تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاهش قیمت طلا به یک شرط!

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: باتوجه به افزایش اونس جهانی و نرخ ارز، رشد قیمت طلا و سکه طبیعی است و تنها درصورت بروز اتفاقی خاص همچون توافق بر سر برجام مجددا روند بازار‌ها را نزولی خواهد کرد.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ ابراهیم محمدولی با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه اظهار کرد: باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات ارزش اونس، و همچنین عدم تغییر نرخ ارز قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته نوسان چندانی نداشته است.

او ادامه داد: ضمن اینکه بازار پس از یک ماه تعطیلی از روز گذشته شروع به کار کرده و فعلا معامله‌ای انجام نمی‌شود، البته مبهم بودن شرایط سیاسی تاثیر بیشتری بر افت تقاضا گذاشته چراکه باتوجه به مشخص نشدن نتیجه برجام، کمتر کسی سراغ خرید و فروش طلا و سکه می‌رود.

    به گفته رییس اتحادیه طلا، هفته گذشته همزمان با کاهش چشمگیر قیمت‌ها میزان فروشندگان طلا و سکه هم زیاد شده بود و همین موضوع روند نزولی را تشدید کرده بود اما با تغییر جهت بازار مجددا مردم عقب‌نشینی کرده‌اند.

    محمدولی درباره آینده بازار تاکید کرد: فعلا قیمت طلا و سکه منطقی است و به نظر نمی‌رسد درصورت عدم تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی، بازار طلا و ارز تغییر مسیر دهند اما چنانچه اتفاق خاصی مثل توافق بر سر برجام رخ دهد مجددا کاهش قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.


    بیشتر بخوانید: سقوط بزرگ قیمت طلا در راه است؟


    سکه امامی ۱۰۰هزار تومان گران و طرح قدیم ارزان شد

    این فعال صنف طلا با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: سکه امامی امروز ۱۰۰هزار تومان گران و سکه طرح قدیم همین مقدار ارزان شده و به ترتیب قیمت آن‌ها به ۹میلیون و ۶۰۰هزار و ۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده است.

    رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: امروز بهای نیم سکه به پنج میلیون و ۳۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۳۵۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۵۵هزار و طلای ۱۸عیار هم گرمی ۹۳۶هزار تومان است.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان