تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
احمدخورشیدی، پدر داماد رییس دولت نهم و دهم در گفت‎وگو با رویداد۲۴

داستان احمدی‎نژاد تمام نشده است/از پایگاه اجتماعی بالایی احمدی‎نژاد هراس دارند

دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی گفت: احمدی‎نژاد داستانش تمام نشده است و کسانی که اینگونه حرف می زدند به دلایل سیاسی است. بعضی از همین افراد سرمایه اجتماعی و اقبال عمومی که آقای احمدی‎نژاد دارد را ندارند و از همین موضوع هراس دارند.
رویداد۲۴- دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی گفت: احمدینژاد داستانش تمام نشده است و کسانی که اینگونه حرف می زدند به دلایل سیاسی است. بعضی از همین افراد سرمایه اجتماعی و اقبال عمومی که آقای احمدینژاد دارد را ندارند و از همین موضوع هراس دارند.

با توجه به توصیه رهبری برای عدم شرکت احمدینژاد در انتخابات سال آینده میتوان پیشبینی کرد انتخابات نه دو قطبی میشود و نه به مرحله دوم کشیده میشود و حتی میتوان این حدس را هم زد که در این دوره انتخاب رییس دولت دوازدهم هم تا حدودی راحتتر از دورههای گذشته است. توصیه رهبری به رییس دولت نهم و دهم را میتوان توصیه تاریخی و کاملا سیاسی دانست، توصیه‌ای که برنامه خیلی از اصولگرایان را بهم ریخت و مجبور هستند بازی جدیدی را برای سال آینده تدبیر کنند.

حال سوالی که بوجود میآید این است که با این توصیه و عدم حضور احمدینژاد در انتخابات دوزادهمین دوره از انتخابات اصولگرایان کدام مهره را میخواهند رونمایی کنند؟

احمد خورشیدی، دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی و پدر داماد احمدینژاد در پاسخ به سوال خبرنگار رویداد۲۴ درباره توصیه رهبری به احمدینژاد گفت: احمدینژاد نهم شهریورماه خدمت رهبری رفتند و طرح تبیین انقلاب سراسر کشور را ارائه دادند و رهبری فرمودند این دوره مصلحت نیست در انتخابات شرکت کنید و ایشان هم اعلام تبعیت کردند، مگر باید کاری غیر از این انجام میدادند؟

وی ادامه داد: متاسفانه برخی انتظار داشتند ایشان واکنش غیر از تبعیت نشان بدهند که دیدیم احمدینژاد خیلی منطقی، عاقلانه و سیاسی کارانه از توصیه رهبری تبعیت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آینده سیاسی احمدینژاد را چگونه ارزیابی میکنید تصریح کرد: قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهم این موضوع را بیان کنم، یک چیز خیلی روشنی است رهبری این اجازه را دارد اصلا وظیفهاش این است که برای مصلحت کشور تدبیر کند تدبیرش هم این بود که آقای احمدینژاد در این دوره از انتخابات شرکت نکند این توصیه به منظور ترک از صحنه سیاسی و یا فعالیت سیاسی نیست اشتباه نباید برداشت کرد. احمدینژاد میتواند فعالیت سیاسی کند ولی نمیتواند در انتخابات سال آینده حضور داشته باشد.

وی درباره نامزدهای مورد نظر اصولگرایان افزود: با توجه به عدم حضور احمدینژاد در انتخابات سال آینده افرادی مطرح هستند که چندان پایگاه اجتماعی قوی در بین مردم ندارند و نمیدانم اصولگرایان با چه استراتژی میخواهند به انتخابات ورود کنند.

خورشیدی در پاسخ به این سوال، حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات سال آینده را چطور ارزیابی میکنید؟ گفت: فکر نکنم اصولگرایان بخواهند از وی حمایت کنند البته شاید برخی از تشکلهای روحانی بخواهند از ایشان حمایت کنند ولی خود اصولگرایان گفتند حمایت روحانی در دستور کار ما نیست.

وی افزود: با توجه به فضایی که در اردوگاه اصولگرایان وجود دارد چهره خاص و محبوبی به آن صورت مطرح نیست ولی در حال حاضر جلیلی و ضرغامی مطرح است که ضرغامی هم عنوان کرده که در انتخابات شرکت نمیکند و اگر هم شرکت کند با توجه به رقیب خود یعنی روحانی قطعا پیروز میدان نیستند.

خورشیدی با اشاره به ائتلاف اصولگرایان در انتخابات سال آینده افزود: فعلا که میگویند در دستور کار هست ولی باید دید در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد. همیشه دقایق و روزهای آخر که مانده به انتخابات مشخص میشود که ائتلاف صورت میگیرد یا خیر مثل انتخابات 92 که شاهد بودیم نبود انسجام و وحدت باعث پیروز روحانی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: ائتلاف در اصولگرایان همیشه حداقلی بوده و تا به امروز هم ما تجربهای نداریم که ائتلاف حداکثری داشته باشند. ائتلافهایشان حداقلی است و تا به امروز اتفاق خاصی نیفتاده است که بگویم ائتلاف حداکثری بین اصولگرایان بوجود آمده است و به نظر من، این دوره نیز ائتلاف حداقلی است.

خورشیدی در پاسخ به این پرسش که خیلی از اصولگرایانی که سال 84 تمام قد از احمدینژاد حمایت کردند براین باور هستند که داستان احمدینژاد تمام شده، اظهار داشت: احمدینژاد داستانش تمام نشده است و کسانی که اینگونه حرف می زدند به دلایل سیاسی است. بعضی از همین افراد سرمایه اجتماعی و اقبال عمومی که آقای احمدینژاد دارد را ندارند و از همین موضوع هراس دارند.

وی ادامه داد: آنهایی که جناحی فکر می کنند، اصلاح طلبها و حتی دولتی ها شاهد بودیم با احمدینژاد چقدر رفتار غیرمنصفانهای داشتند و دست به تخریب ایشان میزدند. برای چی این شیوه را پیش گرفتند؟ ترس از چی داشتند؟ اگر ایشان اقبال و ظرفیت اجتماعی نداشت برای چی همه دست به کوبیدن احمدینژاد زده بودند؟ پس مشخص است احمدینژاد پایگاه اجتماعی بالایی دارد.

خورشیدی ادامه داد: این افراد با این اقداماتی که انجام میدهند قصد داشتند مملکت از پیشرفت باز بماند و به فکر توسعه منافع کشور نبودند. این دولت هم بیشتر به فکر منافع خودش است تا منافع مملکت مثال بارز هم برجام.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سید عباس موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
باتوجه به اینکه احمدی نژاد کاندید نمیشود بهتره طرفداران ایشان رای خود را بنام ایشان به صندوقها بریزند تا همه بدانند چقدر طرفدار دارد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان