود را در دربی پایتخت مقابل استقلال انجام دهند.

جدایی ستاره‌های کلیدی پرسپولیس در پنجره تابستانی خصوصاً در خط حمله و عدم جذب نیرو‌های جایگزین مناسب از یک سو و محرومیت طولانی مدت عیسی آل کثیر که مهره اصلی خط حمله این تیم بود، سرخپوشان را در خط آتش تهاجمی با مشکل جدی مواجه کرده است و در این شرایط یحیی ناچار به استفاده از داشته‌های فعلی خود در این پست و بعضاً استفاده از بازیکنان در پست غیر تخصصی افتاده که تاکنون جوابگوی نیاز این تیم نبوده است.

مهدی عبدی جوان این روز‌ها مهاجم اول و اصلی سرخپوشان است که دو گل حساس و مهم او در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا کمک بزرگی برای پرسپولیس بود، ولی این بازیکن تجربه کافی برای اینکه بار اصلی خط حمله را بردوش بکشد ندارد و از سوی دیگر جایگزین مناسبی برای او روی نیمکت پرسپولیس دیده نمی‌شود.

دیگر مهاجم سرخپوشان آرمان رمضانی است که این فصل جذب پرسپولیس شد، ولی او تا این لحظه نتوانسته حرکت مثبتی در ترکیب اصلی تیم انجام دهد و چند موقعیت گل صد در صد را هم از دست داده تا آماج انتقادات شدیدی قرار بگیرد و از ترکیب اصلی تیم دور شود.

بیشتر بخوانید: آشوبی: پرسپولیس محدودیت دارد، استقلال امضا پای بازی‌هایش نیست
تنها ۶ گل زده در ۷ بازی آمار ضعیفی برای گلزنی پرسپولیس تا اینجای کار محسوب می‌شود و ماجرا وقتی جالبتر می‌شود که بدانیم سهم مهاجمان تیم در این ۶ گل صفر بوده و سرخپوشان توسط نوراللهی (۲ گل)، عالیشاه، جلال حسینی، سیامک نعمتی و میلاد سرلک به ثمر رسیده که نشان می‌دهد تمام آن‌ها از سوی نیرو‌های تدافعی تیم به ثمر رسیده و این به خوبی بحران خط آتش سرخ‌ها را عیان می‌کند.

کار خط حمله پرسپولیس به قدری بیخ پیدا کرده که در دیدار اخیر مقابل سپاهان، گل محمدی بدون مهاجم کلاسیک و با قرار دادن نوراللهی و امیری به عنوان هافبک تهاجمی و در برخی مواقع مهاجم کاذب در جلوترین خط ترکیب این تیم به نوعی چینش جدیدی را پیش از دربی امتحان کند که مقابل سپاهان جواب نداد و با وجود اینکه چند موقعیت برای تیم ساخته شد، ولی در نهایت پرسپولیس موفق به بازکردن دروازه طلایی پوشان نشد.

حالا یحیی بدون پیدا کردن چاره عاجل برای این مشکل بزرگ تیمش باید ۳ روز دیگر در دربی تهران به میدان برود و به طور جدی می‌توان گفت دغدغه جدی و اصلی گل محمدی برای بازی مقابل استقلال مشکل خط حمله است.

به هر صورت یحیی چاره‌ای جز اعتماد به داشته هایش و استفاده از آن‌ها ندارد و این می‌تواند فرصت ویژه برای عبدی یا حتی رمضانی باشد تا شایستگی هایشان را در مهمترین بازی فصل به نمایش گذاشته و خود و تیمشان را از زیر فشار انتقادات برهانند و در صورتی که نتیجه دیگری حاصل شود سرخپوشان و مهاجمان این تیم در بحرانی جدی قرار خواهند گرفت.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان