تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

استولنتبرگ: ناتو بدنبال تقویت مواضع خود در منطقه خلیج فارس است

دبیر کل ناتو از تمایل و آمادگی این نهاد در جهت تقویت مواضع و همکاری‌های خود با کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس خبر داد.

استولنتبرگ: ناتو بدنبال تقویت مواضع خود در منطقه خلیج فارس است

رویداد۲۴ ینس استولنتبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست مطبوعاتی خود از تمایل و آمادگی این نهاد برای همکاری با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: ما مشارکت با کشور‌های خلیج فارس را به عنوان بخشی از چارچوب ابتکار طرح استانبول برای همکاری (طرحی مربوط به نشست ۲۰۰۴ اعضای ناتو بمنظور تقویت همکاری امنیتی بین ناتو و کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس) که طی چند سال اخیر مورد توافق قرار گرفته است، می‌دانیم و قدردان آن هستیم.

وی تصریح کرد: منطقه خلیج فارس و مدیترانه هر دو مناطق مهمی برای ناتو و متحدان ما محسوب می‌شود و از این رو به مشورت و همکاری با شرکای مختلف در آن مناطق ادامه می‌دهیم.

دبیر کل ناتو در ادامه از مواضع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز تمجید کرد و گفت: من از تعهد صریح وی در جهت بازسازی اتحاد و تقویت ناتو استقبال می‌کنم.


بیشتر بخوانید: ادعای اسرائیل: ۴ کشور دیگر توافق سازش امضا می‌کنند


استولنتبرگ تصریح کرد: در حال حاضر این فرصت برای ما وجود دارد که فصل جدیدی از روابط خود را آغاز کنیم و باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

دبیر کل ناتو افزود: ما در این راستا باید بتوانیم در اواخر سال جاری برنامه‌ای خوب و کاملا آینده نگرانه در اجلاس ناتو تنظیم کنیم.

وی همچنین به مرکز آموزشی ناتو در کویت اشاره کرد و گفت: ما از مرکز آموزش منطقه‌ای در کویت که سبب گرد هم آمدن شرکای منطقه شده است و مشارکت‌ها را تقویت می‌کند، استقبال می‌کنیم.

ینس استولتنبرگ همچنین طی اظهاراتی درخصوص رفتار ترکیه در قبال ناتو ابراز نگرانی و تأکید کرده است که این اتحادیه بستر مهمی برای حل اختلافات مربوط به آنکارا است.

وی به نمایندگان پارلمان اروپا گفته است که، ناتو نگرانی‌های خود را ابراز کرده و این اتحادیه از وجود اختلاف نظر‌های جدی در برخی موارد مانند تصمیم ترکیه برای خرید سامانه موشکی «اس-۴۰۰» یا موارد مرتبط با حقوق دموکراتیک در ترکیه آگاه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان