تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

هشدار تند خواهر رهبر کره شمالی به کره جنوبی

خواهر رهبر کره شمالی هشدار داد، ناکامی سئول در متوقف کردن انتشار و ارسال بروشور‌های تبلیغاتی علیه پیونگ‌یانگ توسط اتباع فراری کره شمالی، تبعات خواهد داشت.

هشدار کره شمالی به جنوبیرویداد۲۴  «کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک بیانیه افراد متواری از این کشور و پناهنده به کره جنوبی را «تفاله‌‌های انسانی» توصیف کرد و به سئول درباره تبعات متوقف نشدن بروشورهای تبلیغاتی ارسالی مخالفان پیونگ یانگ هشدار داد.

به نوشته اسپوتنیک، بنا بر بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرد، خواهر رهبر کره شمالی اعلام کرد: «ما مانورهای تفاله‌های انسانی در (کره) جنوبی را اقدام تحریک‌آمیز علیه دولت ما قلمداد می‌کنیم و ما به اقدام متناسب به آنها نگاه خواهیم کرد».

کیم یو جونگ در این بیانیه افزود: «ما پیش از این به طور جدی به مقام‌های کره جنوبی درباره تبعات اقدامات اشتباهشان در تایید بی سر و صدای اقدامات وحشیانه این تفاله‌های انسانی روی روابط (کره) شمالی-جنوبی هشدار داده‌ایم».

بیانیه هشدارآمیز خواهر رهبر کره شمالی بعد از آن منتشر شد که یک گروه موسوم به «مبارزان برای یک کره جنوبی آزاد» اعلام کردند، از طریق مرز بالون‌های حاوی حدود ۵۰۰ هزار بروشور به کره شمالی ارسال کردند.

اقدام این گروه در ارسال بروشورهای حاوی پیام‌های مخالف کره شمالی در شرایطی انجام شده که کره جنوبی چندی قبل به منظور کاستن از تنش‌ها بین دو کشور، ارسال بروشور از کره شمالی به کره جنوبی را ممنوع کرده بود.


بیشتر بخوانید: قطع روابط کره شمالی با مالزی/ مالزی سفارتش در کره شمالی را بست


هشدار تازه کره شمالی به کره جنوبی درباره بروشورهای تبلیغاتی در شرایطی انجام شده که رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند که سئول، درصدد تشویق واشنگتن به ادامه گفت‌وگوها درباره خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ است.

به رغم انتشار این خبر، یک مقام دولتی کره شمالی از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره کره شمالی به شدت انتقاد کرد و گفت این مواضع نشان‌دهنده تداوم خصومت واشنگتن با پیونگ‌یانگ است که نهایتا به ضرر خودشان تمام می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
نظرات شما
پیشخوان