تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا؛

مکرون فرانسه را تعطیل کرد / مدارس تعطیل و مسافرت ممنوع شد / منع رفت و آمد بعد از ۷ عصر

رییس جمهوری فرانسه چهارشنبه شب در سخنانی بسته شدن مدارس در کشور را اعلام کرد و محدودیت‌های کرونا را در تمام کشور فرانسه گسترش داد.

تعطیلی فرانسه به علت شیوع کرونارویداد۲۴ به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا در فرانسه امانوئل مکرون اقدامات محدودیت از ۱۹ منطقه از جمله پاریس را به کل سرزمین اصلی فرانسه از ۳ آوریل (۱۴ فروردین) به مدت ۴ هفته گسترش داد.

رییس جمهوری فرانسه با اعمال محدودیت ها در سراسر فرانسه گفت: ما مجبور نیستیم خود را محدود کنیم اما باید تماس های خود را محدود کنیم.

وی افزود: ما سعی کردیم این روز (اعمال سراسری محدودیت) را تا آنجا که ممکن است به عقب برانیم اما متأسفانه اکنون زمان آن فرا رسیده است.

مکرون در ادامه گفت: اگر اکنون اقدام نکنیم کنترل خود را از دست خواهیم داد.

مکرون همچنین از تعطیلی کلیه مدارس و مراکز مراقبت شبانه روزی به مدت سه هفته تا ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسافرت بین مناطق مختلف فرانسه در مدت زمان اعمال محدودیت در سراسر کشور ممنوع خواهد بود، علاوه براین منع رفت و آمد بعد از ۷ عصر که در حال حاضر به ۱۹ منطقه اعمال می شود به کل سرزمین اصلی فرانسه گسترش می یابد.

محدودیت های جدید در فرانسه در حالی اعمال می شود که از ماه فوریه تا کنون شمار روزانه مبتلایان کرونا در فرانسه دو برابر شده و نزدیک به ۴۰ هزار نفر در روز رسیده است.

با افزایش موج جدید کرونا در فرانسه، شمار افراد بستری شده مبتلایان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها از پنج هزار نفر عبور کرده است.

شمار مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری کرونا از ابتدا تا امروز چهارشنبه در فرانسه به ۹۵ هزار و ۳۳۷ نفر رسید و مکرون هشدار داد که ممکن است این آمار در روزهای آینده به یکصد هزار نفر برسد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان