تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

چند میلیون ایرانی بیمه تامین اجتماعی هستند؟

در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیون بیمه شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۱۰ میلیون نفر بیمه شده اجباری هستند.

چند میلیون ایرانی بیمه تامین اجتماعی هستند؟

رویداد۲۴  بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، ۴۴ میلیون و ۴۷۲ هزار نفر در کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند همچنین بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی نیز ۱۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۷۵۷ نفر را شامل می‌شوند.

بیمه شدگان اصلی سازمان در گروه‌های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، باربران، خادمین مساجد، زنبورداران، بیمه شدگان خاص و توافقی تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات مختلف بهره مند می‌شوند.

بیش از ۷۰۸ هزار بیمه شده اختیاری تحت پوشش تأمین اجتماعی

نتایج آمارهای مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد تعداد بیمه شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی در بهمن ماه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۷۹۲ نفر بوده که نسبت به اسفند ماه سال ۹۸، ۲.۳ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد بیمه پردازان اختیاری ۷۰۸ هزار و ۶۵۶ نفر، بیمه شدگان در حرف و مشاغل آزاد یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۵۷ نفر، رانندگان ۸۸۶ هزار و ۸۳۸ نفر، بافندگان ۲۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر، کارگران ساختمانی ۸۳۳ هزار و ۴۵۳ نفر، کارفرمایان صنفی ۱۴۰ هزار و ۷۲ نفر، باربران ۴۲ هزار و ۸۵۱ نفر، خادمین مساجد ۲۸ هزار و ۷۲۶ نفر و زنبورداران سه هزار و ۲۲ نفر بوده است.

همچنین افرادی که بیمه توافقی داشتند نیز ۱۷۳ هزار و ۷۱۱ نفر را شامل می‌شود و بیمه شدگان خاص نیز تعدادشان به ۴ میلیون و ۸۹ هزار و ۱۵۴ نفر رسیده است. در مجموع تعداد کل بیمه شدگان سازمان در سال گذشته ۱۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۷۵۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل تر ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

تعداد کارگاه‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی

تعداد کل کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۶ کارگاه بوده است که در بهمن ماه سال گذشته ۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۰۹ کارگاه فقط حق بیمه، ۷ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۳۸۷ کارگاه لیست و حق بیمه و یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۵۷۵ کارگاه نیز فقط لیست بیمه رد کرده‌اند و تعداد بیمه پردازان این کارگاه‌ها ۱۲ میلیون و۳۸۰ هزار و ۶۷۱ نفر می‌باشد که نسبت به اسفند ۹۸ تعداد بیمه پردازان ۲.۹ درصد رشد داشته است.

تعداد بیمه شدگان در استان‌های مختلف

اداره کل شرق تهران بزرگ با یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۲۰ نفر، اداره کل غرب تهران بزرگ با یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۲۳۴ نفر، اصفهان با یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱۸ نفر، خراسان رضوی با ۹۱۶ هزار و ۳۸ نفر، خوزستان با ۸۶۸ هزار و ۵۱۹ نفر و آذربایجان شرقی با ۶۹۲ هزار و ۴۴۰ نفر، بیشترین تعداد بیمه شدگان را در کشور تحت پوشش دارند.

همچنین بر اساس آمار سازمان تأمین اجتماعی؛ استان‌های کهکیلویه و بویراحمد با ۹۸ هزار و ۵۷۸ بیمه شده، ایلام با ۹۹ هزار و ۲۷۱ بیمه شده، خراسان شمالی با ۱۰۴ هزار و ۲۹ بیمه شده، خراسان جنوبی با ۱۲۲ هزار و ۴۷۱ بیمه شده، چهارمحال و بختیاری با ۱۵۱ هزار و ۶۱ بیمه شده، استان سمنان با ۱۶۷ هزار و ۹۹۴ بیمه شده، لرستان با ۲۲۲ هزار و ۱۷۹ بیمه شده و همدان با ۲۴۵ هزار و ۱۲۷ بیمه شده دارای کمترین تعداد بیمه شدگان در میان استان‌های کشور هستند.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان