تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

کشف لاشه نهنگ ۱۲ متری در قشم

برای دستیابی به اطلاعات دقیق در این زمینه در حال مشاوره با پروفسور کنراد مشاور بین المللی یونسکو در زمینه پستانداران دریایی و مشاور تخصصی محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم هستیم.

کشف لاشه نهنگ ۱۲ متری در قشمرویداد‌۲۴ کارشناس مسئول محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم از کشف لاشه نهنگ ۱۲ متری در سواحل روستای نقاشه در جنوب این جزیره خبر داد.

محمد غواصی افزود: بررسی‌های کارشناسی در خصوص شناسایی گونه و علت مرگ این حیوان دریایی آغاز شده است.

کارشناس مسئول محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم، اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به فساد لاشه نمی‌توان به راحتی به گونه و علت مرگ این نهنگ پی برد.

غواصی ادامه داد: برای دستیابی به اطلاعات دقیق در این زمینه در حال مشاوره با پروفسور کنراد مشاور بین المللی یونسکو در زمینه پستانداران دریایی و مشاور تخصصی محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم هستیم.

وی افزود: در مرحله نخست این تحقیقات، فرایند نمونه برداری و عکس برداری تخصصی از این لاشه جهت شناسایی گونه و علت مرگ انجام شده است.

غواصی تاکید کرد: در این مرحله نباید شتاب زده تصمیم گیری و اطلاع رسانی کرد و اطلاعات دقیق در این زمینه پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود. در چند ماه گذشته لاشه‌های دو نهنگ دیگر در سواحل استان هرمزگان کشف شده است و تحقیقات در این زمینه برای دستیابی به اطلاعات دقیق ادامه دارد. کار تحقیقاتی منسجم بر روی لاشه‌های کشف شده در ماه‌های گذشته می‌تواند به روند پیشبرد تحقیقات لاشه جدید نیز کمک کند.

منبع: ایرنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان