تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

مشاور امنیت ملی بایدن: مذاکرات وین جدی و درباره جزئیات است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت مذاکرات وین به روشی جدی برای بحث درباره جزئیات برداشتن تحریم و محدودیت‌های هسته‌ای جریان دارد.

مشاور امنیت ملی بایدن

رویداد۲۴ جیک سالیوان روز جمعه در نشست امنیتی آسپن این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا ایران در این مذاکرات قصد جدی برای بازگشت به توافق را دارد یا در حال صرف زمان است.

وی افزود: من قصد ندارم در این زمان، محتوای مذاکرات را توصیف کنم، ما در آنجا حضور داریم، اما هنوز در محل مشخصی نیستیم. به این معنی که ما، ایران و همه طرف‌ها راغب بوده‌ایم و درباره برداشتن تحریم‌های و محدودیت‌های هسته‌ای به طور جدی صحبت می‌کنیم.

مشاور امنیت ملی بایدن ادامه داد: هنوز مشخص نیست که آیا این در هفته‌های آینده در وین به اوج خود می‌رسد یا خیر، در حالی که دیپلماسی در جریان است نمی‌خواهم بگویم جزئیات چه چیزی روی میز است و درباره چه چیزی بحث می‌شود.

سالیوان اضافه کرد: اینکه آیا آن‌ها با حسن نیت در حال مذاکره هستند یا نه باید بگویم که ایرانی‌ها به روشی جدی برای بحث جدی در مورد جزئیات آمده‌اند و تیم‌ها اکنون در حال کار بر روی جزئیات هستند.

وی خاطرنشان کرد: این یک مذاکره واقعی است که البته به خاطر غیرمستقیم بودن آن، ناکارآمدتر است. اینکه نتیجه مثبت خواهد بود یا نه، هنوز زود است مشخص شود.

دیدار پوتین و بایدن

مشاور امنیت ملی بایدن همچنین درباره پیشنهاد دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: ما برای دیدار بایدن و پوتین به شکل فعالانه‌ای در حال تبادل نظر هستیم.

سالیوان افزود: صبح امروز با همتای روسی خود گفتگو داشتم. ما در حال برنامه‌ریزی برای دیدار سران در تابستان امسال در یک کشور ثالث اروپایی هستیم.

وی ادامه داد: هنوز تاریخ و محل آن قطعی نشده است، اما بایدن معتقد است که این دیدار‌ها برای درک بهتر بین دو کشور و قراردادن روابط دو کشور در شرایط قابل پیش بینی و پایدار، ارزشمند است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پوتین ، جو بایدن
نظرات شما
پیشخوان