تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت

طبق گفته نمایندگان مجلس قرار است در ماه آینده لیست مشمولان جدید سهام عدالت مشخص شود. بسیاری از افرادی که قبلا سهام عدالت نگرفته‌اند به دنبال ثبت‌نام هستند. روش تخصیص سهام عدالت جدید چگونه است؟

جاماندگان سهام عدالت

رویداد۲۴ در حال حاضر ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند. برخی از مردم نیز برگه‌های سهام عدالت را دارند اما چون ملاک سهامدار بودن، اطلاعات سیستمی است سامانه سهام عدالت به برخی از این افراد اجازه ورود نمی‌دهد که نشان می‌دهد سهام به آنها اختصاص نیافته است.

با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بالا طی سال‌های اخیر سطح رفاه خانوارها کاهش یافته، این موضوع با شیوع ویروس کرونا طی حدود یک سال اخیر شدیدتر شده است.

با این شرایط اکنون افراد بسیاری خود را واجد شرایط دریافت سیاست‌های حمایتی از جمله یارانه یا کمک بلاعوض، تسهیلات کم‌بهره و سهام عدالت می‌دانند. به همین خاطر است که خانوارهای بسیاری به دنبال ثبت‌نام سهام عدالت هستند.

مجلس نیز در این خصوص مصوبه‌ای را اعلام کرد که طبق آن سهام دولت در برخی از شرکت‌ها در قالب سهام عدالت به مردم واگذار می‌شود.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این خصوص به تجارت‌نیوز گفته که این مصوبه از شهریور ماه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده تا مشمولان را شناسایی کنند.

به گفته او، وزارت کار شش ماه فرصت دارد تا جاماندگان اختصاص سهام عدالت را شناسایی کند. از آنجایی که از شهریور ماه به این وزارتخانه برای شناسایی مشمولان ابلاغ شده، مشمولان جدید در بهمن ماه مشخص می‌شوند.


بیشتر بخوانید: خبری جدید برای جاماندگان سهام عدالت/ سهام جدید به چه کسانی می‌رسد؟


چه افرادی مشمول سهام عدالت جدید می‌شوند؟

به گفته محمد صفائی دلوئی، سهام عدالت جدید به همه روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند اختصاص داده می‌شود.

بسیاری از متقاضیان جدید سهام عدالت به دنبال نحوه ثبت‌نام هستند. یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز در این خصوص نوشته: «دختر من سه سالشه میتونم سهام عدالت ثبت نام کنم؟»

«جا ماندگان سهام عدالت کی و چگونه می توانند ثبت نام کنند؟»

«ما که شغل آزاد داشتیم و سهام عدالت ثبت نام نکردیم باید چیکار کنیم الان که دوران کرونا هم هست؟»

«من کارگر هستم سهام عدالت ثبت نام نکردم کجا باید برم ثبت نام کنم؟»

موارد بالا از جمله سوالات متقاضیان سهام عدالت است، اما از آنجایی که برای تخصیص سهام عدالت موضوع شناسایی مطرح است و مسئولیت آن به عهده وزارت کار است، به نظر می‌رسد فرایند ثبت‌نامی در کار نباشد.

در پرداخت دیگر حمایت‌های معیشتی از جمله یارانه و وام معیشتی کرونا هیچ گونه ثبت نامی از سوی متقاضیان انجام نشد و وزارت کار مشمولان را شناسایی کرد.

اگر وزرات کار طبق زمان‌بندی قانونی عمل کند باید لیست مشمولان در ماه آینده یعنی بهمن مشخص شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سهامداران
نظرات شما
پیشخوان