تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
رحمت‌الله فیروزی، نماینده مجلس:

زنان به دور از انظار و دیدِ مردان دوچرخه‌سواری کنند

یک نماینده استان اصفهان معتقد است که زنان باید دور از دید مردان دوچرخه سواری کنند.

دوچرخه‌سواری زنان

رویداد۲۴ رحمت‌الله فیروزی پوربادی در پاسخ به پرسشی درمورد انتقاد امام جمعه اصفهان به دوچرخه سواری زنان گفت: موضوع دوچرخه سواری زنان بیشتر دغدغه علمای دینی و افراد و اقشار متدین جامعه است که باید آن را محترم شمرد و به نظر این افراد احترام گذاشت. ما باید این واقعیت را بپذیریم که جامعه ما یک عرفی دارد و باید این عرف در همه سطوح و موضوعات مختلف رعایت شود.

نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی افزود: بانوان اگر به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستند، می‌توانند این فعالیت را در جایی انجام بدهند که در معرض دید مردان نباشند و در این صورت دوچرخه سواری زنان مانعی ندارد.
بیشتر بخوانید: تاجزاده: چه اصراری به حجاب اجباری دارید؟
وی ادامه داد: افراد و اقشار متدین و همین طور علمای دینی هم دقیقا به همین مساله دوچرخه سواری زنان در ملاعام و در انظار آقایان و مردان ایراد دارند وگرنه آنان با ذات دوچرخه سواری مشکلی ندارند. من فکر می‌کنم که باید یک سری تدابیری برای حل این مساله در نظر گرفت تا این دغدغه و نگرانی برطرف شود.

فیروزی پوربادی ادامه داد: می‌توان محل‌ها و مکان‌هایی را منحصر به بانوان در نظر گرفت و ورود آقایان به این محل و اماکن را ممنوع کرد. به عنوان مثال می‌توان پارک‌هایی را با این هدف تجهیز کرد یا ساخت تا بانوان بتوانند در این پارک‌ها دوچرخه‌سواری کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: اگر شرایط فراهم باشد و بتوان تمهیدات آن را فراهم کرد، می‌توان بحث پارک مخصوص دوچرخه سواری بانوان را به صورت ملی در دستور کار قرار داد.

نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که برخی از منتقدان دوچرخه سواری زنان خواستار برخورد با زنان دوچرخه‌سوار شده و حتی خواستار جرم انگاری دوچرخه‌سواری زنان شده بودند، گفت: این مساله باید بررسی شود و به صورت قانون پیش رفت و جوانب آن در نظر گرفت تا اگر شرایط برای این کار فراهم بود، چنین امکانی در نظر گرفته شود و اگر امکان پذیر نبود، راهکار دیگری را دنبال کنیم. در نهایت باید همه مطیع قانون اساسی جمهوری اسلامی باشیم.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
1
آقای محترم میشه بفرمایید بانوان کجا دوچرخه سواری کنن که از چشم ناپاک افراد ضعیف النفس به دورباشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
1
دوچرخه یک وسیله حمل و نقل آسان و مفید است.
چرا بانوان با حجاب نباید از این وسیله حمل ونقل استفاده کنند؟
راه نجات زندگی در شهرهای آلوده استفاده از دوچرخه برای عموم مردم است.
در کشورهای پیشرفته بانوان با لباسهای ساده حتی 2 یا 3 بچه شان را با گاریهایی که به جلو دو چرخه وصل می شود جابجا می کنند.
چرا اینقدر زندگی را برای مردم سخت می کنید؟
چرا با وسایلی که آسایش و آرامش بیشتری برای مردم ایجاد می کند همه اش مخالفت می کنید؟
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
1
کسانی که همچون برخی آقایان به ظاهر عالم، احساس می کنند دوچرخه سواری بانوان موجب تحریکشان می شود و دین آنان را به خطر می اندازد در حقیقت دچار فساد شدید ذهنی هستند و باید برای درمان خود به روانپزشک مراجعه کنند چرا که ممکن است حتی برای نزدیکان خود نیز خطرناک باشند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان