تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

آمار ترسناک ستاره‌های تیم ملی!

آمار مهاجمان تیم ملی در بخش هجومی یکی از نقاط قوت شاگردان اسکوچیچ به حساب می‌آید.

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

رویداد۲۴ تیم ملی فوتبال در حالی خود را مهیای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال می‌‎کند که در همین راستا به واسطه انصراف کره شمالی و اعمال قوانین جدید، تیم ملی باید در تمام بازی‌های خود برنده باشد. اسکوچیچ در فاز هجومی از مهاجمان خطرناکی برخوردار است و از این بابت خیال سرمربی تیم ملی راحت است. آمار این مسئله را ثابت می‌کند:

مهدی طارمی:
طارمی در مجموع ۴۸ مسابقه‌ای که در فصلی که گذشت برای پورتو به میدان رفت موفق به ثبت ۲۳ گل، ۱۸ پاس گل که دو گل در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. بر اساس آمار طارمی هر ۱۳۱ دقیقه یکبار گلزنی کرده است تا عنوان یکی از بهترین و تأثیرگذارترین مهاجمان لیگ پرتغال و ارزشمندترین بازیکنان این فصل را به خود اختصاص داد.

تجربه طارمی در بازی‌های حساس و تحت فشار لیگ قهرمانان اروپا، به طور حتم می‌تواند مقابل رقبای سرسختی مانند عراق و بحرین هم خودش را نشان بدهد. نکته مهم اینکه مهاجم بوشهری تیم ملی در فصل قبل با ۱۸ گل، آقای لیگ برتر پرتغال شد.

سردار آزمون:
به احتمال زیاد زوج طارمی در تیم ملی سردار آزمون است. آزمون در مجموع ۲۹ مسابقه‌ای که به میدان رفته ۱۹ گل و ۶ پاس گل به ثمر رسانده است. شاید اگر آزمون در هفته آخر لیگ برتر روسیه هم حضور داشت این آمار افزایش پیدا می‌کرد. طبق آمار آزمون هر ۱۱۱ دقیقه یکبار گلزنی کرده است. آزمون هم فصل قبل با ۱۷ گل  عنوان آقای گلی لیگ روسیه را کسب کرده بود.


بیشتر بخوانید: سوگلی های تیم ملی ایران را بشناسید


کریم انصاری‌فرد:
انصاری‌فرد دیگر گزینه اسکو برای خط حمله تیم ملی می‌تواند باشد. کریم در این فصل با وجود اینکه فرصت زیادی در آاِکِ آتن یونان برای بازی کردن پیدا نکرد، اما خوش درخشید و در مجموع ۴۷ مسابقه‌ای که به میدان رفت توانست ۱۴ گل و یک پاس گل به ثبت برساند و در جمع مهاجمان برتر لیگ یونان قرار گرفت و عنوان دوم را بعد از یوسف العربی ۲۲ گل هبه خود اختصاص داد. طبق آمار این مهاجم هر ۲۰۱ دقیقه یکبار، گلزنی کرده است.

انصاری‌فرد در بازی با سوریه انگیزه بالای خود را نشان داد و اینکه حتی به عنوان مهاجم جانشین، دست از تلاش نمی‌کشد. در کارنامه انصاری فرد گلزنی در جام‌جهانی مقابل پرتغال هم ثبت شده است. نباید از تجربه بالای این مهاجم کهنه‌کار که زننده یکی از گل‌های ایران در جام جهانی روسیه بود، غافل شد؛ تجربه‌ای که در بزنگاه‌های حساس می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

کاوه رضایی:
رضایی در مجموع ۲۹ مسابقه‌ای که برای تیمش به میدان رفته است ۸ گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است که بر اساس آمار هر ۲۲۸ دقیقه یکبار موفق به گلزنی شده است. وی در لیگ اروپا هم از روی ضربه ایستگاهی گلزنی کرد تا مهارتش را در این نوع ضربات به رُخ بکشد. با این همه مهاجم ایرانی شارلوا در طول فصل درگیر مصدومیت و کرونا شد تا این موضوع روی آمار وی تاثیر زیادی داشت.

مهدی قایدی:
از مهدی قایدی در مجموع بازی‌های استقلال ۷ گل و ۴ پاس گل به ثبت رسیده است. وی در دوران مجیدی مجدداً به دوران اوجش بازگشته است. قطعاً حرکات تکنیکی و سرعتی وی می‌تواند هر خط دفاعی را به اشتباه بیندازد و در مقاطع حساس عصای دست اسکوچیچ و تیم ملی باشد.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان